menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Komentár: Dvanásteho decembra oslavujú dve rádiá

|

Magickú dvanástku si pred rokmi ako dátum a čas svojho narodenia zvolili dve slovenské rádiá. Rádio Best sa v éteri ozvalo 12. decembra 2007 presne na pravé poludnie. Europa 2 zasa 12. decembra 2009 vymenila v éteri svojho predchodcu, Rádio Okey.

Radio BestRádio Best začalo vysielať ako malá bratislavská stanica s nízkovýkonným vysielačom, s anténou postavenou na výškovej budove CBC na Karadžičovej ulici vedľa autobusovej stanice. Zakladateľ Rasťo Lehotský sa vtedy hrdil tým, že išlo o suverénne najrýchlejšie rozvysielané rádio. Začalo vysielať len 23 dní po udelení licencie. Signál z tohto vysielača na frekvencii 95,6 MHz nepokrýva dobre celú Bratislavu, no v pohode sa dá zachytiť na východ smerom na Trnavu a v Petržalke. O necelé dva roky po štarte pribudla ďalšia frekvencia 93,0 MHz v Trnave. A na svoje druhé narodeniny sa Rádio Best prvýkrát ozvalo v Žiline, kde obsadilo frekvenciu 98,0 MHz po zaniknutom Rádiu Fajn.

Program Rádia Best je veľmi jednoduchý – iba hudba a každú hodinu správy. Hudobne sa orientuje na hudbu 60-tych až 80-tych rokov. Stanica sa chce naďalej rozširovať. Rádio Best v tohtoročnom jesennom licenčnom konaní získalo ďalšie dve frekvencie v Košiciach a Prešove. Zaujímavá je najmä košická frekvencia 93,8 MHz, keďže má až 2 kW. Počúvanosť Rádia Best je takmer nemerateľná. V prieskumoch Median-SK MML-TGI sa štatisticky nikdy neprešvihla cez 10 tisíc poslucháčov denne.

Europa 2Druhým oslávencom je rádio Europa 2. Stanica, ktorú často spomíname aj na webe Radia.sk pre svoje odvážne a stále nenaplnené vyhlásenia. E2-ka zmietla z éteru svojho predchodcu, Rádio Okey, 12. decembra 2009 v momente, keď na digitálkach svietilo 12:12. Rádio si vytýčilo veľký cieľ – dostať sa do prvej trojky na trhu. Toto vyhlásenie neskôr vedenie stanice zredukovalo na „prvú trojku medzi súkromnými rádiami“. Zatiaľ je, ako trhová 6-ka, ešte stále ďaleko od tejto pozície. S momentálnou dennou počúvanosťou 6,8% je tesne za verejnoprávnou Reginou a takmer 2% za súkromnými Jemnými melódiami.

Europa 2 od svojho vzniku lavíruje vo svojich problémoch. Program stanice riadi Juraj Volentics, ktorý do rádia prišiel z úplne iného prostredia a dovtedy s rádiami nemal nič spoločné. Stanica ani po roku svojho pôsobenia nepomútila stojace vody slovenského rádiového trhu. Číslam počúvanosti nepomohla ani ranná show stanice - ZOO, ktorá sa snaží byť iná ako ranné show-ky u konkurenicie. Stanica sa pokúsila zdvihnúť svoj imidž so zaujímavou súťažou o červené Ferrari. Poslucháči však veľmi rýchlo „roztrúbili“ po internete, že ide o ojazdené auto Leoša Mareša, ktoré bolo údajne viackrát havarované. Europa 2 pobavila mediálnu brandžu svojim marketingovým ťahom, keď svoje logo spojila s obchodom s mäsom. Zaujímavým krokom bol azda septembrový refresh hudobného obalu.

Rádio Best a Europa 2 v pondelok 12. 12. začínajú ďalší rok svojho života. Pre „Best-ko“ to zrejme nebude nič výnimočné. Dá sa očakávať, že naďalej ostane nízkonákladovým rádiom s regionálnymi správami a majitelia asi ani neplánujú prerod do veľkého rádia. Iný vývoj by však mediálna brandža očakávala od E2-ky. Podarí sa tomuto rádiu v ďalšom roku posunúť smerom dopredu?

