menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Rádio Vlna

1855 príspevkov
Dávid (neregistrovaný, 195.91.47.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.47.xxx)
27.04.2018 18:10
0
0
...

Neviem, či takýto štýl playlistu vedie k niečomu.
U mňa iba k tomu, že som prestal počúvať toto rádio.

. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.120.xxx)
27.04.2018 02:25
0
0
žeby Martinka Klingáča...

Je_lým asi riadne klesla počúvať, keď majú nonstop reklamu v televízore...

ixos (neregistrovaný, 188.167.255.xxx)
ixos (neregistrovaný, 188.167.255.xxx)
26.04.2018 19:42
0
0
žiaľ, je to tak

Stano,máš pravdu, Vynikajúce rádio B1 nahradili Jemné. Zdvihla sa vlna odporu a nesúhlasu, Jemné nazvali "jeblé", ale nepomohli si... Máš pravdu, je to verklík ako ostatné verklíkovky.

Stano (neregistrovaný, 188.167.254.xxx)
Stano (neregistrovaný, 188.167.254.xxx)
26.04.2018 19:00
0
0
Jemné vs. Vlna

Všetci tu kritizujete Vlnu a vy ste už počúvali aj Jemné? To je úplne to isté len v zelenom ešte aj ten istý hudobný dramaturg. Opakovanie skladieb ešte častejšie ako na Vlne.

Dano (neregistrovaný, 195.3.170.xxx)
Dano (neregistrovaný, 195.3.170.xxx)
26.04.2018 17:29
0
0
skladba pesničiek

Denne počúvať stále tie isté pesničky na Vašom radiu Vlna stále odrádza čoraz viac poslucháčov, od naľadenia na Vás!!! Prosím urobte s tým niečo,lebo stratíte ďalších poslucháčov. Nebuďte ako verklík!!! Ďakujem!

AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
26.04.2018 14:11
0
0
@Henrieta

Kto chce počúvať verklíkovský playlist, nech si ho počúva.
Mne stačilo.
Nemám viac čo dodať.

Henrieta (neregistrovaný, 178.253.152.xxx)
Henrieta (neregistrovaný, 178.253.152.xxx)
26.04.2018 12:34
0
0
AN

Keď máš priestor zahrať denne 6 x QUEEN napríklad, tak pre poslucháčov, ktorí počúvajú rádio v priemere 2 - 3 hodiny denne je logicky lepšie zahrať dva hity a prerotovať ich trikrát, prípadne 3 x 2. Vlna hrá najväčšie hity overené časom, ktoré boli v danej dobe najhranejšie. A mapovacie štúdie sa síce robia na "malej" vzorke respondentov, aj keď vzorka 2000 poslucháčov malá podľa mňa nie je. A v danej vzorke je zastúpená celá societa Slovenska, počnúc východom až na západ, slabšie zarábajúci vrátane tých lepšie a pod, ktorí majú v sumári poskytnúť ucelenejší pohľad na to, čo Slováci chcú. Hádam si nemyslíš, že je možné a finančne zvládnuteľné mať vzorku respondentov na úrovni 50 000, 100 000 a viac. Tento argument stačí? ;)

david1 (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
david1 (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
25.04.2018 10:22
0
0
@AN

Tá vzorka je +- stále rovnaká a Vlna rastie. Čiže určite naberá poslucháčov. Tak isto rastie aj Anténa Rock. Čo je rocková verklíková obdoba Vlny.
Prieskum je hlavne nespolahlivý pre malé regionálky, ktoré pri tom počte respondentov nezachytí.

AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
25.04.2018 07:39
0
0
...

@LuboTS
Never celkom tomu, že tých 5,5% pri VLNE je pravdivý údaj vystihujúci na 100% skutočnosť.
@Henrieta
Mapovacie štúdie sa robia na malej vzorke respondentov a tým pádom neodrážajú objektívne potreby väšiny poslucháčov. Nemusíš hneď všetkých diskutujúcich označiť za hejterov len preto, že sa im nepáči playlist verklíkovského rádia a radi by privítali jeho osvieženie aj inými hitmi. To sa nedá nazvať špekulovaním. Keď sa nedá hrať nejaká skladba ráno, potom logicky je vhodná v poobedňajších alebo nočných hodinách. Takže s týmto argumentom si nie celkom presne trafila klinec po hlavičke.
Mier a kvalitná hudba nech Ťa neobchádza :-)
Týmto sloganom končím svoju prototypovsko.progresívnu prezentáciu :D :D

