Diskusia k téme Rádio_FM
Možno si spomínate, že som sa radil s vami, že ktoré z troch o slovenských gitaroviek by mohli hrávať na Rádiu FM. No a v týchto dňoch znie z rotácie Rádia Slovensko pieseň Povedzme, že ty a ja, čo spieva vysokoškoláčka Michaela Martykanová z kapely KOMA.
A včera znela aj z Rádia FM. Mám neoverenú informáciu, že niekto z vás odporučil pieseň médiám. Včera napríklad ju hrali aj na Rádiu FM. Verím, že to nebola náhoda a že v Rádiu FM si nepovedia, že ju nebudú vysielať, lebo ju hrá mainstreamové Rádio Slovensko a Rádio FM hrá "inú hudbu" :-) ???
Na Youtube som našiel tieto 3 linky:
https://www.youtube.com/watch?v=BxwX7NoZgGw&featur…
https://www.youtube.com/watch?v=YfMkQEOLZGM
https://www.youtube.com/watch?v=LnL8r77RZTY
P.S.: Pripomínam, že táto pieseň sa vám najviac páčila z troch návrhov. Takže aj vďaka vám teraz znie v éteri! A to je potvrdenie, že aj rôznorodosť názorov v diskusii, nie je prekážkou, aby sa slovenské gitarové piesne viacej hrali.
Niektorí v diskusii tvrdili, že údajne piesne z Demovnice sa v rádiách nehrávajú. Opak je pravdou, lebo víťazku dvoch jarných mesiacov Michaelu Martykanovú zaradili do rotácie na Rádiu Slovensko, t.j. pieseň Povedzme, že ty a ja.
Zrejme to urobí aj Rádio FM???
Táto informácia podľa mňa je užitočná, lebo sa dá porovnať napr. či Demovnicu a hudbu v Rádiu FM má na starosti jeden človek alebo viacerí. No a je tu jedna vec, ktorej sa vyhol aj Monitor, stále je záhadou, že ak má niekto úspešnú pieseň u nás alebo v zahraničí, že akým spôsobom môže ponúknuť našim rádiám, teda nielen Rádiu FM. Zdá sa, že sa rádia tejto otázke vyhýbajú ako "čert krížu". Ktovie ako to majú v tom rádiu Wave.
Ak chceš sa vyjadri k bodu 1 a 2 a nekľučkuj.
V nedeľu večer pošlem výsledok monitoringu klientom a odporučím, aby napísali vedeniu Radia FM. A tí nech sa rozhodnú, či je pre nich stanovisko poslucháčov užitočné alebo nie.
Cestne prehlasenie chces aj overene notarom?
A GDPR mas poriesene?
Info môžem dať bez problémov každému, kto nie je anonymný a pošle mi mail a podpísané čestné prehlásenie, že je nositeľom mailovej adresy.
A das nam info, kto konkretne tento "prieskum" vypracoval? Tak vies, nech to ma vypovednu hodnotu. Pod kazdy prieskum, zdroj sa predsa treba podpisat.
Ocenil by som kazdeho, kto da vecny prispevok k vysledku prieskumu, cize bod 1 a bod 2 - pozrel som si viac-krát celú diskusiu doteraz a nenasiel som opak. Pokial som nieco prehliadol, tak doplnim. Pockam do nedele.
Cize, ak napr. tvrdim, ze nik sa nepripojil k nazoru, ze Radio FM ma hrat viac slovenskych piesni, tak som fakt nenasiel, zeby niekto suhlasil - vsetci ste boli spokojni. Taktiez na slovo virus bola jedina zmienka ze radio FM pozvalo nejakych zaujimavych hosti - no suvis s hudbou neriesila.
Ak sa mylim, kludne ma opravte. Inac vysledok mozrm poslat aj vedeniu radia, ak myslite, ze to ma vyznam.
Monitor nevymyslaj, inak dostanes po riti! Sup, vycikat a spinkať.
:D :D :D nevadi
aspon sme sa pobavili
ja sa s výsledkami tvojho exkluzívneho prieskumu nestotoznujem pretoze si vymyslas vlastnu realitu
Cieľ: Cieľom monitoringu bolo zistiť, či je záujem rádií o podporu slovenských piesní zvýšením počtu hraných slovenských piesní alebo vytváraním príležitostí - v čase korona vírusu, kedy speváčky, speváci a kapely nemôžu koncerovať.
