menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Rádio Viva

5884 príspevkov
Karol (neregistrovaný, 85.135.247.xxx)
Karol (neregistrovaný, 85.135.247.xxx)
23.10.2017 22:46
0
0
Zvuk

Vivu počúvam na východnom Slovensku cez stream na slúchadlách Sennheiser HD 380 doma a MB 660 v práci. Ohľadom zvuku som niekoľkokrát napísal e-mail, že sa mi zdá, ako keby bol zvuk zastretý či zahmlený. Niekedy si prečítam diskusiu a bol som rád, že som si dnes mohol prečítať diskusiu o kvalite zvuku. Pre mňa nastalo podstatné zlepšenie už 17.10. okolo pol ôsmej večer. Takže aj po nejakom ďalšom dolaďovaní som so zvukom spokojný. Mne skôr trochu prekáža to, že sa kvalita zvuku už niekoľkokrát pokazila počas moderovaného vysielania.
Po ani neviem ako dlhom čase som dnes o 21:45 počul Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes ... och ako som sa tešil. Pianko na Vive je paráda.

ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
23.10.2017 14:10
0
0
zvuk radia

Tento vikend sme doladovali zvuk na procesore. Dnes mame dbr 0, zdvih 75 na 94.9. Aky mate nazor na zvuk? Vraciam sa k debate predtym. Privitam vase pripomienky.

michal21
michal21
23.10.2017 12:39
0
0
....

Nejako nám to tu stíchlo :D

David (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
David (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
06.10.2017 08:34
0
0
sťažnosti

boli hlavne z Nemecka a Rakúska na ČR. na Maďarsko tiež ale tý s tým nič neurobili. U nás "kričí" stále radio 7 na 103,6 z BA , Max z N.Z. na 98,7.

Power150 (neregistrovaný, 95.102.234.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 95.102.234.xxx)
05.10.2017 19:37
0
0
Boris

Nechce sa mi veriť, že by sa Rakusania sťažovali na rušenie ich staníc našimi zvýšeným dBr.Nikdy som nespozoroval pri počúvaní rakúskych rádií nejaké rušenie našimi stanicami Skôr by som to tipoval na Maďarov ale nie na Rakúšanov.

ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
05.10.2017 14:56
0
0
re preset

Dakujem vsetkym za odbornu debatu a podnety.

Boris (neregistrovaný, 86.110.234.xxx)
Boris (neregistrovaný, 86.110.234.xxx)
05.10.2017 09:03
0
0
modulačný výkon

Je možné, že Rakúšania sa sťažovali na modulačný výkon, keďže pred zmenou na 0 dBr na Slovensku aj Česku komerčné stanice bežne prekračovali hranicu 6 dBr. ČTÚ aj TÚSR zaviedla limit 0dBr, pričom v Rakúsku ostali pri 3 dBr. Extrémom je u nás Rádio Devín, ktoré aj pred zmenou dosahovalo limit do 0 a po zmene sa posunulo k extrémom, často až -6 dBr, čomu celkom nerozumiem. Je to úplne utopené.

Palo (neregistrovaný, 78.99.190.xxx)
Palo (neregistrovaný, 78.99.190.xxx)
04.10.2017 22:36
0
0
Seth

Kazdy z tych procesorov je specificky a neexistuje na to rovnake nastavenie. Mozes ich napr. dat vsetky na rovnaku uroven, ale nebude to rovnako hrat. Je to ako ked soferujes rozlicne auta.. Princip mas rovnaky, tri pedale, volant, no kazde inak reaguje, kedze ma iny vykon, ine rozmery... Ked chces nastavit dobry zvuk, zo skusenosti viem, ze to treba robit po malickych krokoch postupne, ak to chces mat teda na urovni. Lebo su aj taki, co nahraju nejaky vyrobny preset a tym to konci. Ale odpoved na tvoju otazku je, ze kazdy procesor sa inak sprava a to mozem potvrdit, preslo mi ich uz dost rukami a usami :-)

Seth (neviem prihlasovačku :D ) (neregistrovaný, 195.168.43.xxx)
Seth (neviem prihlasovačku :D ) (neregistrovaný, 195.168.43.xxx)
04.10.2017 21:43
0
0
Re: Ivan