Henrieta (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
Henrieta (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
24.04.2018 22:36
0
0
Rotácie v rádiu

Vidím, že tu rastie počet odborníkov na rádip ako nových ministrov na ministerstve vnútra, tak sa podelím so skúsenosťami z rádia. FORMÁT je niečo, s čím začal Expres a dnes sa tomu už rádio nevyhne. Nebyť formátu, hráš a vysielaš prakticky čo chceš. Preto mám ja napríklad problém s Vivou, lebo hráva staršie, aktuálne, aj najnovšie. Snažia sa tým osloviť širokú masu, ale dlhodobo je to nekoncepčné, lebo aj keď predávaš spodné prádlo, nepredávaš ho pre všetkých mužov, ženy, staršie panie a pod. Aj ja mám problém s Vlnou, že nehráva viac oldies hitov, zároveň sa však pousmejem nad názorom, že Queen mal xy hitov, ktoré boli populárne. Bolo by maximálne jednoduché z každého ich albumu vytiahnuť 2 - 3 skladby, ktoré boli najhranejšie, ale pri takom špekukovaní si treba uvedomiť, že nie každú pieseň môžeš napríklad zahrať ráno a pod. Toto je téma, o ktorej by som sa pokojne porozprávala pri pive, lebo aj to, že Vlna opakuje isté piesne je výsledkom niečoho. Na rozdiel od regionálnych rádii sú playlisty celoplošiek zvyčajne výsledkom mapovacích štúdií. S ohľadom na cieľovku, samozrejme. Posledná vec, ozaj sa čudujem tým, ktorí pravidelne hejtujú, prezentujú sa ako prototypy progresu, ale honia si ego na tom, že to a to rádio nehrá ich hudbu, bez toho, aby si pokojne ladili viaceré rádia alebo filtrovali ich "nevkus" napríklad prostredníctvom Spotify. Mier a hudobný vkus nech vás neobchádza ;-)

LuboTS
LuboTS
24.04.2018 22:04
0
0
@AN

Ako som prišiel na to, že Vlna má viac poslucháčov ako Viva? Tak pozrel som si sekciu počúvanosť, Vlna má zhruba 5 a pol percenta, Viva sa cez 5 dostala tuším iba raz. No a že nepočúvam Vlnu je pravda, ale občas sa tomu nevyhnem. Nepočúval som však ani Vivu. A ešte porovnanie Vlny a rádií ako Expres či Fun, kým Vlna tri roky rotuje stále tie isté staršie skladby, tak Expres či Fun tie najvyššie rotácie logicky obmieňajú, keďže stále v hudbe vzniká niečo nové

Dávid (neregistrovaný, 195.91.29.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.29.xxx)
24.04.2018 21:27
0
0
Rotácie na Vlne

Veď práve to, že rádiá, ktoré hrajú iba súčasné hity a každý deň hrajú to isté, tak to je ešte v pohode, lebo za určitý čas povedzme za zopár mesiacov sa zmení playlist. Lenže Vlna hrá iba Oldies a to isté dookola každý deň možno aj dvakrát za deň bez zmeny už tri roky. Veď od 60.rokov po 90.roky vzniklo toľko skvelých hitov z ktorých sa dá vyberať. Tie hity by sa mohli hrať minimálne jeden týždeň bez opakovania.

Pe3k
Pe3k
24.04.2018 20:52
0
0
rotácia

Neviem, ako to vnímate vy, no ja za seba skôr vydržím častejšiu rotáciu nového hitu, než nejakej oldies skladby, ktorú poznám roky. A dosť sa čudujem, že v nejakom prieskume im vyjde, že ľuďom sa to tak páči a vyhovuje im ten úzky playlist. Nepochopím to, no ak to tvrdia, nech sa podľa toho riadia. Ja také rádio počúvať nevydržím... Je to smutné, no ako dlhoročný poslucháč RS som cez víkend po nekonečnom prelaďovaní skončil na Exprese... Až sa hanbím priznať to, no okrem návratu Zákruty som z vývoja sklamaný...

AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
24.04.2018 18:30
0
0
LuboTS

Tie prieskumy prebiehajú tak, že skupine ľudí pustia vybrané skladby a oni majú prikývnuť, že sa možu hrať. Mne takéto prieskumy prídu ako neobjektívne a zmanipulované.
A ako si prišiel na to, že Viva mala menej poslucháčov? Veď sám píšeš, že Vlnu nepočúvaš a dokonca čo viem, už ju prestalo ladiť veľa bývalých skalných fanúšikov.
Nemali vymeniť hudobného dramaturga, možno by playlist na VLNE vyzeral lepšie napriek súčasným zákonom o podieloch hudby slovenskej a svetovej.

LuboTS
LuboTS
24.04.2018 18:00
0
0
...

Nie som poslucháč Vlny, ale musím sa tak trošku postaviť za iný názor. Totiž, vo Vlne asi vedia čo robia. Keby im v prieskumoch začalo vychádzať, že hity ktoré momentálne stále hrávajú už poslucháčov otravujú, určite by nejakým spôsobom zareagovali. Vlna však má viac poslucháčov ako mala Viva a má prieskumy o tom, čo poslucháči chcú počúvať, tak aký majú dôvod riadiť sa názormi diskutujúcich? Mne osobne by nevyhovovalo počúvať už niekoľko rokov stále to isté, aj preto radšej počúvam rádiá, ktoré majú vysoký podiel aktuálnej hudby. Tam sa povedzme niekoľko dní hrá niekoľko hitov stále dookola, ale napríklad o pol roka sa vo veľkom rotujú už iné hity. Vlna rotuje vo veľkom stále to isté

AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
24.04.2018 17:26
0
0
Re: *

Aj bývalá VIVA bola naformátovaná presne tak isto ako je pretransformovaná súčasná VLNA, ale mala oveľa pestrejší výber hitov.Chápem, že dnešné rádiá musia dodržiavať kvóty na slovenskú hudbu.Napriek tomu si myslím ako Pe3k, že sa dá urobiť širší playlist a nielen hrať od každého interpreta každý deň zopár vybraných piesní z ich bohatej tvorby. Mnohí z nich majú nahraných niekoľko albumov s desiatkami hitov, napr. Queen, Abba, Roxette, Beatles, Smokie, Depeche Mode atď. Ale vo Vlne hrajú dookola len stále tie isté. Preto to súdneho poslucháča omrzí počúvať.

david1 (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
david1 (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
24.04.2018 15:31
0
0
pre mňa

aj Bratislavská Viva. Tiež má široký playlist.

Martin (neregistrovaný, 195.91.6.xxx)
Martin (neregistrovaný, 195.91.6.xxx)
24.04.2018 14:01
0
0
@ *

Dovolím si pridať do diskusie, že alternatívou je trochu aj Trnavské rádio. Stačí si pozrieť playlisty - najmä večerné. V sobotu dokonca naživo vysielajú koncert Fallgrapp. To čiernobiele delenie slovenských rádií na "zlé komerčné" a "dobré Rádio_FM" už na totálku stráca opodstatnenie :-)

* (neregistrovaný, 37.61.160.xxx)
* (neregistrovaný, 37.61.160.xxx)
24.04.2018 13:14
0
0
@Pe3k

Peťo, ja nie som z Vlny. A ani sa nechcem hádať. Len argumentujem :-) Čo sa týka formátovania - je to dané vývojom. Neviem, či je to lepšie, alebo horšie, ako boli rádia v 90-tych rokoch, ale keď chceš mať rádiom ktoré Ťa uživí, nevyhneš sa formátovaniu. Aktuálne je alternatívou LEN verejnoprávne Rádio_FM (a aj to je vlastne viac-menej naformátované), alebo investor, ktorý má rádio, ako hobby.
P.S. Práve že poslucháči reagujú na Vlnu celkom dobre.
P.S.2. Aj ja si viem predstaviť OVEĽA "širší" playlist, ako hrá Vlna teraz, ale rozumiem, prečo to tak nie je.

