menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k článku Komentár: Rádiá budú od nového roka znieť výrazne horšie. Vďaka kvótam

96 príspevkov
LuboTS
LuboTS
09.01.2017 19:45
0
0
@Štefan

Tá celá hudobná dramaturgia nie je len nejaký náhodný výber z veľkého balíku skladieb. Hudobná dramaturgia má rôzne pravidlá. Niektoré skladby sa hrajú častejšie ako iné, musí byť podiel rôznych hudobných štýlov, v hodine je určitý počet aktuálnych hitov, nejaký podiel majú staršie skladby, rádiá si robia prieskumy ktoré skladby sa poslucháčom páčia, ktoré sa už páčiť prestávajú a ktoré vyslovene otravujú, to sa tiež musí pri hudobnej dramaturgii brať do úvahy, no určite to nie je náhodný výber bez akýchkoľvek pravidiel

Štefan (neregistrovaný, 147.175.137.xxx)
Štefan (neregistrovaný, 147.175.137.xxx)
09.01.2017 15:26
0
0
Playlisty - jeden z príkladov, ako nás počítače obmedzujú a diktujú nám všetkým

@ Petpo
Tieto problémy vznikajú podľa mňa tým, že ak počítač nastaví tzv. playlist, tak to nemôže meniť ani moderátor, ani nikto iný. V zásade, ak si viete sám urobiť počítačový program, ktorý by náhodne sťahoval z európskych a svetových rebríčkov, čo sa hrá, tak súkromné rádio ani nepotrebuje kvalifikovaného hudobného dramaturga (pretože logicky, ak počítač vyberá zo svetového mainstreamu, taká hudba nemôže byť zlá). Každý počítač to vygeneruje za pár sekúnd a navyše ušetríte na mzdách.

evosonic
evosonic
09.01.2017 12:20
0
0
@Petpo

Máš pravdu. Existuje ale pár výnimiek, medzi ktoré patrí napr.: Viva Metropol, Rebeca, Piešťany. Tam hádam ani nepoznajú nejaké rotácie v rámci zahraničných skladieb. Veľké rádiá typu Fun, E2, Expres sú však presný opak.

Petpo (neregistrovaný, 165.225.80.xxx)
Petpo (neregistrovaný, 165.225.80.xxx)
09.01.2017 12:03
0
0
Neviem ci je to az take tragicke

lebo, radia nie su limitovane zahranicnymi skladbami a aj napriek tomu od jedneho interpreta pustaju jednu alebo dve skladby stale dokola. Ako keby dany interpret nemal viac skladieb. Takze je mi uplne jedno ake odrhovacky pustaje stale dokola, ci tie slovenske alebo zahranicne.

Štefan (neregistrovaný, 147.175.137.xxx)
Štefan (neregistrovaný, 147.175.137.xxx)
08.01.2017 01:21
0
0
Skúste poradiť

Vzniká pokusná nezávislá stránka zoskupenia S4S Music platform, ktorej cieľom je podporiť nové piesne bez ohľadu, či sú to hity alebo či interpreti sú hviezdy alebo nie. Ak máte nápady alebo tipy, čo viete odporučiť do bloku http://www.svti.sk/MONITOR/ - tak tam napíšte

misho (neregistrovaný, 87.197.149.xxx)
misho (neregistrovaný, 87.197.149.xxx)
05.01.2017 09:23
0
0
...

Vzhľadom na to, že aj tých zahraničných 75% aj slovenských 25% sú hrozné odrhovačky, ktoré slovenskému mainstreamu vyhuvujú, nevidím problém. Rádiá u nás zneli a budú znieť zle, najmä tie komerčné. Naladím si alternatívu ako doteraz, resp.pustím playlist :D

JaSomJa (neregistrovaný, 90.64.97.xxx)
JaSomJa (neregistrovaný, 90.64.97.xxx)
04.01.2017 19:03
0
0
SK hudba

Ja by som Expres chválil aj keby vysielal 24/7 grganie a prdenie a občas pomedzi to trúbenie vuvuzel a škrípanie nechtov po tabuli. Som totiž zamindrákovaný magor.

ignac
ignac
04.01.2017 12:10
0
0
To sa nedá počúvať...

