menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Rádio_FM

3840 príspevkov
Martin (neregistrovaný, 178.41.42.xxx)
Martin (neregistrovaný, 178.41.42.xxx)
18.05.2020 21:16
0
0
@Monitor

Akosi si sklzol z 15000€ za SKLADBU k cenniku za komercnu reklamu. To je trosku vacsi rozdiel, nie? Nepoznam kapelu na Slovensku (okrem "Slager"kapiel), ktore by si platili takuto formu reklamy na svoju tvorbu. A uz vobec nie na rozhlasovych okruhoch RTVS. Ak teda "monitorujes" pre tak skvele kapely, nemal by pre ne byt problem ziskat si priestor aj bezplatne. Len tak mimochodom, Fallgrapp, Katarzia, Archivny chlapec, Modre Hory, Billy Barman, Ultrazvuk, poznas vobec? To nie je kvalitna hudba? To len co ma za par sekund napadlo... Mozem menovat kopec dalsich, ktore dostavaju priestor bohuzial len na fmku

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 21:10
0
0
@Jakub Máš pravdu, že sa nedá overiť linkom, ale jedine cenovou ponukou!

Máš pravdu, že sa nedá overiť linkom, ale jedine cenovou ponukou! Daj si ju vypracovať a uvidíš, koľko to bude. Bráni ti v tom niečo?

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 21:05
0
0
@Sulo Pesničky v rámci reklame nesmie RTVS hrať! Zle si čítal - ide o reklamný spot

Uvedená suma je za reklamný spot, nie za zahratie pesničky - to je zakázané!

Reklamný spot je najlacnejšia forma reklamy, že môžeš dať na pár sekúnd informáciu, trebárs, že si vydal album alebo máš koncert tam a tam a to rotujú určitý čas dookola.

Zahratie pesničky v rámci reklamy je zakázané!!!

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 20:56
0
0
@Jakub, Martin, Sulo Ak neveríte, hádajte sa s agentúrou RTVS a nie so mnou:-)

Kliknite si a čítajte riadne:
http://cdn.srv.rtvs.sk/a542/file/item/sk/0002/slov…

Spoločnosť Media-rtvs robí reklamu pre všetky rádiá vrátane Rádia FM. Na základe požiadavky klienta podľa položiek cenníka mu zostavia cenovú ponuku, Takže ja som napísal, že obyčajný spot stojí OKOLO 15 tis. EUR a potom, že min. 10-15 tisíc EUR. V tom je zahrnutá aj cena DPH, lebo kapela nemá účtovníctvo. A spot sa nerobí na 1 deň, takže suma sa môže aj navýšiť, ak by ste to chceli na mesiac.

To je jedna vec. Neverili ste tomu, chceli ste link. Ja som slušne napísal, že ponuka bežala koncom januára a do rádia sa nehovoria ani linky ani ceny. Danú sumu mám z hodnoverného zdroja. A kto neverí, musí sa spýtať agentúry! A nie hádať sa so mnou.

Takže keď chcel myslím Sulo link, tak som si skočil na tú stránku spoločnosti, čo centrálne zabezpečuje reklamu na RTVS a našiel som tam cenník RTVS, kde boli uvádzané sumy za rôzne balíky. V cenníku mali rôzne ponuky, takže informatívne je z neho vidieť, že jeden deň stojí rôzne podľa položiek, čo chcete. A na ilustráciu som uviedol o.i. aj že tam majú ponuku za 12 tis. EUR. Ináč s prirátaním DPH a nahratím je to približne 15 tis. EUR. Napr. je tam: ŠNÉ RÁNO DO VYSIELANIA.
DEŇ
2’ REKLAMNÝ ROZHOVOR
O 842
1x2’ 3.160 €
30“ KOMERČNÁ UPÚTAVKA
V REKLAMNOM BLOKU OD 600 DO 2000 10x30“ 4.150 €
10“ SPONZORSKÝ ODKAZ
PRED A PO ANKETÁCH V RUBRIKÁCH O 609 | 635 | 723 | 840 8x10“ 4.690 €
NEKOMERČNÁ ANKETA
REDAKČNE SPRACOVANÁ O 609 | 635 | 723 | 840
4x FREE
TOTAL NET 12.000 €
V kalkulácii nie je zaúčtovaná výroba upútavky a sponzoringu. Uvedené ceny sú bez DPH.
Výroba sponzoringu je spoplatnená sumou 160 €.
Media RTVS, s.r.o. si vyhradzuje právo na zmeny. Ponuka platná od 1.9.2019.

