menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Rádio Viva

5864 príspevkov
ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
21.12.2017 21:11
0
0
tomas

Retro je obytna budova a preto sa musi ziskat suhlas zastupcov byvajucich. Ti zamietli v principe vsetky druhy anten vratane telekomnukacnych. Telekom je aj tak lepsie umiestnena budova na juhu Ruzinova kvoli zadnemu utlmeniu anteny voci HU a AT. Priama viditelnost na Bajkalsku aj Prievozsku a blizsie k centru, kde nam chyba frekvencia .

Tomáš (neregistrovaný, 81.92.248.xxx)
Tomáš (neregistrovaný, 81.92.248.xxx)
21.12.2017 17:59
0
0
ivan

Želam aj tebe prijemne prežitie vianočných sviatkov a veľa zdravia a úspechov v novom roku. Chcel by som sa opýtať že prečo 93,3MHz nakoniec skončila na budove telecomu a nie na OC Retro?

Power150 (neregistrovaný, 195.91.18.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 195.91.18.xxx)
21.12.2017 17:18
0
0
Ivan

TaK predsa je to tá antena na budove Telekomu.Keď som dnes išiel okolo, videl som tam hore na stožiare anténu.Aj som si pomyslel , že či to nieje nahodou Viva 93.30 MHz :-) :-) Tak predsa,lebo na Retre som nevidel nič.

david (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
david (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
21.12.2017 16:02
0
0
re:xxxxxxxxxxxxxxx

Tak polopate. Lebo Trenčín či Javorina priamo v Bratislave nesvieti. Naopak Kamzík ide v trenčíne bez problémov.
Ten kto by si aj skoordinoval v TN 30W bubláčik tak na vyšších miestach by ho spolahlivo zgumoval Kamzík. Čiže jeho pokrytie by bolo minimálne.

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.200.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.200.xxx)
21.12.2017 14:29
0
0
@ palo

Samozrejme nekoordinoval som :), nemal som tú česť. Len mi potom nejdú do hlavy tie 98,5 (VJ a Sity) a 93,3 (Obora a Viva), že predsa vysielajú. Asi záleží kto tam sedí, akú majú náladu a potom sa pošťastí a aj motyka vystrelí :D.

ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
21.12.2017 14:10
0
0
powerja

93.3 ide z Tcomu - Bajkalska/ Prievozska. Obama dakuje za zelanie :)

Ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
Ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
21.12.2017 14:04
0
0
viva

Oprava malo byť Ivanovi hole tablet si robí čo chce :)

Ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
Ja (neregistrovaný, 217.31.38.xxx)
21.12.2017 14:02
0
0
Re Viva

Chcel by som vysloviť obdiv Obamovi to sa len tak nevidí aby niekto priamo z rádia takto komunikoval s poslucháčmi aj keď ja priamo cez eter Vivu počúvať nemôžem sem tam si pustím stream a som rád že Viva aj keď nová zostala v našom éteri ešte raz vďaka a veľa úspechov v ďalšej práci!

Power150 (neregistrovaný, 195.91.49.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 195.91.49.xxx)
21.12.2017 13:12
0
0
Ivan

Prajem Ti aj ja a celému Timu Vivy pekné Vianoce a príjemné prežitie Vianočných sviatkov :-) :-)
Odkiaľ ide 93.30 MHz.Z Retra?

ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
21.12.2017 11:11
0
0
101.1 dubravka

Antena vymenena, frekvencia 101.1 Dubravka vysiela.
Chcel by som tymto zazelat Stastne prezitie vianocnych sviatkov vsetkym posluchacom radia VIVA. :)

ivan (neregistrovaný, 37.58.3.xxx)
ivan (neregistrovaný, 37.58.3.xxx)
21.12.2017 10:09
0
0
93.3

Vcera sa nam podarilo spustit testovacie vysielanie na 93.3. :)
Medzitym nam pravdepodobne vtaci znicili prijimaciu antenu na 101.1 dubravka. Dufam ze to dnes pred sviatkami odstranime. :)

Palo (neregistrovaný, 78.99.179.xxx)
Palo (neregistrovaný, 78.99.179.xxx)
21.12.2017 02:01
0
0
xxxxxxxxxxx

Diky, ale ako som minule pisal, ze tieto tvoje teoreticke uvahy, su v realite ine. Neviem ci si niekedy koordinoval nejaku frekvenciu, ked mi pises tieto veci :-) Ja uz ano, takze viem z praxe o com pisem ja tebe..