Slovenská rocková hudba je objektívne na neporovnateľne nižšej umeleckej úrovni ako svetová.
SK pesničky, najmä novšie, sa takmer bez výnimky primitívny zlepenec 5-kových akordov (angl. power chord), ktoré dám dokopy a zahrám pomaly aj ja.
Kto neverí, nech si pozrie a porovná taby napr. na songsterr.com trébars GNR a Ine kafe. Je to na smiech

votjo (neregistrovaný, 85.248.34.xxx)
votjo (neregistrovaný, 85.248.34.xxx)
04.01.2017 06:49
0
0
SK HUDBA

nie je tomu tak davno kedy isla Sia - Chandelie alebo rihana- umbrella kazdu chvilu a to ani kvoty neboli a ak som ju nepocul na funku za 1 slovom jeden den zo 10 slovom desat krat tak potom ani raz :D a nemam pocit ze by sa pocuvanost radia zhorsila :D a clanok podla mna polny plasenia a subjetivneho nazoru takze zbytocny :D okrem toho ak uz clovek pocuva radio tak bud koli tomu na co je orientovane alebo podla toho akych ma moderatorov :D

JaSomJa (neregistrovaný, 95.103.149.xxx)
JaSomJa (neregistrovaný, 95.103.149.xxx)
02.01.2017 21:20
0
0
SK Hudba

Tak ja pri počúvaní Expresu vôbec nemám pocit, že by znel výrazne horšie. Cez deň rotuje niekoľko slovenských skladieb, tie by však rotovali aj bez povinných kvót. Menšia zmena nastala večer, tam je každá druhá slovenská skladba už od 20:00, ale o nejakom výraznom zhoršení, ako píše tento článok, nemôže byť ani reči. Výrazne horšie znie možno Vlna, ale nie len vďaka slovenskej hudbe, ale aj talianskej či takej Abbe.

evosonic
evosonic
02.01.2017 12:06
0
0
@Štefan (31.12.2016 16:21)

S komentárom viac-menej súhlasím (až na ten grcajúci obrázok). Dnes som prepínal 3 rádiá a všade niečo slovenské - žiaľ ani jednu skladbu som nemohol dopočúvať, keďže je to mimo môj hudobný vkus. Bohužiaľ, čím ďalej, tým viac končím pri net streamoch zahraničných staníc. Nech v prvom rade robia slovenskí interpreti niečo počúvateľné o čo majú záujem aj poslucháči, potom sa budú bez problémov hrávať aj mimo kvót. Teraz sme v situácii, že rotujú tie isté skladby ešte viac než predtým. Toto nie je riešenie.

@ (neregistrovaný, 78.99.246.xxx)
@ (neregistrovaný, 78.99.246.xxx)
02.01.2017 11:26
0
0
Štefan

Áno, všetci sa budú riadiť tvojimi žvástami a tvojimi scestnými "víziami".

Štefan
Štefan
31.12.2016 16:21
0
0
Vďaka kvótam by rádiá mali znieť výrazne lepšie. 100% diskutujúcich nesúhlasí s komentárom.

Fakty sú neúprosné - 100% diskutujúcich nesúhlasí s ufňukaným, neprofesionálnym a určitú skupinu poslucháčov urážajúcim komentárom. Aj napriek tomu, resp. navyše, že autor sa hanbí článok podpísať a pôsobí ako neinformovaný, resp. úplne odtrhnutý od reality hudobnej branže, treba oceniť, že naniesol aj zaujímavý problém, že prečo sa nevysielajú pesničky typu Jebe-jebe, ktoré podľa neho sú pre mladých ľudí.