Táto ponuka je pritom len na 1 deň. Na reklamné spoty sa zostavuje ponuka zvlášť. Toto bolo na ilustráciu, ako to majú kapely ťažké.

Vy si myslíte, že Rádio FM to dáva oveľa lacnejšie? Pochybujem. No opakujem - hádajte sa s nimi a nie so mnou. Alebo si myslíte, že ja som povinní písať, že Jakub. Martin a Sulo s tým nesúhlasia a že sa to netýka Rádia FM? Na to vám môže dať odpoveď jedine agentúra, takže sa hádajte s nimi, ak neveríte.

jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
18.05.2020 20:18
0
0
@Monitor

“Kolko mas rokov ked nevies, ze na hovorene slovo v relacii nie su linky? Pre istotu som napriek tomu link nasiel staci ked na to kliknes lavym tlacidlom mysi”

> vyzyvas tu na slusnu diskusiu a sam uz schadzas niekam do urazania ked nemas argument.

> z 15 000 si spravil neskor 12 000, potom 10 000 a zrazu sme prisli na to ze v prilozenej prezentacii ktoru si tu uviedol sa to tyka Radia Slovensko a nie radia FM. Navyse ako spomenul 5ulo, je to obycajny cennik sponzoringu a tvoj zdroj (dokaz) na povodnych 15 000 v radiu FM za “hudobný spot” je len hovorene slovo, ktore sa neda overit.

Martin (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
Martin (neregistrovaný, 195.91.10.xxx)
18.05.2020 19:57
0
0
@monitor

Takze... Z 15000€ za skladbu je celkom hodnotny balik reklamy ako pise 5ulo:-)) Normalne ma bavi tato "diskusia", ked si niekto dokazuje svoju pravdu. A takto vznikaju hoaxy...:-) Estw ma tak napada, par Tvojich prispevkov dozadu si tu pisal, ze aj Ty si posluchac fmka a dnes pises, ze ti "niekto dal tip, ze je aj NEJAKA Demovnica"... Monitor, zaloz si agenturu na prieskum trhu, urcite zarobis:-))

5ulo
5ulo
18.05.2020 19:44
0
0
@Monitor

Takze ta suma 12.000 plati iba pre "Tema dna na dnesne rano" na radiu Slovenko a obsahuje:
1x 2min reklamny rozhovor
10x 30s komercna uputavka
8x 10s sponzorsky odkaz
4x nekomercna anketa ZADARMO
Kde tam vidis informaciu 12tisic EUR o zaplateni si za odohratie skladby?
V skratke - to, co si sem linkoval, je len obycajny cennik sponzorskych odkazov pred/po relacii a par vynimocnych reklam.

Monitor (neregistrovaný, 46.34.244.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 46.34.244.xxx)
18.05.2020 19:42
0
0
@Jakub Link máš predsa v bode 2!

Kolko mas rokov ked nevies, ze na hovorene slovo v relacii nie su linky? Pre istotu som napriek tomu link nasiel staci ked na to kliknes lavym tlacidlom mysi

jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
18.05.2020 19:08
0
0
@Monitor

1. Ponuku RTVS pravidelne opakovali na Rádiu Slovensko a týkala sa všetkých staníc RTVS - detaily si pýtaj na
https://www.rtvs.org/media-rtvs

> takze ty nieco povies a ked sa niekto spyta na zdroj, tak tvoja odpoved je zisti si sam? to je teda uroven diskusie ked dokazne bremeno tvojho vymyslu hodis na druhych :)

