menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Rádio_FM

3823 príspevkov
Redaktor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Redaktor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
19.05.2020 11:01
0
0
Monitorov ekonomický podklad je správny a chcel tým podporiť slovenské kapely

Monitor teraz veľmi jasne vysvetlil, že slovenské kapely to majú veľmi ťažké, nielen preto, že ich málo vysielajú, no keby si chceli urobiť marketing formou reklamného spotu, tak na to kapely nemajú, lebo to ide nad desaťtisícky EUR.

Kto nečíta povrchne a má zdravý sedliacky rozum, tak to pochopí a jeho ekonomický podklad je správny. Čiže odpoveď si musíte pýtať nie u neho ale u agentúry, ktorá na začiatku roka akciu vyhlasovala v živom vysielaní.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
19.05.2020 10:50
0
0
@5ulo Prečo ste proti slovenským kapelám? Reklamný spot nie je DEMO!

Prepáč za nesprávne 5ulo.
a) poukázal som na to, že slovenské kapely to majú ťažké a nemajú prostriedky na zaplatenie reklamných spotov, kedy sa to pohybuje aj okolo 15 tis. EUR - to je fakt
b) uviedol som, že 15 tis. EUR sa týkalo hovorenej ponuky v živom vysielaní na prelome januára
b) časť si to pomýlila s tým, že ide o platbu za zahratie pesničky alebo DEMA
c) nerozumiem, či ste štátni zamestnanci alebo ste sa nemuseli živiť a síce, že cenová ponuka sa vystavuje na varianty, rovnako ak si kupujete pohovku, tak cena kolíše podľa farby poťahu a rôznych vyhotovení
d) cenovú ponuku vždy vystavuje nejaká spoločnosť/firma: uviedol som vám na ňu link - viacerí to popreli, že to nie je link
e) čiže jedine z RTVS (mediartvs) môžu objektívne povedať, či 15 tis. EUR bola cenová ponuka za reklamný spot, neviem na aký čas si to klient objednával
f) keďže ste neveriaci Tomášovia, tak som vám našiel cenník, ktorí majú na stránke. Aj zo stránky vyplýva, že cenník je podkladom pre cenovú ponuku a tie položky bez DPH sú napr. 12 tis. EUR, 10 tis EUR alebo trebárs Pozor zákruta myslím okolo 1500 EUR. Pozor ale - to nie sú cenové ponuky na reklamné spoty. To je iba cenník, aby ste sa zorientovali, že aké vysoké ceny sú za reklamu a že je to pre kapely ťažké, ak by chceli reklamovať v Rádiu FM.

Ak nie ste štátny zamestnanec, tak to každý pochopí. No podstata môjho komentára bola, že slovenské kapely si nemôžu dovoliť ani len reklamné spoty a že to majú veľmi ťažké. Miesto toho sa diskusia zvrtla na cenníky.

Gooba (neregistrovaný, 46.34.238.xxx)
Gooba (neregistrovaný, 46.34.238.xxx)
19.05.2020 02:38
0
0
Monitor

Už ti mama doniesla vypraté prádlo?

5ulo
5ulo
19.05.2020 00:26
0
0
@Monitor

Odporucam ti nastudovat si termin "dyslexia", pretoze mam podozrenie, ze nerozumies pisanemu textu.. alebo si über-mega-troll :) vyber si.

Sam si tu pisal o tom, ze kapely maju moznost si za 15tisic zaplatit promo v radiu FM. Prilozil si nam cennik. Z cennika je jasne len to, ze v radiu FM si mozes objednat len promo oznam pred a po relacii ALE na radiu Slovensko v rannej relacii si mozes zaplatit komplexny PROMO balik plny reklamy za 12tisic >>> toto ta pravdepodobne pomylilo - tyka sa to len SRo1! V tom cenniku ale mozes najst aj cenu reklam na druhom okruhu slovenskeho rozhlasu.. nikde ani zmienka o tom, ze ak si kapela, mozes si zaplatit demo.