Osobne si myslím, že to je naozaj komplikovaná otázka, ktorá súvisí s tým, že rádiá sú súkromné stanice a nemôže teda prikazovať trebárs Fun Radiu, Expresu, Jemným melódiám, Europe 2, Vlne a pod., aby tieto piesne hrali (navyše nik im to ani nezakazuje). Autor by si mal uvedomiť, že rádiá hrajú globálnu hudbu a ak chce ísť s módnym trendom, tak jednoznačne by mal spievať fuck-fucking, lebo to médiám neprekáža na rozdiel od slovenského Jebe-jebe (napr. Rádio FM v rapovačkách to pripúšťa). Čiže tu sa dokonca prikláňam k autorovi komentára, že ide o určitú diskrimináciu slovenčiny! Keby som bol na jeho mieste, tak by som však skúsil využiť aj niektoré užitočné rady diskutujúcich (napr. diskutujúci radili - buď na pieseň by si mal nájsť správneho producenta, alebo nenahrávať to vo vidieckom štúdiu, alebo pieseň treba poslať na niektorú z internetových adries rádií). Takže autor neštandardného komentára by nemal automaticky čakať, že každé rádio bude tento štýl hrať, ale musí preto urobiť oveľa, oveľa, oveľa viac, než všeobecne sa sťažovať. Tak ako my všetci diskutujúci mal by každodenne bojovať o svoju existenciu, nefňukať a nepoddávať sa.

No a potom sú tu veci, ktoré určuje trh a nie, či sa nám pieseň páči alebo nie. Odporúčam, aby si prečítal aj iné diskusie na radia.sk a z nich by zistil, že všetky mainstreamové stanice posúvajú marketingové hranice na staršie vekové kategórie, pretože orientácia na tínedžerov a mladých nie je pre nich finančne zaujímavá z hľadiska zisku. Na ilustráciu z diskusií uvediem napr., že Fun Rádio zrušilo tento mesiac štyri streamy Rádio Rock, Fun Rádio Pre deti, Fun Rádio Lovesongs a Fun Rádio Hip-Hop & R&B ( do tejto poslednej kategórie patrí napr. pieseň Jebe-jebe). Čiže treba čítať pozorne vyjadrenia marketingových šéfov rádií, ktoré sa diametrálne môžu líšiť od názorov hudobných redaktorov :-)

Ako správne autor zdôrazňuje, ide aj o reklamný trh. No a tie rádiá, ktoré sa sťažujú a fňukajú nad kvótami, by mali spozornieť nad informáciou, ktorá sa týka reklamného trhu televízií, čiže tiež mediálneho. Citujem: Investícia do lokálnej tvorby je nevyhnutná - jediné, čo televíziám dnes naozaj dokáže priniesť vyššiu sledovanosť, je vydarená domáca tvorba!!! Poznámka: citované z: http://strategie.hnonline.sk/media/883679-najdolez…

Na základe tohto faktu, ktorý funguje na reklamnom trhu televízií som optimistický v tom, že rok 2017 bude vďaka kvótam hudobne veľmi prospešný tým rádiám, ktoré chcú byť na špici. Inými slovami povedané, to čo na trhu televíznej reklamy funguje aj bez kvót, tak kvóty na reklamnom trhu rádií môžu jedine vylepšiť, a určite to nepokazia, ako si myslí autor komentára. Čiže odporúčam rádiám jednoznačne orientovať sa na domácu produkciu (možno v súčasnosti je nezrelá, ale postupne sa určite vypracuje).

