menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Výdavky na reklamu dosiahli vlani 1,08 miliardy eur

Výdavky na reklamu dosiahli vlani 1,08 miliardy eur

| SITA

Slovenský reklamný trh vzrástol vlani o 4,7 % a výdavky do reklamy v offline médiách dosiahli 1,08 miliardy eur. Tempo rastu tak bolo najpomalšie od roku 2011. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia. Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Najvýznamnejším akcelerátorom medziročného vývoja reklamného trhu je, vzhľadom na takmer 70-percentný podiel televízie v mediamixe tradičných médií, nárast výdavkov o 5,5 % v tomto médiu. Pozitívny vývoj zaznamenali aj investície do reklamy v rádiu (5,7 %) a outdoore (6,3 %). Aj keď výdavky na reklamu v kinách evidovali najväčšiu mieru rastu, a to o 9,3 %, podiel kinoreklamy na celkovom mediamixe zostáva stále pod úrovňou jedného percenta. S medziročným nárastom o 0,6 % reklama v printe stagnovala. Kým noviny v roku 2014 mierne poklesli, konkrétne o 0,3 %, časopisy si medziročne polepšili o 1,4 %.

V celoštátnych televíziách sa zvýšil objem odvysielaného reklamného času o 10 percent na 6 087 hodín, hoci výdavky do reklamy rástli iba polovičným tempom. Hodnota reklamného času v rádiách v roku 2014 vzrástla, keď pri poklese odvysielaných reklamných minút (- 6,3 %) zaznamenali rádiá nárast investícií do reklamy o 5,7 %. Aj keď počet inzertných strán v printoch poklesol o 2,6 %, výdavky do reklamy v nich vzrástli o 0,6 %. 

Najväčším zadávateľom reklamy v minulom roku, aj keď medziročne znížil svoje výdavky o 17 % na 43,08 mil. eur, bol Slovak Telekom. Druhá v poradí skončila spoločnosť Orange Slovensko, ktorá na reklamu vlani vynaložila 40,98 mil. eur, čo bolo o dve percentá menej ako v roku 2013. Na treťom mieste zadávateľov skončila firma O2 Slovakia, ktorá vlani minula 27,39 mil. eur. Telekomunikační operátori Slovak Telekom a Orange Slovensko sú na prvých dvoch priečkach v rovnakom poradí už od roku 2011.

Titulný obrázok: Image by wirestock on Freepik

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
sobota, 21.12.2024
1.
20,04%   + 0,80%
2.
18,21%   + 0,37%
3.
12,75%   - 4,47%
4.
7,55%   + 0,78%
5.
5,76%   - 3,67%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.12.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
IX. - XI. etapa 2024
1.
30,0%   + 0,1%
2.
20,4%   + 0,1%
3.
20,3%   - 0,3%
4.
18,8%   + 0,1%
5.
15,0%   - 0,1%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, IX.-XI./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
50. týždeň 2024 09.12.2024 - 15.12.2024
1.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
2.
Album
Mark Ambor
Belong Together
3.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
4.
Album
Hozier
Too Sweet
5.
Album
Alan Murin
Domov
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over