menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Takmer 200 tisíc reklám v slovenských rádiách

Takmer 200 tisíc reklám v slovenských rádiách

| TNS Slovakia
Objem investícií do reklamy v 5 celoštátnych slovenských rádiách vzrástol v roku 2014 o 5,7 percenta a prekročil úroveň 70,5 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

Rádio Expres a Fun rádio mali na celkovom reklamnom koláči každé približne tretinový podiel (36% Expres, 33% Fun). Medziročne podiel Expresu klesol (-3%) a podiel Fun rádia stúpol (5%). Poradie dopĺňajú Rádio Jemné (podiel 13%), verejnoprávne Rádio Slovensko (10%) a Europa 2 (7%).

Najvyšší objem výdavkov do reklamy medzi monitorovanými rádiami pripadol na rádio Expres, a to aj napriek tomu, že Expres zaznamenal medziročný pokles reklamných výdavkov o necelých 5%. Fun rádio si medziročne polepšilo, keď dosiahlo nárast monitorovaných reklamných výdavkov o takmer 25 percent. Dvojciferný nárast zaznamenalo aj Rádio Jemné (10%). Rádio Slovensko medziročne pokleslo (-5%) a Europa 2 dosiahla približne rovnakú úroveň ako v roku 2013.

Prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy

MediumObjem reklamy v €% zmena
20142013
Rádio Expres 25 583 242 26 749 733 -4,36%
Fun Rádio 23 353 310 18 797 892 24,23%
Rádio Jemné 9 208 888 8 339 624 10,42%
Rádio Slovensko 7 328 421 7 746 042 -5,39%
Europa 2 5 291 780 5 292 696 -0,02%

 

Celková dĺžka vysielacieho času využitého v prospech vysielania reklamy v roku 2014 poklesla o 6 percent, pričom tento pokles zapríčinil pokles reklamného času vo vysielaní rádia Europa 2 (-42%). 5 slovenských rádií odvysielalo takmer 200 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1361 hodín vysielania. Počet odvysielaných spotov medziročne narástol o 2%.

Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov

MediumPočet odvysielaných spotovReklamný čas v hodinách
20142013% zmena20142013% zmena
Fun 59 609 50 009 19,2% 400 346 15,6%
Jemné 47 467 42 231 12,4% 324 319 1,5%
Expres 45 836 46 021 -0,4% 305 320 -4,7%
Europa 2 27 779 38 321 -27,5% 198 340 -41,6%
Slovensko 18 604 18 306 1,6% 133 127 5,1%

 

Najviac reklamných spotov z hľadiska ich počtu bolo odvysielaných v piatok 5.12.2014, a to dokopy 1127 spotov na 5 monitorovaných rozhlasových staniciach.

Najdlhší reklamný blok odvysielalo Fun rádio v utorok 14. októbra 2014 popoludní o 13:43 hod a trval 7 minút 55 sekúnd.

Najviac komunikovanou komoditou boli tradične osobné autá, za nimi nasledovala propagácia časopisov a podpora predaja supermarketov. Tabuľka nižšie uvádza desiatku najviac komunikovaných produktových segmentov v rádiách za rok 2014:

SegmentVýdavky v €
Osobné autá 4 007 711
Časopisy 3 849 368
Supermarkety 3 292 243
Predajcovia domácich spotrebičov 2 807 497
Noviny 2 677 045
Predajcovia nábytku 2 572 819
Portály 2 217 666
Obchodné centrá a nákupné galérie 2 201 003
Cestovné kancelárie 1 511 838
Autoservisy 1 457 672

 

V rebríčku TOP 15 najväčších zadávateľov rozhlasovej reklamy sa umiestnili 4 obchodné reťazce (Billa, COOP Jednota, Lidl, Tesco) a 3 automobilky (Citroen Slovakia, Škoda Auto Slovensko, Porsche Slovakia (so značkami Audi, Seat, VW)).

ZadávateľVýdavky v €
Spoločnosť 7 plus 2 038 034
Ringier Axel Springer 1 648 851
Škoda Auto Slovensko 1 592 426
Slovak Telekom 1 292 762
Citroen Slovakia 1 214 452
COOP Jednota Slovensko 1 062 835
Lidl 931 653
Tesco 926 102
Billa 891 167
Azet 811 188
AAA Auto 796 039
Porsche Slovakia 784 483
STAR Production 776 619
KIKA 706 989
Prvá stavebná sporiteľňa 686 564

 

9 z 15 zadávateľov bolo v tomto rebríčku aj za rok 2013. Do TOP 15 sa dostalo 6 nových zadávateľov, a to Lidl, Tesco, Azet, AAA auto, STAR Production a KIKA.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 2 príspevky

JaSomJa (neregistrovaný, 91.127.85.xxx)
JaSomJa (neregistrovaný, 91.127.85.xxx)
02.03.2015 16:29
0
0

Neviem čo by som mal povedať, Expres zarobil na reklame viac ako Funko a Funko umelo zarobilo viac preto, lebo zobrali klientov E2, ktorej mali pôvodne pomáhať. A ďalšia vec, v týchto číslach je zahrnutá reklama, ktorú si realizátor prieskumu odsledoval zo streamov rádií. Vôbec tam nie je zohľadnené ako sa predáva regionálna reklama. Kým Expres dáva reálne v jednotlivých regiónoch reklamu, vo Funku je reklama iba na západe, na ostatnom území sú tie na nervy lezúce vyplňováky

troll (neregistrovaný, 178.143.109.xxx)
troll (neregistrovaný, 178.143.109.xxx)
20.02.2015 22:27
0
0

Takže Fun v príjmoch z reklamy plus takmer 25% a Expres mínus 5% a rozdiel v príjmoch len 3%, čo vôbec nezodpovedá rozdielu v počúvanosti. Haló JaSomJa, čo nám k tomu teraz povieš? :D

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 21.12.2024
1.
20,04%   + 0,80%
2.
18,21%   + 0,37%
3.
12,75%   - 4,47%
4.
7,55%   + 0,78%
5.
5,76%   - 3,67%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.12.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
IX. - XI. etapa 2024
1.
30,0%   + 0,1%
2.
20,4%   + 0,1%
3.
20,3%   - 0,3%
4.
18,8%   + 0,1%
5.
15,0%   - 0,1%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, IX.-XI./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
50. týždeň 2024 09.12.2024 - 15.12.2024
1.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
2.
Album
Mark Ambor
Belong Together
3.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
4.
Album
Hozier
Too Sweet
5.
Album
Alan Murin
Domov
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over