menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Obchodné reťazce vlani minuli na reklamu takmer 61 mil. eur. Rádiám sa ušlo 7%

Obchodné reťazce vlani minuli na reklamu takmer 61 mil. eur. Rádiám sa ušlo 7%

| SITA

Obchodné reťazce minuli vlani na Slovensku na reklamu v offline médiách takmer 61 miliónov eur. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie. Obchodné spoločnosti sa v ostatných troch rokoch umiestňovali v rebríčku výdavkov na reklamu stabilne na piatom mieste. Pred nimi boli banky, telekomunikácie, automotive a lieky.

Reťazce supermarketov a hypermarketov investovali v roku 2014 takmer tri štvrtiny svojich reklamných rozpočtov do komunikácie v televízii, 17 % do reklamy v printe a zvyšok pripadol na rádio (7 %) a outdoor (2 %). Najviac prostriedkov smerovalo do reklamy v septembri, pričom takmer polovicu svojich rozpočtov minuli supermarkety a hypermarkety v poslednej tretine roka. Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl, ktorý vlani vynaložil na offline reklamu 27,24 mil. eur. Nasledovala Billa s 10,86 mil. eur a COOP Jednota s 9,18 mil. eur.

Za prvý kvartál tohto roka investovali obchodné reťazce do reklamy takmer 17 mil. eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje viac ako 50-percentný nárast. Z celkového objemu reklamných výdavkov za prvé tri mesiace roku 2015 pripadlo 41 % na propagáciu akciových ponúk, teda kampaní, v ktorých je hlavným posolstvom zvýhodnená akciová cena produktov. Približne tretinu z celkového objemu minuli zadávatelia na inzerovanie imidžových kampaní zameraných na podporu značky. Zvyšných takmer 25 % reklamných investícií pripadlo na inzerovanie promo kampaní.

Najväčším zadávateľom akciových kampaní v prvom štvrťroku tohto roka bola spoločnosť Lidl. Top zadávateľom v kategórii imidžových kampaní bol Kaufland a najviac na podporu promo kampaní minula Billa.

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
utorok, 11.3.2025
1.
22,90%   + 0,29%
2.
17,52%   + 0,48%
3.
11,87%   - 0,23%
4.
10,84%   + 0,22%
5.
7,33%   - 0,85%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 11.3.2025
podiel [%] celkovej počúvanosti
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,08%   - 0,11%
2.
11,72%   - 0,47%
3.
9,70%   - 0,04%
4.
9,09%   - 0,13%
5.
7,73%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
3. + 4. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
X. - XII. etapa 2024
1.
29,9%   - 0,1%
2.
20,2%   - 0,2%
3.
19,9%   - 0,4%
4.
18,1%   - 0,7%
5.
15,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, X.-XII./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
10. týždeň 2025 03.03.2025 - 09.03.2025
1.
Album
Coldplay
We Pray
2.
Album
Myles Smith
Nice To Meet You
3.
Album
Mark Ambor
Belong Together
4.
Album
Kygo & Imagine Dragons
Stars Will Align
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over