Pe3k
Pe3k
20.12.2017 23:58
0
0
...

Lenže to by museli poprehadzovať celú strednú Európu a to určite nikomu ani nenapadlo. To, že je Kojál rušený pri Senici či Malackách nikto riešiť nebude, pretože Kojál obsluhuje južnú a centrálnu Moravu. Rovnako máš s tou V. Javorinou - BA obsluhuje Kamzík a rovnako tak na 90,8 je v Žiline Devín prioritne riešený Krížavou - preto tam nechali nízkovýkonnú lokálne hrajúcu samohrajku. Nedá sa na rušenie pozerať očami dx-era, lebo to by boli zarušené všetky frekvencie... Napadá mi ešte Suchá hora 101,5 a Hošťálkovice na 101,4 - obe hrajú na SZ Slovensku stereo, len treba otočiť anténu :)

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.211.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.211.xxx)
20.12.2017 21:12
0
0
re: david

Vidíš, plánovali spoločný okruh a keď sa ČSSR rozdelilo, tak to aj tak spustili a neprekoordinovali kmitočet o 0,1 MHz aspoň na rušiacich frekvenciách . Radšej znížili výkon. Pritom vtedy bolo ešte celkom voľné to FM pásmo. Ale čítal som tu, že Kamzícka 90,1 musela byť vypnutá, lebo rušila 89,9 Wien a zase čosi u nich na 107,8 nebude nikdy rozvysielané, lebo by to rušilo X na 107,6. Pritom išlo o Ženevy a nebol na tom plánovaný ani spoločný okruh. Tak ak to vtedy mohli schváliť...

Hento som odpisoval Palovi, že prečo môže ísť 93,3 v TN aj v BA, lebo on tam napísal, že ani 100 W na 94,3 v TN by RÚ nepovolil, aj keby v BA vysielali na 94,3 10 kW namiesto 100. Že tak ako môžu ísť tie 93,3. A to s tými 98,5 je tiež pekný príklad.

A tá 100,3 je v tom centre nepočúvateľná?

david (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
david (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
20.12.2017 16:48
0
0
re:xxxxxxxxx

100,3 1kW BA nepokrýva kvalitne ani samotné mesto v interiéri. Je to frekvencia pôvodne určená pre N.Zámky.

93,3 Viva 30W nemôže rušiť Trenčín na rozdiel od 100000W 94,3 :)
Roky ide 98,5BA Sity 30W vs. 98,5 E2 V. Javorina 8kW.

a rozdiel 0,1Mhz Brno vs. BA pekne v Brne piskovali na spustenie Expresu z Kamzíka. Zarušil sa im Proglas na 107,5. V západnej BA zase 104,5 80kW Frekvence 1 ruší náš Devín na 104,4 5kW . Na týchto frekvenciách bol pôvodne plánovaný spoločný okruh ČSSR. Koordinácie sa robili pre spoločne pre ČSSR

Power150 (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
20.12.2017 16:26
0
0
93.30 MHz

93.30 MHz už ide :-) :-)

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.218.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.218.xxx)
16.12.2017 17:31
0
0
Rozdiel

@Palo
Možno by ju dovolili tú koordináciu, veď v TN je Lumen na 93,3 a teraz sa má rozvysielať 93,3 v BA. Už toho dôvodu by to mohli povoliť aj opačne. A aj celkovo tie Ženevy majú kolíziu o 0,1 (napr. Kamzík - Kojál) a predsa vysielajú a asi nikto z ČR sa nesťažuje, že by im Kamzík rušil Kojál a naopak. Možno 94,3 by v TN nepovolili, ale o pár miest na sever možno áno. A čo sa týka tých papierov, škoda reči. Dúfajme, že pri DAB nevznikne podobný bordel a chaos ako je teraz pri FM.

@ °_° Ja by som povedal, že rozdiel v pokrytí medzi 100 kW Kamzíkom a 1 kW 100,3 je taký, že kým Kamzík pokrýva kvalitne BA, že to tam ide aj bez antény a 20 - 40 km okruh (ako kde) samozrejme s výrazným presahom o desiatkách km do lokalít, ktoré majú už svoj vysielač, tak 100,3 pokrýva BA (samozrejme bez antény by to všade nešlo) + malé okolie a potom nato nadväzuje 88,8 NR.

michal21
michal21
14.12.2017 00:52
0
0
@kuvang

Mne funguje.

kuvang (neregistrovaný, 89.173.72.xxx)
kuvang (neregistrovaný, 89.173.72.xxx)
13.12.2017 22:20
0
0
stream off?