A znovu pridavam male PSko, lebo evidentne si prve upozornenie bud ignoroval, alebo stale nepochopil - nie som Sulo (šula mas v trenkach), ale 5ulo. Vidis ten rozdiel? :)

Tymto sa odpajam od tejto nezmyselnej diskusie do ktorej som sa nechcel miesat, ale stalo sa. A budem rad, ked sa vsetky diskusne vlakna precistia od hejtov a zostanu tam len vecne fakty.

LuboTS
LuboTS
18.05.2020 23:03
0
0
@Monitor

No doteraz som si myslel, že rádiá aspoň u nás na Slovensku musia platiť SOZE za to, že používajú vo vysielaní nejaké diela. Ty si však prišiel s tým, že celé hudobné vysielanie vo všetkých rádiách je vlastne reklama. Keď si pozrieš zákon o vysielaní a retransmisii, určite tam nájdeš, koľko minút, možno percent z hodiny môže vysielateľ venovať reklame. No a keďže podľa Teba je hudobné vysielanie reklama, tak daj sťažnosť že všetci vysielatelia prekračujú limit na reklamu. Keďže podľa Teba je hudobné vysielanie reklama. No a v tej sťažnosti nezabudni uviesť, že hudobné vysielanie nie je zreteľne oddelené od ostatného vysielania

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 21:43
0
0
@Jakub Tu je nejaká cenzúra alebo voľná diskusia? Žiadam od Teba, aby si niečo dokazoval?

Povedz mi jediný dôvod, prečo by som mal pred Tebou niečo obhajovať. Tu je nejaká cenzúra alebo voľná diskusia? Žiadam od Teba alebo druhých, aby si niečo dokazoval?

Uviedol som jednoducho sumu, ktorú mi povedal klient a je mi jedno, či tomu veríš alebo nie. JA Ti Tvoj názor neberiem. Skús však rešpektovať iný názor a neútočiť, ak nie je zhodný s Tvojím

jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
18.05.2020 21:27
0
0
@Monitor

skusim este raz ale uz naposledy lebo to nema vyznam... ty si vyslovil informaciu, ze radio FM pyta za “hudobny spot” 15 000€ a viac. Este raz, hudobny spot nie reklamu. 15 000 a viac. nie 10 ani 12 000.

A tvoja jedina odpoved na zdroj tejto informacie je, ze mame kontaktovat RTVS a dat si vypracovat cenovu ponuku aby sme si to my overili? Ak je tvoja odpoved ano, tak uz potom nic :) je to zavadzajuca informacia, ktoru si nepodlozil a nedokazes si ju obhajit

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 21:16
0
0
@Martin Ja nikomu nič nedokazujem, ak chceš dokazovať Ty, prever si na agentúre

Neviem, odkiaľ si prišiel na to, že Tebe niečo dokazujem? Ja som jasne napísal sumu a kde sa to dá overiť - ale Sulovi nie Tebe :-)

Čiže ak chceš dokazovať niečo Ty mne, zavolaj si na reklamnú agentúru, čo zabezpečuje všetky zložky RTVS a potom môžeme diskutovať.

Ak to bude menej kľudne sa Ti ospravedlním.

Martin (neregistrovaný, 178.41.42.xxx)
Martin (neregistrovaný, 178.41.42.xxx)
18.05.2020 21:16
0
0
@Monitor

Akosi si sklzol z 15000€ za SKLADBU k cenniku za komercnu reklamu. To je trosku vacsi rozdiel, nie? Nepoznam kapelu na Slovensku (okrem "Slager"kapiel), ktore by si platili takuto formu reklamy na svoju tvorbu. A uz vobec nie na rozhlasovych okruhoch RTVS. Ak teda "monitorujes" pre tak skvele kapely, nemal by pre ne byt problem ziskat si priestor aj bezplatne. Len tak mimochodom, Fallgrapp, Katarzia, Archivny chlapec, Modre Hory, Billy Barman, Ultrazvuk, poznas vobec? To nie je kvalitna hudba? To len co ma za par sekund napadlo... Mozem menovat kopec dalsich, ktore dostavaju priestor bohuzial len na fmku

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 21:10
0
0
@Jakub Máš pravdu, že sa nedá overiť linkom, ale jedine cenovou ponukou!

