Po prvý raz sa podarilo slovenskému komerčnému rádiu získať väčší podiel na trhu ako verejnoprávnemu Slovenskému rozhlasu. Kým Rádio Slovensko je podľa prieskumu MML-TGI agentúry Median SK, ktorý mapoval obdobie od 16. augusta do 5. decembra minulého roka, najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou s 20 percentami, najväčší podiel na trhu, až 25-percentný, má Rádio Expres. Rádio Slovensko má 22-percentný podiel. Okrem podielu na trhu však stúpla aj počúvanosť Rádia Expres a to z 15 na 18 percent.
"Vnímam to ako situáciu, ktorá sa v rozhlasovom segmente štandardizuje," uviedol generálny riaditeľ SRo Jaroslav Rezník. Podľa neho totiž nie je dlhodobo udržateľné, aby mal na trhu väčší podiel subjekt s povolenými tromi percentami reklamy ako subjekty s 20 percentami. "Pre nás je síce reklama zdrojom príjmov, ale nikdy sme neprispôsobovali vysielanie tomu, aby boli čo najvyššie," tvrdí Rezník. Ako povedal, SRo sa zameriava na vysielanie, ktoré napĺňa predovšetkým verejnoprávne pravidlá. "Nad výsledkami neskáčeme od nadšenia, ale vnímame to ako realitu a nedá sa hovoriť o veľkom znepokojení," poznamenal. Zároveň pripomenul, že SRo je jedna firma, do ktorej okrem Rádia Slovenska patria aj Rádio Regina, Rádio_FM a Rádio Devín a treba vnímať aj poslucháčov týchto okruhov.
Generálny riaditeľ Rádia Expres Václav Mika vníma výsledok prieskumu ako dielo formátovania rádia, ktoré nastúpili. Ako skonštatoval, počúvanosť a podiel na trhu v tejto etape prekonali ich očakávania, lebo sa držali viac pri zemi. "Dostať sa na vrchol je však jedna vec a udržať sa tam druhá," podotkol. Výsledky prieskumu označil za veľkú výzvu, ktorá bude rádio poháňať dopredu. Na rozdiel od Rezníka je presvedčený, že viac reklamného času nemá na počúvanosť pozitívny vplyv. "Naopak, my máme vo formáte presne zadefinovaný objem reklamy, ktorý sme neprekročili, ale najmä neprekračujeme hranicu, ktorú nám dávajú poslucháči," povedal. Ako pripomenul, aj televízne peoplemetre ukazujú, že cez reklamné prestávky diváci prepínajú na iné programy. Za najväčšiu prednosť Rádia Expres považuje marketing, lebo "k nášmu formátu rádia patrí to, že sa snažíme prinášať poslucháčovi veci, ktoré sú pre neho atraktívne."
Ukazovateľ podiel na trhu rozhlasových staníc je pre mediálny trh ešte dôležitejší než počúvanosť. Znamená počet odsledovaných minút daného rádia v priebehu celého dňa, delený súčtom všetkých odsledovaných minút na všetkých rádiach počas celého dňa [výsledok sa násobí hodnotou sto a udáva sa v percentách]. Jednoduchšie povedané, podiel na trhu odráža nielen to, koľko poslucháčov "včera počúvalo" rozhlasovú stanicu, ale aj koľko času pri jej počúvaní strávili.
Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.