Prečo ste sa rozhodli pre zmenu značky? Aká bude primárna cieľová skupina?
Zmenou značky a úpravou hudobného formátu vychádzame v ústrety očakávaniam súčasných poslucháčov a zároveň chceme osloviť nových. Potenciál rádia ešte nebol naplnený. Primárna cieľová skupina sú poslucháči, ktorí preferujú hudbu pred hovoreným slovom, ale zároveň hľadajú kvalitný obsah a profesionálne spravodajstvo. Sú to ľudia, ktorí zažili hity 70tych až 90tych rokov, radi si ich vypočujú aj v súčasnosti a majú silný vzťah k slovenským a českým piesňam.
Ako vznikal “nový brand” a formát? Testovali ste viacero názvov?
Úprava formátu vyšla z mapovacej štúdie, ktorá potvrdila, že rádio má väčší potenciál ako ukazujú aktuálne výsledky počúvanosti. Názov Melody bol jedným z našich kandidátov, ktorých sme otestovali na cieľovej skupine poslucháčov a jasne vyhral. Nový slogan „hity vášho života“ presne vystihuje playlist rádia Melody.
Kde vznikal obal stanice?
Spevy sme nahrávali v našich produkčných štúdiách a obal vznikol v holandskej spoločnosti Pure Jingles.
Takto bude znieť zvukový obal rádia Melody:
Pripravujete k spusteniu kampaň?
Áno, nové rádio Melody budeme komunikovať aj prostredníctvom kampane.
Aký bude hlavný rozdiel medzi Jemnými a Rádiom Melody, a to po hudobnej stránke, v spravodajstve a informačnom servise a prípadne v moderátorskom obsadení?
Našim cieľom nebolo preformátovanie rádia ale rebranding, ktorý okrem zmeny názvu prinesie aj pozitívne zmeny vo vysielaní. A bolo pre nás dôležité, aby si rádio zachovalo to najdôležitejšie, kvôli čomu ho počúvajú jeho súčasní poslucháči. Nemeníme cieľovku, ale ju rozširujeme. Takže sme nerobili žiadne zmeny bezdôvodne.
Kľúčovou zmenou je, že v playliste sa prejaví väčšia pestrosť. Ďalej nasadíme správy raz za hodinu aj v čase 10:00 - 14:00, kde doteraz neboli a po 18:00 zaradíme do programovej štruktúry formát Československé hity vášho života, kde budeme hrať len slovenské a české pesničky. Postupne budeme vysielanie ďalej dopĺňať o prvky atraktívne pre cieľovú skupinu.
Zmena sa robí určite s očakávaním lepších výsledkov ako existujúci projekt. Kde by malo byť Melody po etablovaní, povedzme o rok?
Máme interne stanovené ciele, ktoré chceme dosiahnuť. Tým dlhodobým cieľom je využiť potenciál tohto formátu a získať nových poslucháčov.
Hlavným konkurentom Melody podľa zacielenia bude Rádio Vlna prípadne verejnoprávny rozhlas? Komu by malo brať poslucháčov?
Nerobíme rozdiely, noví poslucháči rádia Melody môžu prísť odkiaľkoľvek a vždy budú vítaní.