Máš pravdu, že sa nedá overiť linkom, ale jedine cenovou ponukou! Daj si ju vypracovať a uvidíš, koľko to bude. Bráni ti v tom niečo?

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 21:05
0
0
@Sulo Pesničky v rámci reklame nesmie RTVS hrať! Zle si čítal - ide o reklamný spot

Uvedená suma je za reklamný spot, nie za zahratie pesničky - to je zakázané!

Reklamný spot je najlacnejšia forma reklamy, že môžeš dať na pár sekúnd informáciu, trebárs, že si vydal album alebo máš koncert tam a tam a to rotujú určitý čas dookola.

Zahratie pesničky v rámci reklamy je zakázané!!!

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 20:56
0
0
@Jakub, Martin, Sulo Ak neveríte, hádajte sa s agentúrou RTVS a nie so mnou:-)

Kliknite si a čítajte riadne:
http://cdn.srv.rtvs.sk/a542/file/item/sk/0002/slov…

Spoločnosť Media-rtvs robí reklamu pre všetky rádiá vrátane Rádia FM. Na základe požiadavky klienta podľa položiek cenníka mu zostavia cenovú ponuku, Takže ja som napísal, že obyčajný spot stojí OKOLO 15 tis. EUR a potom, že min. 10-15 tisíc EUR. V tom je zahrnutá aj cena DPH, lebo kapela nemá účtovníctvo. A spot sa nerobí na 1 deň, takže suma sa môže aj navýšiť, ak by ste to chceli na mesiac.

To je jedna vec. Neverili ste tomu, chceli ste link. Ja som slušne napísal, že ponuka bežala koncom januára a do rádia sa nehovoria ani linky ani ceny. Danú sumu mám z hodnoverného zdroja. A kto neverí, musí sa spýtať agentúry! A nie hádať sa so mnou.

Takže keď chcel myslím Sulo link, tak som si skočil na tú stránku spoločnosti, čo centrálne zabezpečuje reklamu na RTVS a našiel som tam cenník RTVS, kde boli uvádzané sumy za rôzne balíky. V cenníku mali rôzne ponuky, takže informatívne je z neho vidieť, že jeden deň stojí rôzne podľa položiek, čo chcete. A na ilustráciu som uviedol o.i. aj že tam majú ponuku za 12 tis. EUR. Ináč s prirátaním DPH a nahratím je to približne 15 tis. EUR. Napr. je tam: ŠNÉ RÁNO DO VYSIELANIA.
DEŇ
2’ REKLAMNÝ ROZHOVOR
O 842
1x2’ 3.160 €
30“ KOMERČNÁ UPÚTAVKA
V REKLAMNOM BLOKU OD 600 DO 2000 10x30“ 4.150 €
10“ SPONZORSKÝ ODKAZ
PRED A PO ANKETÁCH V RUBRIKÁCH O 609 | 635 | 723 | 840 8x10“ 4.690 €
NEKOMERČNÁ ANKETA
REDAKČNE SPRACOVANÁ O 609 | 635 | 723 | 840
4x FREE
TOTAL NET 12.000 €
V kalkulácii nie je zaúčtovaná výroba upútavky a sponzoringu. Uvedené ceny sú bez DPH.
Výroba sponzoringu je spoplatnená sumou 160 €.
Media RTVS, s.r.o. si vyhradzuje právo na zmeny. Ponuka platná od 1.9.2019.

Táto ponuka je pritom len na 1 deň. Na reklamné spoty sa zostavuje ponuka zvlášť. Toto bolo na ilustráciu, ako to majú kapely ťažké.