> ale aspon sme sa dozvedeli ze kapela, ktorej robis “monitoring” zrejme neuspela v Demovnici tak preto tolko vyhrad k jednemu radiu.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 18:47
0
0
@Martin Daj emócie bokom a drž sa faktov - ja o tebe netvrdím, že "táraš nezmysly"

1. Ponuku RTVS pravidelne opakovali na Rádiu Slovensko a týkala sa všetkých staníc RTVS - detaily si pýtaj na
https://www.rtvs.org/media-rtvs

2. Pozeral som však ich stránky a majú tam ponuku na 12 tis. EUR alebo sponzorský na 10 tis. EUR - čiže rôzne varianty http://cdn.srv.rtvs.sk/a542/file/item/sk/0002/slov…
**** no zrejme aj toto nejak vyvrátiš :-)

3. Ja nerobím monitoring na Demovnicu. Robím monitoring pre partiu, ktorá tvrdí, že má dobré pesničky (hrávajú ich aj rádiá) a chce ich dostať do rádií. Čiže monitorujem aj rádio FM a tam niekto dal tip, že je nejaká hitparáda DEMOVNICA. No a keď som to pozeral ta som zistil:
a) že technicky nemajú ošetrené hlasovania a že z bežného mailu nemôže nik na Slovensku hlasovať - na to niekto napísal - "No a čo keď?"
b) zistil som však, že akože robia hitparádu, no úspešné piesne so slovenským textom nevysielajú

Martin (neregistrovaný, 178.41.42.xxx)
Martin (neregistrovaný, 178.41.42.xxx)
18.05.2020 17:32
0
0
@Monitor

Prepac, ale stale sa tu ohanas "monitoringom" najprv Demovnice, teraz diskusiou na tomto webe. Teraz "splechnes" hlupost na ktoru nemas relevantnu odpoved. Ked tu viaceri ziadame link, kde sa pise o 15000€ za skladbu (v skratke), mas na to odpoved akurat v zmysle nejakej akcie na zaciatku roka. Radio pocuvam pravidelne, ale nikde sa nehovorilo o danej sume za promo na skladbu. Prosim Ta, vykasli sa uz na to, najdi si seriozne zaluby, a hlavne netaraj nezmysli...

456lki8l (neregistrovaný, 178.41.205.xxx)
456lki8l (neregistrovaný, 178.41.205.xxx)
18.05.2020 17:26
0
0
@Monitor

daj nám ten zdroj na 15k za spot inak dostaneš po riti!

Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
18.05.2020 16:37
0
0
>Monitor

Krátke hľadanie na internete. Podľa oficiálneho cenníka RTVS stojí 30 sekundový reklamný spot v Rádiu FM 190€. Dvojminútový reklamný rozhovor 780€. Stále sa bavíme o bežnej komerčnej reklame.

jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
18.05.2020 16:14
0
0
@Monitor

Ako chces seriozne diskutovat ty ked evidentne zavadzas alebo si vedome vymyslas?
>15 000€ FMko zdroj? dokaz?

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 15:34
0
0
@Boris "Kolosálnu blbosť" vyhlásilo RTVS na prelome januára a februára

Podľa teba "kolosálnu blbosť" - kampaňový spot na zľavu ponúkalo Obchodné oddelenie RTVS na prelome januára a februára a denne to niekoľkokrát opakovalo:-):-):-).

No zaujímalo by ma, keď si použil výraz, že rádio FM "promuje" - popíš čo, na základe čoho -aké sú kritériá výberu (či len podľa známosti, popularity a pod.), ako to promuje a za koľko - ak chceš teda seriózne diskutovať

Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
18.05.2020 15:14
0
0
>Monitor

***Mladá Kapela XXX vydala singel YYYY z príležitosti jej 3 ročnej existencie a teší sa na vašu priazeň, tak za takýto spot by ste musel zacvakať minimálne 10-15 tisíc EUR.***

Neviem ako si sa k takej kolosálnej blbosti dopracoval. Rádio FM promuje nové skladby a albumy (nielen slovenských) interpretov vo vysielaní úplne bežne, aj mimo vyhradené špeciály.