Pe3k
Pe3k
23.04.2018 21:03
0
0
@+

Tak to poviem priamo - myslím si, že celé formáty stoja za hovno! Každý súdny človek musí uznať, že aj ten John Lennon s Imagine sa pri dvoch - troch hraniach denne ohrá za týždeň aj najväčšiemu fanúšikovi! Detto Abba, Alphaville, Queen, R&P, Al Bano & RP, Elán, Katapult, Olympic, Marika Gombitová a pod. Pokojne si nahovárajte, že máte geniálny formát... Poslucháči si myslia svoje...

* (neregistrovaný, 37.61.160.xxx)
* (neregistrovaný, 37.61.160.xxx)
23.04.2018 15:50
0
0
Vlna a rotácia skladieb

Páni, koľkí z Vás mali možnosť robiť pre/v rádiu? Aké máte znalosti o formátovaní rádia? Koľkí z Vás sa zamysleli, či sú cieľová skupina rádia s nálepkou "väčšinový poslucháč"?
Nie že by som nesúhlasil s niektorými Vašimi pripomienkami. Ale všetko čo píšete spĺňajú streamovacie služby, príp. Vaše vlastné mp3 playlisty. Lenže to je na hony vzdialené požiadavkám formátu rádia. Vlna je relatívne dobre naformátovaná, o čom svedčí aj počúvanosť. Kde osobne vidím medzery je skôr taká prílišná, do ucha bijúca „nízkonákladovosť“ programu vysielania. Chcelo by to zainvestovať do programu, možno do ľudí – ale to je otázka nákladov a výnosov.
Že my (bez urážky 2-ja, 3-ja, 5-ti, 125-ti) máme širší hudobný záber aj u goldies interprétov a poznámee viac hitov, ako sa hrá, vôbec neznamená, že by to chcel zvyšok „väčšinových poslucháčov“. No hate, ale veta – veď všetci moji známi/kamaráti/rodina tvrdia to isté stále nie je repre vzorka :-)

Dávid (neregistrovaný, 195.91.73.xxx)
Dávid (neregistrovaný, 195.91.73.xxx)
23.04.2018 15:48
0
0
...

Tiež súhlasím, že tých 300 piesní je veľmi málo.
Aj to je na smiech, že od 6. rána do 18. večer neopakujú tú istú pesničku 2-krát. Ešte aj to hlásia každú hodinu. A toto na Vive nebolo.
Vivu som počúval veľmi rád a myslím si že väčšina ľudí s tým rádiom bola spokojná. A teraz ju nahradila Vlna, ktorá sa nedá počúvať.
Cca 90% ľudí nie je spokojná s Vlnou podľa príspevkov. To naozaj nevedeli spraviť lepšie rádio? Všetko dobré musí skončiť? Ja sa divím tým ľuďom, ktorí dokážu počúvať Vlnu. Takto nevyzerá jedno Oldies rádio! Keď už veľa vecí prebrali z Vivy, tak hudbu nevedeli?

ixos (neregistrovaný, 188.167.255.xxx)
ixos (neregistrovaný, 188.167.255.xxx)
23.04.2018 10:59
0
0
pre Stana

Nedá mi nereagovať -
"Stano (neregistrovaný, 85.237.234.xxx) 22:41 Vlnu pocuvam Vlna ma v rotacii viac ako 300 hitov urcite len sa vam to zda. Od 6 rano do 18 hra kazda piesen iba raz."
Stano, tým ľuďom sa to nezdá, tí ľudia to počúvajú!, denno denne, teda určite sa im to nezdá!!! Sleduj príspevky, už im to lezie z krku a chytajú na to alergiu...

Rasťo (z Prešova) (neregistrovaný, 93.34.93.xxx)
Rasťo (z Prešova) (neregistrovaný, 93.34.93.xxx)
23.04.2018 10:16
0
0
Golden hits

Golden hits som prestal počúvať, lebo sa mi tie pesničky "ohrali". Odhadnem, že tam rotuje 100 pesničiek, čiže pri 13 pesničkách za hodinu je to cca každých 13 hodín jedná a tá istá pesnička.

AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
AN (neregistrovaný, 78.141.124.xxx)
23.04.2018 09:48
0
0
re: Pe3k

Ty si to vystihol úplne presne.
Vo VLNE si ku podivu nechcú uvedomiť ako sú ľudia alergickí už aj na tých pár hitov, čo dookola hrávajú od každej legendy.

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over