Myslím si že osoba ktorá má dnes nastavovať modulačný procesor by nemala byť postavená na systéme "IDTčku rozumiem ale Orbanu nie" ale na tom, či vie rozoznať, započuť a nastaviť dobrý zrozumiteľný a sfázovaný zvuk. V dnešnej dobe existuje "software" rozhranie pre veškerý Hardware. Určite sa aj tento software niečím líši (Orban, IDT a pod) ale neverím že hodnoty ako Attack, Release, Knee, Density, Treshold a XYZ ďalších ktoré sa na týchto procákoch dajú "regulovať" majú rozdielne a ak teda majú dačo rozdielne tak len kozmeticky (Interface, vzhľad, umiestnenie prvkov atď). A ak sa jedná o procesor bez podpory PC Softwaru, tak tieto hodnoty obsahuje rovnako. Pravda že tie dva, či tri procesory rôznych výrobcov rovnako "hrať" nebudú pri tých istých nastavených hodnotách, a rozdiel sa nájde. Každopádne, ak niekto rozumie IDTčku, má veľký predpoklad že základy ovláda a po troche "učenia sa" by porozumel procesorom iných značiek. Ja však z fachu "modulačných procákov" nie som, hoc z Audiom pracujem. To by vedel odborne posúdiť Palo, či to čo tvrdím je zhruba pravda alebo nie

Power150 (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 195.91.4.xxx)
02.10.2017 14:10
0
0
David

U nás bohužiaľ často všetci basuju hlasy a nie muziku,kde má byť práve výrazný škopok (basy).Hlas má byť bez basov a má mať výšky a muzika má mať basy a výšky.

David (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
David (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
02.10.2017 13:38
0
0
re:Ivan

Maďari "kričia" ešte viac. Oni sa určite nesťažovali :)
Keď si niekedy pustím Music FM z Budapešti na 89,5 a potom prepnem naspäť na naše rádia tak mi pripadajú nevýrazné a bez basov. Z rakúskych mi zvukovo vyhovuje aj FM4. Z našich ak nehodnotím obsah ale zvuk tak hrajú veľmi dobre Jemné melódie.

ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
02.10.2017 13:05
0
0
re palo

Ja nie som odbornik na nastavovanie zvuku , takze je mozne , ze to "lieta " kvoli nejakemu nastavovaniu. Mne v usiach nic nelieta. :) S tym vykonom suhlasim s tebou ak to merias u obidvoch pod vysielacom. Ja som tym myslel skor , ze Kronenhit nema problem 3km od vysielaca dosiahnut rovnaku kvalitu zvuku . My pri tych vyskovych budovach ano.

Palo (neregistrovaný, 95.102.231.xxx)
Palo (neregistrovaný, 95.102.231.xxx)
02.10.2017 12:20
0
0
Ivan

Praveze teraz to mate viac nezrozumitelne, ked niekto rozprava.. Ved je to prebasovane a hlavne to lieta, predpokladam ze to robi mpx limiter. A vykon vysielaca nema so zvukom nic spolocne ;-) Zvuk je nizkofrekvecna zlozka a sila vykonu vysokofrekvencna..

ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
ivan (neregistrovaný, 195.80.173.xxx)
02.10.2017 11:50
0
0
re vsetci

Ja osobne som s tym nie na 100% spokojny . Je to vsak cistejsie vo zvuku, menej na basoch, co je dobre vo vacsine prevadzok, kde nas hraju, pretoze je konecne rozumiet moderatorom. Predtym to bolo dost na basoch . Budeme na tom este pracovat . Vacsina ludi z branze vsak ovlada skor IDT alebo Omnia procesory. Malokto Orbana.
Som vsak v soku , ze AT ma DBR na +3db. Ked sa u nas zavadzalo DBR 0db tak sa poukazovalo na staznosti z AT a HU , ze nase radia hraju hlasnejsie a ze ich rusime a preto musime is dole na 0db. Kronenhit ma dobry zvuk podla mna , aj ked tam velku kompresiu nepocujem. Tazko sa vsak porovnava nieco co pali na Vas 100KW a 200W.

David (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
David (neregistrovaný, 92.43.56.xxx)
02.10.2017 10:35
0
0
David

Nesúhlasím s menovcom tu na diskusii. Zvuk je momentálne lepší. Otestoval som aj RDS. Funguje už od Šale smer BA momentálne bez problémov.