Tsukin (neregistrovaný, 95.103.175.xxx)
Tsukin (neregistrovaný, 95.103.175.xxx)
31.12.2016 14:59
0
0
hovadina

jako ten clanok je strasna blbost v prvom rade treba povedat to ze radia na slovensku stale dokola tocia to iste a je jedno ci to je emericke alebo slovenske proste tie kapely nemaju po 5 pesniciek ale prinajmensom po 5 alb...
uprimne si priznajme keby sa nedavali slovenske odrhovacky vazne si myslite ze by hrala kazdu chvylu dajaka dobra pesnicka?? nemyslim si pretoze tie radia by stale tocili dokola tie iste "hity z juesej" ktore by prestali bavit po urcitej dobe ludi
dalej ohladom tych hopkajucich debilkov ako je to fajn sem tam sa vazne najde "pesnicka" nad ktorou sa clovek zamysli a povie si ze jako dobry matros ale to je tak 1 z 100 a ak mam fakt pravdu povedat tak rap uz skapal po stranke originality tak po stranke zmysluplnosti a pravdivosti textov v ktorych ocuvam jako sa im tazko zije na ulici a nevim co a pritom si bujacik vyvyza prdel v novuckom bavoraciku alebo tak...

tiez mi pride vtipne ako z radia je ocut emericke alebo dajake ine hatmatilske pesnicky ale zatial som neocul nic vychodnejsieho jako aj rusi maju kolkokrat dobre pesnicky a clovek tomu navyse rozumie...ale samozrejme ludia su politicky ovplyvnovani aj cez hudbu

Štefan (neregistrovaný, 91.127.102.xxx)
Štefan (neregistrovaný, 91.127.102.xxx)
30.12.2016 17:55
0
0
Neveriacemu Tomášovi - prečo zvaľuješ vinu na poslucháča?

Štefan, to hádam nemyslíš vážne. Ty si hovorca rádií? Ak si pozorne prečítaš moje príspevky, tak v praxi to vôbec nefunguje :-). Ak rádia šetria na mzdových prostriedkoch, tak prečo zvaľuješ vinu na poslucháča?

xy (neregistrovaný, 89.173.62.xxx)
xy (neregistrovaný, 89.173.62.xxx)
30.12.2016 15:38
0
0
Štefan

Každá stanica má zverejnenú korešpondenčnú alebo minimálne jednu emailovú adresu. Môžeš si byť istý, že ak sa im nejaká pieseň pošle, tak ju dostanú. A odpovedať na každý nevyžiadaný email alebo poštu... To by na to stanice museli zamestnávať človeka, chodia toho kvantá. Vážne. Ideálne cesta je - nahrať demo a osloviť producenta.

Štefan
Štefan
30.12.2016 13:55
0
0
Odkiaľ rádiá vopred vedia, že pieseň nevyhovuje, keď nesprístupnia adresu, kde sa dá tovar ponúknuť?

@xy
Súhlasím s tým, že sa dá diskutovať o tom, že:

... mať nahratú pieseň v profi štúdiu nestačí, pesnička pre rozhlasové vysielanie musí mať nejaké parametre, dlžka, hitový potenciál, kvalitný zvuk, text - tiež problém - bud je v zlej angličtine alebo v slovenčine o ničom.

Ale potom je legitímna moja otázka: odkiaľ rádio vopred vie, že pieseň nemá uvedené parametre, keď neuvedie oddelenie, resp. zodpovednú osobu pre prijímanie ponúk (pesnička ja predsa tovar brániť zákazníkom ponúknuť tovar sa mi nezdá byť trhové - alebo to pre súkromné rádia neplatí?)

Lucia (neregistrovaný, 195.68.235.xxx)
Lucia (neregistrovaný, 195.68.235.xxx)
30.12.2016 13:29
0
0
hanba za článok

hanba za článok, že vôbec niekto dokáže poskladať taký text so slov.... a posunúť to ďalej....

R (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
R (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
30.12.2016 08:09
0
0
Kedy začne regulácia Towertrollov ? ? ?