Zhrnutie z monitoringu diskusného fóra Radio FM na radia.sk
1. Diskutujúci považujú súčasný stav, t.j. počet hraných piesní slovenskej pôvodnej tvorby za dostatočný
2. Diskutujúci v debate nevyjadrili názor, žeby súčasná situáciu s korona vírom mala negatívny dopad na komunitu alebo že treba interpretov, autorov a hudobníkov nejako podporiť a nie4o vzlep3ova5
Poznámka: prieskum bol časovo ybrzdený tým, že diskutujúci otvárali iné témy, ktoré nie sú súčasťou prieskumu. Týkalo sa to napr. nedostatkov súvisiacih s hlasovaním v hitparáde Demovnica (podpora komerčného Facebooku), alebo otázkami marketingu a formátovania rádia FM (samozrejme, nie je povinnosťou diskutujúcich sa v týchto veciach vyznať ).
mas pravdu, myslel som “Redaktora”. Jozef bol preklep, ospravedlnujem sa ;)
v tomto Jozefovi krivdis. On je tu "stalica" a jeho IP je rozdielna od @Monitor, lepsie si pozri tie ciselne rady ;) Jozef je Orange a Redaktor a.k.a. Monitor je PresNet Presov.
zaradilo do playlistu od tohto tyždna vitazku hitparady Starter(česka obdoba demovnice)len 16-ročnu popovu divu buducnosti ktora vystupuje pod menomTERRA a singel sa vola HAZY každy si tu piesen môže vypočut na youtube a urobit si nazor,ale je zaujimave že v radiu Wave nemaju jedneho hudobneho dramaturga a novu hudbu tam do playlistov vybera viac ludi.Napriklad v radiu fm je velmi malo hip-hopu.V novinkach radia wave je vždy minimalne jedna rapova novinka,lebo ju tam nasadi človek čo počuva prave tento žaner.Napriklad novinky na tento tyžden vybrali: Judita cisarova,Kuba Kaifosz(ten ma na starosti starter),Karel Vesely a Jiri Spičak.
IP ADRESA: 178.143.8.xxx zaujímavo rovnaka pri oboch :D Tak toto uz je koniec
Ty sa sam chvalis a odpovedas si ako monitor?nemusis menit meno a dokazovat aky si blb ked ip adresa je stale rovnaka.tak sa zobud.tot vsjo
Monitor teraz veľmi jasne vysvetlil, že slovenské kapely to majú veľmi ťažké, nielen preto, že ich málo vysielajú, no keby si chceli urobiť marketing formou reklamného spotu, tak na to kapely nemajú, lebo to ide nad desaťtisícky EUR.
Kto nečíta povrchne a má zdravý sedliacky rozum, tak to pochopí a jeho ekonomický podklad je správny. Čiže odpoveď si musíte pýtať nie u neho ale u agentúry, ktorá na začiatku roka akciu vyhlasovala v živom vysielaní.
Prepáč za nesprávne 5ulo.
a) poukázal som na to, že slovenské kapely to majú ťažké a nemajú prostriedky na zaplatenie reklamných spotov, kedy sa to pohybuje aj okolo 15 tis. EUR - to je fakt
b) uviedol som, že 15 tis. EUR sa týkalo hovorenej ponuky v živom vysielaní na prelome januára
b) časť si to pomýlila s tým, že ide o platbu za zahratie pesničky alebo DEMA
c) nerozumiem, či ste štátni zamestnanci alebo ste sa nemuseli živiť a síce, že cenová ponuka sa vystavuje na varianty, rovnako ak si kupujete pohovku, tak cena kolíše podľa farby poťahu a rôznych vyhotovení
d) cenovú ponuku vždy vystavuje nejaká spoločnosť/firma: uviedol som vám na ňu link - viacerí to popreli, že to nie je link
e) čiže jedine z RTVS (mediartvs) môžu objektívne povedať, či 15 tis. EUR bola cenová ponuka za reklamný spot, neviem na aký čas si to klient objednával
f) keďže ste neveriaci Tomášovia, tak som vám našiel cenník, ktorí majú na stránke. Aj zo stránky vyplýva, že cenník je podkladom pre cenovú ponuku a tie položky bez DPH sú napr. 12 tis. EUR, 10 tis EUR alebo trebárs Pozor zákruta myslím okolo 1500 EUR. Pozor ale - to nie sú cenové ponuky na reklamné spoty. To je iba cenník, aby ste sa zorientovali, že aké vysoké ceny sú za reklamu a že je to pre kapely ťažké, ak by chceli reklamovať v Rádiu FM.