Súvisiace rádiá

pridať príspevok  Diskusia k článku: 10 príspevkov

Jano (neregistrovaný, 178.40.154.xxx)
Jano (neregistrovaný, 178.40.154.xxx)
26.12.2011 00:44
0
0

Aj sa zamysli nad blbosťami, ktoré tu píšeš. Pozri sa na čísla E2 a uvažuj, či je dôvod sa z nich tešiť, alebo opak... To nie je o tom, či ten rozhlasový nedorobok niekomu leží v žalúdku, alebo nie... Je to o faktoch, ktoré si môže každý triezvo uvažujúci človek pozrieť. Čísla stanice sú zlé po tom koľko kampaní bolo... Formát je blbo zvolený, ž je značne obsadený inými hráčmi. Takže síce hrajú pre mladých, ale na poli, kde sú karty rozdané. Redakcia má pravdu. Vyhlásenia a snahy zaujať u tejto stanice pôsobia už rozpačito až smiešne a vôbec nie vážne.

cuco (neregistrovaný, 188.121.187.xxx)
cuco (neregistrovaný, 188.121.187.xxx)
22.12.2011 17:15
0
0

Radia.sk pre istým časom som komentoval tiež jeden z Vašich článkov, ktorý sa týkal rádia Európa 2. Áno, nie sú trhový líder, nie sú ani medzi top3 ale asi zabúdate na to, že sú orientovaní na vekovú hranicu od 14 do 25 rokov, to čo chcete aby tam hrali pesničky od Maxim Turbulence? proste sú orientovaný na mladých, je to rádio mladých a že nemajú veľkú počúvanosť? a čo E2 nikdy nebude lídrom na trhu ale za to ich hneď nezhadzujte a stále trvám na tom, že Európa 2 leží silno moc niekomu z radia.sk v žalúdku a takýmto spôsobom sa ju snaží zdiskreditovať a zhovadiť tak ako sa len dá.

milosh (neregistrovaný, 178.40.101.xxx)
milosh (neregistrovaný, 178.40.101.xxx)
13.12.2011 14:36
0
0

ešte raz si prečítaj čo som napísal ako úplne prvé. a teraz mi povedz, kde tam vidíš napísané, že ja obhajujem e2. rozmýšľaj ked chceš reagovať.

biscuit (neregistrovaný, 109.80.204.xxx)
biscuit (neregistrovaný, 109.80.204.xxx)
12.12.2011 22:46
0
0

Co sa tyka medialnej spoluprace, tam bude E2 vzdy vymetat len odrobinky :) S vynimkou akcii, ktore organizuje Forza. Predstav si, ze si organizator nejakej tanecnej party alebo koncertu. Ktore radio ma vacsi potencial oslovit viac ludi? Myslim, ze odpoved je jasna :) E2 je vo formate, kde je prilis velka konkurencia, navyse netreba zabudat, ze Fun alebo X maju podchytene najvacsie agentury, ktore podobne eventy organizuju...

evosonic (neregistrovaný, 89.173.131.xxx)
evosonic (neregistrovaný, 89.173.131.xxx)
12.12.2011 21:30
0
0

Neboj, ja viem, kto je Bohus :) a voci redakcii Radia.sk som mal svoje vyhrady, ale uz to zlepsili - aspon pisu pred titulok "Komentar" a obcas sa podpisu :D Za svojim prispevkom si vsak stojim a dovolim si povedat, ze tentokrat bol komentar redakcie celkom korektny a setrny... co tam po mäsiarskej reklame, ked si aj tuto cast clanku odmyslim, stale ma E2 co robit. E2-ojke kvitujem akcie v mestach - v Ministry v BB a pod., ale chcelo by to viac podobnych podujati - ist medzi ludi, viac s nimi zit. Na rozdiel od FUN nie su tak casto v TV, napr. medialna spolupraca na velkych projektoch... a bolo by toho viac, ale to nech riesia tamojsi odbornici :)

Aktuálne články

Počúvanosť
štvrtok, 21.11.2024
1.
18,70%   + 11,00%
2.
18,31%   - 3,79%
3.
12,16%   - 1,10%
4.
11,13%   - 2,63%
5.
7,98%   - 0,81%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over