Základnými kritériami hodnotenia súťažných prác je originalita a inovatívnosť kreatívneho nápadu, kvalita realizácie, či komunikácia posolstva značky prostredníctvom zvuku alebo rozprávania naprieč rozhlasovými vlnami alebo digitálnymi tokmi.
Celkovo sa do nami sledovanej kategórie Audio reklama (minulé roky nazývaná Rádio) prihlásilo 21 prác, z toho rozhlasových reklám bolo 15 a inú audio reklamu reprezentovalo šesť prihlášok. Jingle neboli prihlásené žiadne. Ktoré audio spoty porota vyhlásila na jeseň 2022 ako najlepšie?
♦ Bronzový klinec (udelený 2x):
- Názov: Sviňa
- Agentúra: Zaraguza
- Klient: OZ Pomoc obetiam násilia
- Podkategória: Rádio
Komentár autora: "Na to, aby rádio spot dokázal zaujať, musí obsahovať niečo prekvapivé. Kreatíva väčšinou pracuje s pozitívnym momentom prekvapenia, no my sme tento overený postup využili inak. Rádio spoty, ktoré začínali ako vyznania lásky, sa zmenili na vyznania nenávisti. Takýmto netradičným spôsobom sme upozornili na tému domáceho násilia páchaného na ženách, ktoré častokrát nemusí byť na prvý pohľad či počutie viditeľné."
∼
- Názov: Od Martinov pre Martinov
- Agentúra: THIS IS LOCCO
- Klient: Dr.Martin
- Podkategória: Rádio
Tvorca: "Dr.Martin prišiel s novým strategickým claimom: Zubár s najlepším menom. Launchli sme ho 11. 11., teda na Martina. A to neobyčajným spôsobom: jedinečnou spoluprácou s Fun rádiom, ktoré celý deň hralo pre Martinov pesničky od svetoznámych Martinov. K tomu moderátori hovorili náš brand message. Dr.Martin si tak skutočne spravil dobré meno u každého Martina pri rádiu."
♦ Strieborný klinec:
- Názov: Žijem nezdravo
- Agentúra: TRIAD Advertising
- Klient: VÚB banka
- Podkategória: Rádio
Autor: "V najťažších chvíľach pre lekárov sme spustili kampaň, ktorá im mala pomôcť to prežiť. Týmto rádio spotom to celé začalo."
♦ Zlatý klinec:
- Názov: Tu a teraz
- Agentúra: Istropolitana Ogilvy
- Klient: Magna
- Podkategória: Iné audio formáty (Spotify, Instore, vlaky, autobusy a ostatne)
Autor: "Tu a teraz – pieseň pre Magnu kóduje claim a všetky aktivity najznámejšej slovenskej humanitárnej organizácie. Ako pieseň Richarda Mullera ju vo vysokých rotáciách hrali veľké rádiá a hrajú ju dodnes."
Páčia sa vám víťazi? Reklamy v kategórii Audio sa v dnešnej dobe bezpochyby neuberajú do úpadku. Aj s rozmachom online médií je reklama v klasickom rádiu stále veľmi rozšírená. Keďže 90 percent populácie si každý týždeň naladí rádio, ide o dôležitý marketingový kanál. Rádio sa ukazuje ako nákladovo efektívna forma reklamy, ktorá výrazne zvyšuje návratnosť investícií, ako aj buduje povedomie značky a dôveru spotrebiteľov.
Vyhlasovateľom súťaže Zlatý klinec je spoločnosť Ad Awards Association, sro. a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director's Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie. Kmeňovú porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov ADC, ktorých dopĺňajú zahraniční českí porotcovia.
Celkový počet prihlásených prác vo všetkých dvanástich kategóriách bol v 28. ročníku Zlatého klinca rekordný a vyšplhal na číslo 425. Minuloročný rekord 372 prihlásených prác tak bol opäť prekonaný.