Ak nie ste štátny zamestnanec, tak to každý pochopí. No podstata môjho komentára bola, že slovenské kapely si nemôžu dovoliť ani len reklamné spoty a že to majú veľmi ťažké. Miesto toho sa diskusia zvrtla na cenníky.
Odporucam ti nastudovat si termin "dyslexia", pretoze mam podozrenie, ze nerozumies pisanemu textu.. alebo si über-mega-troll :) vyber si.
Sam si tu pisal o tom, ze kapely maju moznost si za 15tisic zaplatit promo v radiu FM. Prilozil si nam cennik. Z cennika je jasne len to, ze v radiu FM si mozes objednat len promo oznam pred a po relacii ALE na radiu Slovensko v rannej relacii si mozes zaplatit komplexny PROMO balik plny reklamy za 12tisic >>> toto ta pravdepodobne pomylilo - tyka sa to len SRo1! V tom cenniku ale mozes najst aj cenu reklam na druhom okruhu slovenskeho rozhlasu.. nikde ani zmienka o tom, ze ak si kapela, mozes si zaplatit demo.
A znovu pridavam male PSko, lebo evidentne si prve upozornenie bud ignoroval, alebo stale nepochopil - nie som Sulo (šula mas v trenkach), ale 5ulo. Vidis ten rozdiel? :)
Tymto sa odpajam od tejto nezmyselnej diskusie do ktorej som sa nechcel miesat, ale stalo sa. A budem rad, ked sa vsetky diskusne vlakna precistia od hejtov a zostanu tam len vecne fakty.
No doteraz som si myslel, že rádiá aspoň u nás na Slovensku musia platiť SOZE za to, že používajú vo vysielaní nejaké diela. Ty si však prišiel s tým, že celé hudobné vysielanie vo všetkých rádiách je vlastne reklama. Keď si pozrieš zákon o vysielaní a retransmisii, určite tam nájdeš, koľko minút, možno percent z hodiny môže vysielateľ venovať reklame. No a keďže podľa Teba je hudobné vysielanie reklama, tak daj sťažnosť že všetci vysielatelia prekračujú limit na reklamu. Keďže podľa Teba je hudobné vysielanie reklama. No a v tej sťažnosti nezabudni uviesť, že hudobné vysielanie nie je zreteľne oddelené od ostatného vysielania
Povedz mi jediný dôvod, prečo by som mal pred Tebou niečo obhajovať. Tu je nejaká cenzúra alebo voľná diskusia? Žiadam od Teba alebo druhých, aby si niečo dokazoval?
Uviedol som jednoducho sumu, ktorú mi povedal klient a je mi jedno, či tomu veríš alebo nie. JA Ti Tvoj názor neberiem. Skús však rešpektovať iný názor a neútočiť, ak nie je zhodný s Tvojím
skusim este raz ale uz naposledy lebo to nema vyznam... ty si vyslovil informaciu, ze radio FM pyta za “hudobny spot” 15 000€ a viac. Este raz, hudobny spot nie reklamu. 15 000 a viac. nie 10 ani 12 000.
A tvoja jedina odpoved na zdroj tejto informacie je, ze mame kontaktovat RTVS a dat si vypracovat cenovu ponuku aby sme si to my overili? Ak je tvoja odpoved ano, tak uz potom nic :) je to zavadzajuca informacia, ktoru si nepodlozil a nedokazes si ju obhajit
Neviem, odkiaľ si prišiel na to, že Tebe niečo dokazujem? Ja som jasne napísal sumu a kde sa to dá overiť - ale Sulovi nie Tebe :-)
Čiže ak chceš dokazovať niečo Ty mne, zavolaj si na reklamnú agentúru, čo zabezpečuje všetky zložky RTVS a potom môžeme diskutovať.
Ak to bude menej kľudne sa Ti ospravedlním.
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň