V Audio reklamách bolo v tomto roku prihlásených celkovo dvanásť súťažných prác, čo je markantný pokles oproti vlaňajšku. Subkategóriu Rozhlasové spoty reprezentovalo sedem reklám, zvyšných päť bolo zaregistrovaných ako Iná audio reklama, akú počujeme napr. na Spotify, v podcastoch alebo vo verejnej doprave. Medzi víťaznými audio spotmi nájdeme projekty, ktoré nápadito využili zvukový prostriedok na komunikáciu s publikom. Ktoré audio spoty získali vo finále ceny poroty?
Víťazná práca: Moji milí Slováci
Zlatý klinec v kategórii Audio získala kampaň "Moji milí Slováci" pre Slovenskú sporiteľňu. Jej tvorcovia sú agentúra Zaraguza v spolupráci s Wavemaker Slovakia. Táto kreatívna reklama si získala porotu nielen svojou zvukovou stránkou, ale aj emocionálnym pôsobením na poslucháčov. Rozhlasový spot a celá kampaň využila syntetický hlas nezabudnuteľného Jula Satinského vytvorený pomocou umelej inteligencie.
Julov odkaz posmeliť Slovákov k optimizmu vychádzal z jeho autentických myšlienok, rovnako ako celá kampaň. To všetko so súhlasom jeho dcéry Lucie, ktorá dozerala na zachovanie odkazu Jula Satinského. Kampaň "Moji milí Slováci" postavená na technológii ukrajinského startupu Respeecher získala ďalšie významné tromfy aj vo svete.
Vynikajúca správa je aj to, že svetová neurónová sieť spoločnosti Respeecher, ktorá tvorí hlasy pre Hollywood (napr. hlas Darth Vadera zo Star Wars), sa vďaka tejto kampani naučila hovoriť po slovensky a je pripravená pre budúce slovenské digitálne projekty.
Strieborný klinec: Hlava, Ramená, Kolená, Palce
Striebro v kategórii Audio putovalo rozhlasovej reklame "Hlava, Ramená, Kolená, Palce," ktorú pre Všeobecnú zdravotnú poisťovňu vyprodukovala reklamná agentúra MullenLowe GGK. Táto kampaň využila zvukovú formu na jasné a zrozumiteľné vysvetlenie dôležitého posolstva týkajúceho sa zodpovednej zdravotnej starostlivosti. Team autorov využil motív jednej z najznámejších detských pesničiek.
Bronzový klinec: Čakanie na linke
Posledné ocenenie v Audio reklamách v podobe Bronzového klinca udelili spotu "Čakanie na linke" od agentúry Wiktor Leo Burnett. Východoslovenská energetika (VSE) ním marketingovo komunikovala v rámci subkategórie Iné audio formáty. Svojim zákazníkom propaguje webový portál, cez ktorý vybavia všetky požiadavky 24/7 bez čakania a nutnosti používať mučivé telefónne infolinky.
Jedným z pozoruhodných aspektov tohtoročného ročníka Zlatého klinca je využitie umelej inteligencie pri tvorbe víťaznej práce. Tento inovačný prístup demonštruje, ako môžu moderné technológie prispieť k tvorbe efektívnych a pútavých reklám.
Gratulujeme všetkým víťazom v kategórii Audio a veríme, že ich práce budú inšpiráciou pre ďalšie generácie kreatívnych profesionálov v reklamnom priemysle.
Vyhlasovateľom súťaže Zlatý klinec je spoločnosť Ad Awards Association a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director's Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie. Kmeňovú porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov ADC, ktorých dopĺňajú zahraniční porotcovia.