Aktuálne je cez stream len ticho

ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
13.12.2017 18:37
0
0
zvuk

Prave teraz som dal novy preset. Ocenim spatnu vazbu od odbornikov :)

david (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
david (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
13.12.2017 14:19
0
0
@°_° (neregistrovaný,

Je to tak ako ti to bolo vysvetlené. Jednoducho sa signál nezalomí do doliny hneď za kopcom. Preto aj v Bratislave v tieni Malých karpát nechytíš stanice z Brna ale v takom Bernolákove alebo Senci a ďalej od Karpát už áno . BA mestská časť Devín je tiež úplne v tieni. Príjem z Kamzíka nie je možný. Za to ti idú rakúske a české stanice na bežnú anténu. Kedysi tam bol dokrývač. Dokrývač bol aj za analógu na spodku Karlovej vsi. Šírili prvý program smer Líščie údolie..
Čiže keď to zhrniem aj pod vysielačom môžeš mať problém s príjmom a ani vysoký výkon ti nepomôže. Skôr hustejšia sieť vysielačov ak si v tieni vysielača alebo v dolinách medzi kopcami.

Seth
Seth
12.12.2017 14:27
0
0
Kamzík

Kedysi sa mi podarilo zachytiť FUN 94,3 MHz z BA v Liptovskej Teplej v zašumenom mone, na prenosnom rádiu SHARP. Bolo to v časoch keď 94,2 MHz KH po RTI bola off. F1 z Radhošťa tam len tak ľahko nedosvietila, hoc pri použití vonk. antény bolo možné dačo popočúvať, no však väčšinou len preprskávala vďaka prepálenému MPX výkonu. Pardón za OT :) to len tak keď k tomu kamzíku :D

°_° (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
°_° (neregistrovaný, 188.123.115.xxx)
11.12.2017 11:46
0
0
@Pe3k

Dobre chytrák, tak ma pouč, ako veľmi sa v BA líši pokrytie 100kW frekvencií z Kamzíka a napr. 100,3 ktorá má 1kW. Nechápeš, že mne nejde o Kamzík ako taký? Ale prečo je tam 100kW a hrá v Břeclavi alebo Győri, ale nie 30-40 km od BA?

ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
10.12.2017 11:33
0
0
pokrytie

Neprislusi mi komentovat tuto odbornu debatu nemam na odbornost. vystudoval som sice elektriku ale svetlo nie radio. skoda, dnes by sa mi to zislo. Ale zo skusenosti suhlasim , ze pre mesto je dolezitejsia sila signalu do 5km od vysielaca ako dosah do senca. BA je kopcovita a tak aj FN EX E2 maju v podhradi pri PKO problemy a to maju 10KW. Pod kopcom je tma. Vystavba vysokych veziakov to este skomplikuje. 94.9 sa prepne na Landererovej za Panorama City na 101 1 i napriek tomu , ze to je 2nasobna vzdialenost. Chyba na velmi vysielac v centre niekde okolo Twin City aby chytil opacny smer.

. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
. (neregistrovaný, 84.245.121.xxx)
10.12.2017 02:47
0
0
Tieň

Pod svahom, kopcom ti nebude hrať žiaden vysielač, lebo je v tieni, je to akoby si dal na vrch stožiara baterku a svietila by do priestoru, pod kopcom by si nemal svetlo. Napríklad signál zo Ščobíka nepokryje Zemplínske Hámre, ktoré sú hneď pod ním lebo sú v tieni. Pod kopcom musíš prijímať naprotívny vysielač, preto sa budovali v minulosti vykrývače/prevádzače/dokrývače

Počúvanosť
utorok, 16.7.2024
1.
21,20%   + 0,08%
2.
18,32%   - 0,60%
3.
10,54%   - 0,01%
4.
9,43%   + 0,09%
5.
7,39%   + 0,19%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 16.7.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
III. - V. etapa 2024
1.
31,0%   - 0,1%
2.
22,2%   + 0,1%
3.
21,4%   - 0,1%
4.
18,7%   + 0,2%
5.
16,0%   ± 0,0%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, III.-V./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
28. týždeň 2024 08.07.2024 - 14.07.2024
1.
Album
Imagine Dragons
Eyes Closed
2.
Album
Artemas
I Like The Way You Kiss Me
3.
Album
Cyril
Stumblin' In
4.
Album
Dasha
Austin
5.
Album
Benson Boone
Beautiful Things
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over