Vy si myslíte, že Rádio FM to dáva oveľa lacnejšie? Pochybujem. No opakujem - hádajte sa s nimi a nie so mnou. Alebo si myslíte, že ja som povinní písať, že Jakub. Martin a Sulo s tým nesúhlasia a že sa to netýka Rádia FM? Na to vám môže dať odpoveď jedine agentúra, takže sa hádajte s nimi, ak neveríte.

jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
18.05.2020 20:18
0
0
@Monitor

“Kolko mas rokov ked nevies, ze na hovorene slovo v relacii nie su linky? Pre istotu som napriek tomu link nasiel staci ked na to kliknes lavym tlacidlom mysi”

> vyzyvas tu na slusnu diskusiu a sam uz schadzas niekam do urazania ked nemas argument.

> z 15 000 si spravil neskor 12 000, potom 10 000 a zrazu sme prisli na to ze v prilozenej prezentacii ktoru si tu uviedol sa to tyka Radia Slovensko a nie radia FM. Navyse ako spomenul 5ulo, je to obycajny cennik sponzoringu a tvoj zdroj (dokaz) na povodnych 15 000 v radiu FM za “hudobný spot” je len hovorene slovo, ktore sa neda overit.

Martin (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
Martin (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
18.05.2020 19:57
0
0
@monitor

Takze... Z 15000€ za skladbu je celkom hodnotny balik reklamy ako pise 5ulo:-)) Normalne ma bavi tato "diskusia", ked si niekto dokazuje svoju pravdu. A takto vznikaju hoaxy...:-) Estw ma tak napada, par Tvojich prispevkov dozadu si tu pisal, ze aj Ty si posluchac fmka a dnes pises, ze ti "niekto dal tip, ze je aj NEJAKA Demovnica"... Monitor, zaloz si agenturu na prieskum trhu, urcite zarobis:-))

5ulo
5ulo
18.05.2020 19:44
0
0
@Monitor

Takze ta suma 12.000 plati iba pre "Tema dna na dnesne rano" na radiu Slovenko a obsahuje:
1x 2min reklamny rozhovor
10x 30s komercna uputavka
8x 10s sponzorsky odkaz
4x nekomercna anketa ZADARMO
Kde tam vidis informaciu 12tisic EUR o zaplateni si za odohratie skladby?
V skratke - to, co si sem linkoval, je len obycajny cennik sponzorskych odkazov pred/po relacii a par vynimocnych reklam.

Monitor (neregistrovaný, 46.34.244.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 46.34.244.xxx)
18.05.2020 19:42
0
0
@Jakub Link máš predsa v bode 2!

Kolko mas rokov ked nevies, ze na hovorene slovo v relacii nie su linky? Pre istotu som napriek tomu link nasiel staci ked na to kliknes lavym tlacidlom mysi

jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
18.05.2020 19:08
0
0
@Monitor

1. Ponuku RTVS pravidelne opakovali na Rádiu Slovensko a týkala sa všetkých staníc RTVS - detaily si pýtaj na
https://www.rtvs.org/media-rtvs

> takze ty nieco povies a ked sa niekto spyta na zdroj, tak tvoja odpoved je zisti si sam? to je teda uroven diskusie ked dokazne bremeno tvojho vymyslu hodis na druhych :)

> ale aspon sme sa dozvedeli ze kapela, ktorej robis “monitoring” zrejme neuspela v Demovnici tak preto tolko vyhrad k jednemu radiu.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 18:47
0
0
@Martin Daj emócie bokom a drž sa faktov - ja o tebe netvrdím, že "táraš nezmysly"

1. Ponuku RTVS pravidelne opakovali na Rádiu Slovensko a týkala sa všetkých staníc RTVS - detaily si pýtaj na
https://www.rtvs.org/media-rtvs

2. Pozeral som však ich stránky a majú tam ponuku na 12 tis. EUR alebo sponzorský na 10 tis. EUR - čiže rôzne varianty http://cdn.srv.rtvs.sk/a542/file/item/sk/0002/slov…
**** no zrejme aj toto nejak vyvrátiš :-)