A kedy začnú regulovať nenažraté ceny Towertrollu alias Jaj aj Ty za monopólne celoplošné šírenie ? ? ?

xy (neregistrovaný, 89.173.62.xxx)
xy (neregistrovaný, 89.173.62.xxx)
29.12.2016 16:39
0
0
nekvalita

Mať nahratú pieseň v profi štúdiu nestačí. Pesnička pre rozhlasové vysielanie musí mať nejaké parametre. Dlžka, hitový potenciál, kvalitný zvuk - to býva často problém, lebo tie akože profi štúdiá sú v podstate vidiecke nahrávačky, text - tiež problém - bud je v zlej angličtine alebo v slovenčine o ničom. Baviť sa môžeme o farbe hlasu speváka, spôsobe spevu, rečových chybách... To všetko sú faktory, ktoré vplývajú na to, či dramaturg aspoň na chvíľu pouvažuje nad tým, čo sa s tým dá robiť. Okrem toho, dnes sa predsa už aj u nás dá presláviť na youtube, stačí mať dobrý nápad.

Štefan
Štefan
29.12.2016 16:05
0
0
Upresním - zo 16-tich rádií odpovedalo len RTVS na otázku či sa im dajú poslať piesne

Do diskusie som sa pustil z jednoduchého dôvodu, lebo diskutujúcich ani len nenapadne, čo je bežné v praxi, keď niekto chce ponúknuť rádiu pôvodnú slovenskú pieseň.

Takže teraz veľmi konkrétne - môj známy pred asi dvoma rokmi poslal na 16 kontaktných linkov uvedených na WEB-och slovenských rádií e-mail s jednou vetou: "Prosím Vás, akým spôsobom je možné Vášmu rádiu posielať demo - nahrávky". Ako jediný z nich mu odpovedali z RTVS. Potom poslal sedem CD s piesňou nahranou v profesionálnom štúdiu a dodnes mu nik ani len neodpovedal.

Stačí???
@ LuboTS - môžem známemu povedať, ja však vlastné nahrávky pre rádiá nemám

LuboTS
LuboTS
29.12.2016 09:44
0
0
@Štefan

S tým Lidlom si dobré prirovnanie nedal. Do Lidla nemá šancu dostať sa ktorákoľvek pekáreň, mliekareň, výrobca mäsových výrobkov... O tom čo sa v Lidli predáva sa rozhoduje centrálne a platí to pre celé Slovensko. K tomu čo si písal, k demonahrávkam, tam ide asi dosť aj o technickú úroveň nahrávky, veď to čo doma nahráš v garáži, nemôžeš chcieť aby znelo v rádiu popri štúdiových nahrávkach. Ak však máš nejakú vlastnú nahrávku, pošli mne, buď linku alebo priamy súbor, rád si vypočujem :-)

Štefan (neregistrovaný, 147.175.137.xxx)
Štefan (neregistrovaný, 147.175.137.xxx)
28.12.2016 17:32
0
0
Štefan, súkromné firmy nemusia dodržiavať slušnosť a základné zásady korešpondencie?

Štefan, nerozumiem vôbec prečo na mňa útočíš? Keďže nepôsobím v hudobnej branži, ako môžeš tvrdiť, že som nahral nejaký nezmysel??? Nemyslíš, že aj keď sú rádiá súkromné firmy, majú prenajatú štátnu frekvenciu a mala by existovať korešpondenčná adresa na ktorú sa im dajú piesne ponúknuť (tak ako môžem slobodne ponúknuť do Tesca, Lídla, alebo komunikovať s Tebou v tejto diskusie - nemyslíš, žeby mali dať takúto možnosť slovenským interpretom)?

@ (neregistrovaný, 78.98.157.xxx)
@ (neregistrovaný, 78.98.157.xxx)
28.12.2016 16:58
0
0
Štefan

Rádiá sú súkromné firmy. Nemajú dôvod prijímať každý nezmysel, ktorý nahráš.

Štefan (neregistrovaný, 91.127.102.xxx)
Štefan (neregistrovaný, 91.127.102.xxx)
28.12.2016 15:28
0
0
Rádia neprijímajú ponuky slovenských kapiel ani interpretov

Viete obaje napr., že tieto dve ani ďalšie rádia neprijímajú slovenské piesne? Ak neveríte skúste si to overiť.

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over