5ulo
5ulo
18.05.2020 13:50
0
0
@Monitor

1. nie som Sulo ale 5ulo ;)
2. tak pre teba specialne inak polozim otazku - kolko z tych 5 milionov slovakov vie napisat gramaticky spravny text pesnicky po anglicky (ak beriem v uvahu to tvoje KTOKOLVEK) ? Verim, ze si rozumny clovek a vies na co poukazujem ohladne tej tazkosti textacie.
3. pises tu teraz o demomusicradio, ale nezodpovedana otazka nizsie stale caka na tvoju odpoved - dokaz o 15k EUR na radio FM? linka?

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 13:26
0
0
@Sulo Písať texty v slovenčine na hotovú melódiu je jedna z najťažšich vecí na svete!

"Slovencina je nas nativny jazyk, tak sa v nej texty pisu lahsie" - prepáč, tak toto je najväčší odborný nezmysel.
Skús niečo otextovať nejakú melódiu a zistíš, že v slovenčine skladať texty na nejakú melódiu je otročina!!!

Angličtina je preto taká rozšírená, lebo má krátke slová a nemá rytmický zákon a pod. - tým pádom Slovák, ale ani Nemec, Francúz nedokážu sa s tým vyrovnať. Angličan si môže zobrať odborný časopis a text hneď spievať. Slovák napr. nemôže spievať lás-k a las-ká - práve preto slovenský rap v podstate ani nie je rap v pravom slova zmysle. Aby som Ti to priblížil tak napr. rap je rytmus na jednom tóne. Čiže raper anglický môže bez problémov naspievať text keď sa striedajú šestnástinové, osminové, štvrťové a dlhšie noty v ľubovoľných sekvenciách. Slovák to nedokáže, až ozaj na výnimky. Všimni si, že väčšina textov je la-la-la-la. Najlepšie kapely to vykryjú hudbou a aranžmá.

Čo sa týka peňazí, tak to si úplne mimo. Relácie Jubilantom nie sú na pesničky a ak by si si chcel dať zahrať, tak jedine z ich playlistov. Košické DEMOMUSIC rádio odvysiela kapelám bez problémov aj platenia http://demomusicradio.com/ . Ja som hovoril o kapelách, ktoré sú zabehané a majú výborné piesne.

5ulo
5ulo
18.05.2020 13:04
0
0
@Monitor

Texty skladieb slovensky vs anglicky:
slovensky - cielovka 5mil. obyvatelov Slovenska + mozno cesko, okrajovo ine slovanske jazyky a zvysok sveta mozno ako "exoticka" zaujimavost
anglicky - potencial uspiet celosvetovo, pretoze je to jazyk, ktoremu rozumeju aj v tych najzaostalejsich krajinach (ako priklad sa da uviest Lavagance, This is Kevin, alebo Gladiator na MTV).
A velmi pochybujem, ze KTOKOLVEK vie napisat anglicky text skladby lahsie ako slovensky text - vymyslat zmysluplny text s rymovanim a gramaticky spravne, pripadne este aj so slangom urcite nie je len tak cucanie slov z prsta. Slovencina je nas nativny jazyk, tak sa v nej texty pisu lahsie.
No a tie platene pesnicky mladych autorov - uvediem priklad Trnavske radio - na webe v casti Kontakt je aj vyzva mladym kapelam, nech poslu demo - vypocuju si a dalej sa uvidi, co s tym. O peniazoch ani makke f. Podobne tomu bude aj v RTVS.
Ak chces pesnicku na zelanie, tak pocuvaj sukromne radia a ich relacie "Hrame jubilantom", kde ti precitaju oznam za maly prispevok :)

jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
jakub (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
18.05.2020 12:43
0
0
@Monitor

“V tejto diskusii si vymyslelo pár ľudí, že akákoľvek hudba hraná na Rádiu FM je nekomerčná a dá sa jej nálepka lebo je "iná", než hrávajú všetky ostatné rádiá rádia.”

