menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
V minulom roku bolo reklamy v slovenských rádiách viac

V minulom roku bolo reklamy v slovenských rádiách viac

| TNS Slovakia , Tlačová správa
Objem investícií do reklamy v 6 celoštátnych slovenských rádiách prekročil v roku 2015 výšku 82,5 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 16,7 percenta. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

5 zo 6 rádií bolo súčasťou monitoringu aj v roku 2014, šieste rádio (rádio Vlna) vzniklo až počas roka 2015. Vznik nového rádia nemá výrazný vplyv na rastúci trend, keďže rádio Vlna sa na celkovom objeme výdavkov do reklamy podieľalo iba 2 percentami. Objem reklamných výdavkov 5 rádií (bez Vlna) dosiahol 81,1 mil. eur.

Najväčší podiel na celkovom reklamnom koláči malo Rádio Expres (35 %) a Fun rádio (30 %). Podiel Expresu sa medziročne nezmenil, zatiaľ čo podiel Fun rádia mierne klesol (-3 %). Poradie dopĺňajú rádio Jemné (medziročne +3 %), verejnoprávne Slovensko 1 (medziročne +1 %) a Europa 2 (medziročne bez zmeny).

Podiel rádií na celkových výdavkoch do reklamy

Podiel rádií na celkových výdavkoch do reklamy

Nárast výdavkov do reklamy zaznamenali všetky monitorované rádiá. Najvyšší objem reklamných rozpočtov alokovali zadávatelia do reklamy v rádiu Expres, ktoré zaznamenalo medziročný nárast reklamných výdavkov o 14 percent. Najvýraznejší, až 40%-ný nárast zaznamenalo rádio Jemné. Slovensko 1 medziročne rástlo o 22 percent. Polepšilo si aj Fun rádio (4,5 %) a Europa 2 (6,4 %).

Prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy

Prehľad rádií podľa výdavkov do reklamy

Celková dĺžka vysielacieho času využitého pre účely vysielania reklamy v roku 2015 vzrástla o 32 percent. Túto skutočnosť zapríčinil jednak vznik rádia Vlna, ale aj výrazný nárast (37 %) reklamného času vo vysielaní rádia Jemné. 6 slovenských rádií odvysielalo viac ako 265 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke takmer 1 800 hodín vysielania. Počet odvysielaných spotov medziročne narástol o 33 %.

Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov

Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov

Najviac reklamných spotov z hľadiska ich počtu bolo odvysielaných v piatok 11.decembra 2015 a to spolu 1 500 spotov na 6 monitorovaných rozhlasových staniciach.

Najdlhší reklamný blok odvysielalo Fun rádio v utorok 16.júna 2015 popoludní o 15:15 hod. a trval 7 minút 15 sekúnd.

Najviac komunikovanou komoditou sa stali operačné programy z fondov EÚ. Osobné autá, ktoré boli TOP komoditou v minulých rokoch, sa tentokrát umiestnili až na 3. pozícii. Predbehla ich aj kategória propagácie časopisov a predajcovia domácich elektrospotrebičov. Tabuľka nižšie uvádza desiatku najviac komunikovaných produktových segmentov v rádiách za rok 2015:

Desiatka najviac komunikovaných produktových segmentov

Rebríček TOP 15 zadávateľov rozhlasovej reklamy v tabuľke nižšie nezahŕňa zadávateľov zo segmentu Operačné programy. V rebríčku sa umiestnili 3 obchodné reťazce (COOP Jednota, Tesco, Billa), 3 automobilky (Citroen Slovakia, Škoda Auto Slovensko, Porsche Slovakia so značkami Audi, Seat, VW) a 2 banky (Prima banka a OTP banka). Úplným nováčikom, ktorý patrí k najväčším zadávateľom rozhlasovej reklamy, je Bauhaus.

TOP 15 zadávateľov rozhlasovej reklamy

9 z 15 zadávateľov bolo v tomto rebríčku aj v roku 2014. Do TOP 15 sa dostalo 6 nových zadávateľov, a to Bauhaus, Prima banka, OTP banka, NAY Elektrodom, Shell a MAC TV.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Súvisiace články

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 3 príspevky

JaSomJa (neregistrovaný, 178.143.76.xxx)
JaSomJa (neregistrovaný, 178.143.76.xxx)
29.02.2016 00:52
0
0

Zas som bol pod vplyvom drog, takže sa musím opraviť. To E2 sa práveže priživovala na úkor Funka, veď to aj Boris potvrdil. A zisky Expresu vzhľadom na jeho počúvanosť teda riadna bieda.

JaSomJa (neregistrovaný, 78.98.253.xxx)
JaSomJa (neregistrovaný, 78.98.253.xxx)
27.02.2016 19:48
0
0

Opäť sa v predaji reklamy najlepšie darilo nášmu lídrovi. Je to úžasné, že rádio ktoré ponúka najlepšiu hudbu, najlepší program a najlepších moderátorov má aj najlepší biznis. No a k Europe 2, je zvláštne rozprávať o úžasnom obchode Jemných a v dobrom o Vlne a pritom v zlom hovoriť o E2. Treba si uvedomiť, že od začiatku roku Radio Services zastupuje aj Europu 2. Na jej úkor doteraz peniaze išli do Funka, ktoré doteraz na E2 sa tak trošku priživovalo.

všehoznalec (neregistrovaný, 78.45.146.xxx)
všehoznalec (neregistrovaný, 78.45.146.xxx)
27.02.2016 10:29
0
0

ako sa chce ufinancovat toto radio, ostava zahadou. za vlnou stoji vieme kto, tam peniaze nie su problem, ale E2? no..

aj ked, dnes uz mali byt trojkou na trhu viac nez dva roky, mozno stale rataju s tymto planom.

gratulacie do jemnych, tam musi byt pomer naklady / vynosy uzasny.

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over