menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Výdavky na reklamu dosiahli vlani 1,08 miliardy eur

Výdavky na reklamu dosiahli vlani 1,08 miliardy eur

| SITA

Slovenský reklamný trh vzrástol vlani o 4,7 % a výdavky do reklamy v offline médiách dosiahli 1,08 miliardy eur. Tempo rastu tak bolo najpomalšie od roku 2011. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia. Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Najvýznamnejším akcelerátorom medziročného vývoja reklamného trhu je, vzhľadom na takmer 70-percentný podiel televízie v mediamixe tradičných médií, nárast výdavkov o 5,5 % v tomto médiu. Pozitívny vývoj zaznamenali aj investície do reklamy v rádiu (5,7 %) a outdoore (6,3 %). Aj keď výdavky na reklamu v kinách evidovali najväčšiu mieru rastu, a to o 9,3 %, podiel kinoreklamy na celkovom mediamixe zostáva stále pod úrovňou jedného percenta. S medziročným nárastom o 0,6 % reklama v printe stagnovala. Kým noviny v roku 2014 mierne poklesli, konkrétne o 0,3 %, časopisy si medziročne polepšili o 1,4 %.

V celoštátnych televíziách sa zvýšil objem odvysielaného reklamného času o 10 percent na 6 087 hodín, hoci výdavky do reklamy rástli iba polovičným tempom. Hodnota reklamného času v rádiách v roku 2014 vzrástla, keď pri poklese odvysielaných reklamných minút (- 6,3 %) zaznamenali rádiá nárast investícií do reklamy o 5,7 %. Aj keď počet inzertných strán v printoch poklesol o 2,6 %, výdavky do reklamy v nich vzrástli o 0,6 %. 

Najväčším zadávateľom reklamy v minulom roku, aj keď medziročne znížil svoje výdavky o 17 % na 43,08 mil. eur, bol Slovak Telekom. Druhá v poradí skončila spoločnosť Orange Slovensko, ktorá na reklamu vlani vynaložila 40,98 mil. eur, čo bolo o dve percentá menej ako v roku 2013. Na treťom mieste zadávateľov skončila firma O2 Slovakia, ktorá vlani minula 27,39 mil. eur. Telekomunikační operátori Slovak Telekom a Orange Slovensko sú na prvých dvoch priečkach v rovnakom poradí už od roku 2011.

Titulný obrázok: Image by wirestock on Freepik

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over