> tvrdis veci, ktore tu nikto nikdy nepovedal a navyse podla mna uplne zbytocne prekrucas a prehanas, potom clovek ani nevie ako ma uz reagovat a na co ma reagovat..

> K tym 15 000 a viac € za “hudobny spot” v radiu FM daj prosim zdroj. Uz 2x pises to iste a nevidim zdroj. V cenniku RTVS na webe som nic podobne nenasiel.

> mlada kapela ktoru ty spominas ako priklad ma moznost prihlasit sa do demovnice a tam sa moze uchadzat o hlasy posluchacov. ci vlastne to je tebe malo a nestaci to.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 11:38
0
0
@Boris Nálepkovanie škodí hudbe!

V tejto diskusii si vymyslelo pár ľudí, že akákoľvek hudba hraná na Rádiu FM je nekomerčná a dá sa jej nálepka lebo je "iná", než hrávajú všetky ostatné rádiá rádia.

Pritom slovo nekomerčná nemá zmysel a je to prežitok z čias socializmu, kedy všetko zlé na západe bolo označované za komerčné.

Hudobný spot je najlacnejšia forma reklamy. Predstavte si, že ste mladá kapela, máte výbornú pesničku a chcete ju spropagovať cez rádia, takže vydáte singel. No a keď chcete, aby nejaký čas sa z rádia FM ozývalo na pár sekúnd: Mladá Kapela XXX vydala singel YYYY z príležitosti jej 3 ročnej existencie a teší sa na vašu priazeň, tak za takýto spot by ste musel zacvakať mini málne 10-15 tisíc EUR. Ak by ste chceli, aby na pár sekúnd pieseň aj zaznela, tak je to násobne vyššie. A teraz buďme múdri, je toto - komercia, či nekomercia?

Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
Boris (neregistrovaný, 46.34.226.xxx)
18.05.2020 09:29
0
0
>Monitor

Čiže podľa Teba hudba tvorená na počítačoch je len komerčná a ten, kto ju tvorí nemôže mať hudobné znalosti? Tiež nerozumiem, čo myslíš pod pojmom hudobný spot na pesničku za 15 tisíc. Nejak sa začínam strácať v tejto éterickej diskusii.

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 01:31
0
0
@Kawa

Ja ti kľudne môžem poslať mail a rovnako si môžeš objednať u mňa prieskum. Ja monitorujem celú diskusiu na radia.sk, ktorá nejak súvisí so slovenskou tvorbou, prioritne so slovenskými textami, lebo po anglicky dnes už dokáže skladať texty každý, kto to chce.

Ja hľadám zaujímavé názory, napr. tvoj bol veľmi dobrý, že elektronická hudba bola v 80-90. rokoch 1:1 a teraz je to viac o počítačoch. Vďaka tebe môžem teraz argumentovať, že značná časť hudby, ktorú hráva Rádio FM je založená viac na počítačoch než hudobných znalostiach a je nezmysel označovať ju za nekomerčnú:-)

Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
Monitor (neregistrovaný, 178.143.8.xxx)
18.05.2020 01:21
0
0
@Swiftkey Každé rádio má link na reklamu

Každé rádio má link na zadávanie reklamy a to buď samostatne alebo skupinu rádií zastrešuje jeden reklamný subjekt. Klikni si na cenník alebo si tam zavolaj.

Swiftkey (neregistrovaný, 46.34.243.xxx)
Swiftkey (neregistrovaný, 46.34.243.xxx)
17.05.2020 23:26
0
0
Spot za 15k

Vieš, že obyčajný spot na pesničku v Rádiu FM stojí okolo 15 tisíc EUR?

Nejaký link by si sem vedel dat? Aby som si to overil.

Počúvanosť
streda, 27.11.2024
1.
19,07%   + 0,29%
2.
18,22%   - 0,46%
3.
14,42%   + 0,46%
4.
11,12%   - 0,19%
5.
7,48%   + 0,19%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 27.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
47. týždeň 2024 18.11.2024 - 24.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
5.
Album
Eminem
Houdini
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over