3. Ja nerobím monitoring na Demovnicu. Robím monitoring pre partiu, ktorá tvrdí, že má dobré pesničky (hrávajú ich aj rádiá) a chce ich dostať do rádií. Čiže monitorujem aj rádio FM a tam niekto dal tip, že je nejaká hitparáda DEMOVNICA. No a keď som to pozeral ta som zistil:
a) že technicky nemajú ošetrené hlasovania a že z bežného mailu nemôže nik na Slovensku hlasovať - na to niekto napísal - "No a čo keď?"
b) zistil som však, že akože robia hitparádu, no úspešné piesne so slovenským textom nevysielajú

Martin (neregistrovaný, 178.41.42.xxx)
Martin (neregistrovaný, 178.41.42.xxx)
18.05.2020 17:32
0
0
@Monitor

Prepac, ale stale sa tu ohanas "monitoringom" najprv Demovnice, teraz diskusiou na tomto webe. Teraz "splechnes" hlupost na ktoru nemas relevantnu odpoved. Ked tu viaceri ziadame link, kde sa pise o 15000€ za skladbu (v skratke), mas na to odpoved akurat v zmysle nejakej akcie na zaciatku roka. Radio pocuvam pravidelne, ale nikde sa nehovorilo o danej sume za promo na skladbu. Prosim Ta, vykasli sa uz na to, najdi si seriozne zaluby, a hlavne netaraj nezmysli...

456lki8l (neregistrovaný, 178.41.205.xxx)
456lki8l (neregistrovaný, 178.41.205.xxx)
18.05.2020 17:26
0
0
@Monitor

daj nám ten zdroj na 15k za spot inak dostaneš po riti!

Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
18.05.2020 16:37
0
0
>Monitor

Krátke hľadanie na internete. Podľa oficiálneho cenníka RTVS stojí 30 sekundový reklamný spot v Rádiu FM 190€. Dvojminútový reklamný rozhovor 780€. Stále sa bavíme o bežnej komerčnej reklame.

jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
18.05.2020 16:14
0
0
@Monitor

Ako chces seriozne diskutovat ty ked evidentne zavadzas alebo si vedome vymyslas?
>15 000€ FMko zdroj? dokaz?

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 15:34
0
0
@Boris "Kolosálnu blbosť" vyhlásilo RTVS na prelome januára a februára

Podľa teba "kolosálnu blbosť" - kampaňový spot na zľavu ponúkalo Obchodné oddelenie RTVS na prelome januára a februára a denne to niekoľkokrát opakovalo:-):-):-).

No zaujímalo by ma, keď si použil výraz, že rádio FM "promuje" - popíš čo, na základe čoho -aké sú kritériá výberu (či len podľa známosti, popularity a pod.), ako to promuje a za koľko - ak chceš teda seriózne diskutovať

Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
18.05.2020 15:14
0
0
>Monitor

***Mladá Kapela XXX vydala singel YYYY z príležitosti jej 3 ročnej existencie a teší sa na vašu priazeň, tak za takýto spot by ste musel zacvakať minimálne 10-15 tisíc EUR.***

Neviem ako si sa k takej kolosálnej blbosti dopracoval. Rádio FM promuje nové skladby a albumy (nielen slovenských) interpretov vo vysielaní úplne bežne, aj mimo vyhradené špeciály.

5ulo
5ulo
18.05.2020 13:50
0
0
@Monitor

1. nie som Sulo ale 5ulo ;)
2. tak pre teba specialne inak polozim otazku - kolko z tych 5 milionov slovakov vie napisat gramaticky spravny text pesnicky po anglicky (ak beriem v uvahu to tvoje KTOKOLVEK) ? Verim, ze si rozumny clovek a vies na co poukazujem ohladne tej tazkosti textacie.
3. pises tu teraz o demomusicradio, ale nezodpovedana otazka nizsie stale caka na tvoju odpoved - dokaz o 15k EUR na radio FM? linka?

Počúvanosť
pondelok, 15.7.2024
1.
21,12%   - 0,33%
2.
18,92%   + 4,00%
3.
10,55%   + 4,69%
4.
9,34%   - 1,54%
5.
7,56%   + 1,82%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 15.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over