Palo (neregistrovaný, 95.102.231.xxx)
Palo (neregistrovaný, 95.102.231.xxx)
01.10.2017 00:33
0
0
Power150

Ak ta zaujima moj nazor, tak mne na Kronehit chyba vacsia kompresia.
Moja odpoved bola preto taka, lebo ty si predtym pisal, ze z toho by si mali niektore radia brat priklad, ale na Slovensku platia ine normy :-)

Power150 (neregistrovaný, 95.102.234.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 95.102.234.xxx)
30.09.2017 20:18
0
0
Palo

Mne stačí počuť rozdiel zvuku, keď si pustím buď jednu,alebo druhú stanicu a počujem, či je zvuk dobrý alebo nie.A na jednoduchú otázku odpoveď všelijak vyhýbavo,to má fakt nezaujíma.Buď odpoviem, ano je kvalitný, alebo nie.

Palo (neregistrovaný, 213.81.140.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.81.140.xxx)
30.09.2017 18:48
0
0
Power150

Tvoju otazku by som prirovnal asi k tomu, keby si sa opytal, ze ci 1,6L motor kvalitne netaha a ja by som ti odpovedal, ze porovnavame to s 3L motorom.. Odpovedz si sam.. Neviem, ci si nastavoval nejakemu radiu zvuk, tipujem ze nie, inak by si vedel ze jedna vec je to, co sa niekomu paci a ina vec su fyzikalne zakonitosti a obmedzenia, ktore limituju vysledny efekt.. A tie su na Slovensku rozdielnejsie, ako napr. v Rakusku..

Power150 (neregistrovaný, 95.102.234.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 95.102.234.xxx)
30.09.2017 18:17
0
0
Palo

Mi chces povedat,ze KroneHit ma nekvalitny zvuk (nepozeraj teraz na drb a podobne),ale cisto len na zvuk.Tak ja uz potom fakt neviem,co sa Vam potom vsetkym paci?!

Palo (neregistrovaný, 213.81.140.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.81.140.xxx)
30.09.2017 17:43
0
0
Power150

Z toho by si radia u nas nemali rozhodne brat priklad, lebo u nas je drb 0 a v Rakusku dbr 3. To by u nas sum bol vyssi, ako samotny zvuk...

Power150 (neregistrovaný, 95.102.234.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 95.102.234.xxx)
30.09.2017 09:56
0
0
Zvuk

Ale osobne sa mi vždy najviac páčil zvuk na rakúskom KroneHit.Kvalitou skoro ako CD :-) :-).S toho by si niektoré rádia mali brať príklad.

Seth
Seth
30.09.2017 01:34
0
0
Re: Palo

Samozrejme, s tým plne súhlasím

Palo (neregistrovaný, 95.102.231.xxx)
Palo (neregistrovaný, 95.102.231.xxx)
30.09.2017 01:26
0
0
Power

Zvuk Expresu je zamerne taky. Hra na vacsine zariadeni najvyraznejsie, oproti ostatnym a o to ide. A nezabudajte, ze sa tu bavite o FM pasme, ktore je dynamicky asi 3 krat obmedzenejsie, ako CDcko a v ktorom plati mnoho obmedzeni. Preto zvuk Expresu v tomto ponimani je na tom lepsie, ako nejaky plavajuci, nenakomprimovany zvuk..

Seth
Seth
29.09.2017 21:47
0
0
Re: Power150

Tak Expres z jeho tvrdým, nezáživným plastovým zvukom z kompresiou nastavenou ako no, no nebudem to definovať ... je to za trest počúvať na trošku lepšom aparáte. Za to však ale je ten zvuk aspoň sfázovaný, jednotný. Pred týžňom som v Blave bol a mal česť počuť Vivu a zvukovo mi prišla príjemná na počúvanie, z dostačujúcou Basovou zložkou, miestami trochu z nevýraznými stredmi. Ale celkom pekne vyvážené mi to prišlo na počúvanie v aute.

Power150 (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
Power150 (neregistrovaný, 195.91.16.xxx)
29.09.2017 20:06
0
0
David

Ako sorry, ale na moje uši je to omnoho lepšie, ako nejaký Expres, ktorý znie ale totálne otrasne(vôbec ho nepocuvam,len občas, ak prechádzam pásmo, tak naňho narazím).

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,19%   - 0,29%
2.
12,19%   - 0,51%
3.
9,74%   + 0,08%
4.
9,22%   + 0,26%
5.
7,93%   + 0,23%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over