menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Podiel na trhu Rádia Slovensko po prvý raz prekonaný

| SITA

Po prvý raz sa podarilo slovenskému komerčnému rádiu získať väčší podiel na trhu ako verejnoprávnemu Slovenskému rozhlasu. Kým Rádio Slovensko je podľa prieskumu MML-TGI agentúry Median SK, ktorý mapoval obdobie od 16. augusta do 5. decembra minulého roka, najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou s 20 percentami, najväčší podiel na trhu, až 25-percentný, má Rádio Expres. Rádio Slovensko má 22-percentný podiel. Okrem podielu na trhu však stúpla aj počúvanosť Rádia Expres a to z 15 na 18 percent.

"Vnímam to ako situáciu, ktorá sa v rozhlasovom segmente štandardizuje," uviedol generálny riaditeľ SRo Jaroslav Rezník. Podľa neho totiž nie je dlhodobo udržateľné, aby mal na trhu väčší podiel subjekt s povolenými tromi percentami reklamy ako subjekty s 20 percentami. "Pre nás je síce reklama zdrojom príjmov, ale nikdy sme neprispôsobovali vysielanie tomu, aby boli čo najvyššie," tvrdí Rezník. Ako povedal, SRo sa zameriava na vysielanie, ktoré napĺňa predovšetkým verejnoprávne pravidlá. "Nad výsledkami neskáčeme od nadšenia, ale vnímame to ako realitu a nedá sa hovoriť o veľkom znepokojení," poznamenal. Zároveň pripomenul, že SRo je jedna firma, do ktorej okrem Rádia Slovenska patria aj Rádio Regina, Rádio_FM a Rádio Devín a treba vnímať aj poslucháčov týchto okruhov.

Generálny riaditeľ Rádia Expres Václav Mika vníma výsledok prieskumu ako dielo formátovania rádia, ktoré nastúpili. Ako skonštatoval, počúvanosť a podiel na trhu v tejto etape prekonali ich očakávania, lebo sa držali viac pri zemi. "Dostať sa na vrchol je však jedna vec a udržať sa tam druhá," podotkol. Výsledky prieskumu označil za veľkú výzvu, ktorá bude rádio poháňať dopredu. Na rozdiel od Rezníka je presvedčený, že viac reklamného času nemá na počúvanosť pozitívny vplyv. "Naopak, my máme vo formáte presne zadefinovaný objem reklamy, ktorý sme neprekročili, ale najmä neprekračujeme hranicu, ktorú nám dávajú poslucháči," povedal. Ako pripomenul, aj televízne peoplemetre ukazujú, že cez reklamné prestávky diváci prepínajú na iné programy. Za najväčšiu prednosť Rádia Expres považuje marketing, lebo "k nášmu formátu rádia patrí to, že sa snažíme prinášať poslucháčovi veci, ktoré sú pre neho atraktívne."

Ukazovateľ podiel na trhu rozhlasových staníc je pre mediálny trh ešte dôležitejší než počúvanosť. Znamená počet odsledovaných minút daného rádia v priebehu celého dňa, delený súčtom všetkých odsledovaných minút na všetkých rádiach počas celého dňa [výsledok sa násobí hodnotou sto a udáva sa v percentách]. Jednoduchšie povedané, podiel na trhu odráža nielen to, koľko poslucháčov "včera počúvalo" rozhlasovú stanicu, ale aj koľko času pri jej počúvaní strávili.

pridať príspevok  Diskusia k článku: 19 príspevkov

@ (neregistrovaný, 82.119.112.xxx)
@ (neregistrovaný, 82.119.112.xxx)
05.03.2005 13:49
0
0

a co sa divis? Presne to, co pises sa predava. Kup si najcitanejsi Novy cas a je to presne neaktualne, neobjektivne, neprofesionalne a v poslednej dobe prebulvarizovane spravodajstvo.

lubosss (neregistrovaný, 213.151.202.xxx)
lubosss (neregistrovaný, 213.151.202.xxx)
05.03.2005 01:11
0
0

markiza ma nielen tendencne, ale aj neaktualne, neobjektivne, neprofesionalne a v poslednej dobe prebulvarizovane spravodajstvo

NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
27.02.2005 20:19
0
0

V tomto prípade som neporovnával SRo a rádio Expres. Takže ak sa mi spravodajstvo rádia Expres zdá objektívne, to neznamená, že spravodajstvo SRo sa mi zdá neobjektívne. Na Slovensku môže byť aj 10 rádií s objektívnym spravodajstvom. Hoci neviem zhodnotiť objektivitu SRo v čase vlády Vladimíra Mečiara, lebo čo vtedy stvárala verejnoprávna Slovenská televízia bola skutočná brutalita. SRo som vtedy vôbec nepočúval, mal som 15-16 rokov a tak som dával prednosť komerčným rádiám. No, ale Slovenskú televíziu som sledoval a najmä správy a z nich mi skutočne bolo na grc. Nedokázal som pochopiť ako verejnprávna televízia sa môžu takto nechutne zapredať jednej politickej strane a zmanipulovať takto spravodajstvo za peniaze nás všetkých. Však si len spomeňte na Kapustové komentáre, akože humornú "FAŠÍRKU" a celkové spravodajstvo. Po prehratých voľbách v roku 1998, odvysielali sugestívny príspevok o odchode Vladimíra Mečiara zo scény, z ktorému polovici slovenska bolo do plaču a aj ľudia, ktorý ho nemali v láske sa div nerozplakali. Keby to urobila TV Markíza, a rozhodla sa nechať zmanipulovať nejakou politickou stranou, tak je to ich problém, lebo je komerčná, hoci aj tam sú jasne definované podmienky, ale v takom prípade by som to nevnímal až tak negatívne. Podľa mňa je pochopiteľné, že podporuje ANO. Pavol Rusko bol majiteľom a riaditeľom Markízi. Je to súkromná firma a je to ich problém. Ja akurát môžem skonštatovať, že spravodajstvo televízie Markíza sa mi zdá trochu tendenčné, ale ani zďaleka to nie je taká brutalita ako predvádzala STV v 98 roku.

lubosss (neregistrovaný, 213.151.202.xxx)
lubosss (neregistrovaný, 213.151.202.xxx)
26.02.2005 02:42
0
0

"Dôležité je, že rádio expres prináša objektívne spravodajstvo a nie je prepojené zo žiadnou politickou stranou ani hnutím, ktoré by mohlo mať záujem na ovládnutí a podpore ktoréhokoľvek úspešného média."

Z tejto tvojej vety som mal dojem, ze spravodajstvo SRo je ovplyvnovane pol.stranou/hnutim.

kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
kexxx (neregistrovaný, 195.113.130.xxx)
25.02.2005 13:08
0
0

Neviem, ani ma to nezaujimalo- len viem, ze lic. rada po komunalnyx volbax zacala voci Expresu spravne konanie za skrytu politicku reklamu...

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over