menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie
Obchodné reťazce vlani minuli na reklamu takmer 61 mil. eur. Rádiám sa ušlo 7%

Obchodné reťazce vlani minuli na reklamu takmer 61 mil. eur. Rádiám sa ušlo 7%

| SITA

Obchodné reťazce minuli vlani na Slovensku na reklamu v offline médiách takmer 61 miliónov eur. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie. Obchodné spoločnosti sa v ostatných troch rokoch umiestňovali v rebríčku výdavkov na reklamu stabilne na piatom mieste. Pred nimi boli banky, telekomunikácie, automotive a lieky.

Reťazce supermarketov a hypermarketov investovali v roku 2014 takmer tri štvrtiny svojich reklamných rozpočtov do komunikácie v televízii, 17 % do reklamy v printe a zvyšok pripadol na rádio (7 %) a outdoor (2 %). Najviac prostriedkov smerovalo do reklamy v septembri, pričom takmer polovicu svojich rozpočtov minuli supermarkety a hypermarkety v poslednej tretine roka. Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl, ktorý vlani vynaložil na offline reklamu 27,24 mil. eur. Nasledovala Billa s 10,86 mil. eur a COOP Jednota s 9,18 mil. eur.

Za prvý kvartál tohto roka investovali obchodné reťazce do reklamy takmer 17 mil. eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje viac ako 50-percentný nárast. Z celkového objemu reklamných výdavkov za prvé tri mesiace roku 2015 pripadlo 41 % na propagáciu akciových ponúk, teda kampaní, v ktorých je hlavným posolstvom zvýhodnená akciová cena produktov. Približne tretinu z celkového objemu minuli zadávatelia na inzerovanie imidžových kampaní zameraných na podporu značky. Zvyšných takmer 25 % reklamných investícií pripadlo na inzerovanie promo kampaní.

Najväčším zadávateľom akciových kampaní v prvom štvrťroku tohto roka bola spoločnosť Lidl. Top zadávateľom v kategórii imidžových kampaní bol Kaufland a najviac na podporu promo kampaní minula Billa.

Súvisiace články

pridať príspevok  Diskusia k článku: žiadny príspevok

K tomuto článku zatiaľ nie je žiadny diskusný príspevok.
Pridajte prvý príspevok!

Aktuálne články

Počúvanosť
pondelok, 4.11.2024
1.
19,01%   + 1,52%
2.
18,20%   + 3,02%
3.
12,11%   + 6,98%
4.
10,80%   - 2,41%
5.
8,11%   + 0,31%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 4.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
44. týždeň 2024 28.10.2024 - 03.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
3.
Album
Myles Smith
Stargazing
4.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
5.
Album
Hozier
Too Sweet
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over