Zuzana Ťapáková vyštudovala divadelnú a filmovú vedu na VŠMU, kde neskôr aj prednášala dejiny divadla. Pracovala aj v Slovenskom rozhlase, v metodicko-výskumnom kabinete a neskôr v reklamných agentúrach GGK a MARK/BBDO. V minulosti bola riaditeľkou Centra marketingu televízie Markíza, zabezpečovala propagáciu televízie na verejnosti, strategické plánovanie imidžu v rámci PR a Corporate identity. Od roku 2010 do 2013 bola generálnou riaditeľkou televízie Markíza. Na pozíciu riaditeľky sekcie marketingu RTVS nastupuje 16. augusta.
„Na prácu v RTVS sa úprimne teším a verím, že v tomto prostredí budem môcť zúročiť svoje doterajšie skúsenosti a vedomosti z oblasti kultúry a médií. Najmä dúfam, že svojim pôsobením a prácou prispejem k napĺňaniu zámerov a ideí, ktoré pán generálny riaditeľ Ľuboš Machaj predstavil vo svojom projekte, a ktoré považujem za základ verejnoprávnosti,” povedala Zuzana Ťapáková.
„Už viackrát som deklaroval, že chcem v manažmente spolupracovať s ľuďmi, s ktorými mám dobré pracovné skúsenosti z minulosti. S pani Zuzanou Ťapákovou som spolupracoval už pred mnohými rokmi v rámci Slovenského rozhlasu, neskôr sme boli spolu v pracovnom kontakte počas jej pôsobenia v TV Markíza. Je to, podľa môjho názoru, človek, ktorý sa, ako jeden z mála na slovenskom trhu, vyzná v televíznej štruktúre, dokáže zhodnotiť výtlak jednotlivých formátov a vie v rámci marketingu nájsť nové cesty v externej aj internej komunikácii. Som presvedčený o tom, že bude pre RTVS oporou a človekom, ktorý posunie veci ďalej,“ vyjadril sa generálny riaditeľ RTVS Ľuboš Machaj.