menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Rozhlasový trh očakáva vstup zahraničných investorov

| Stratégie

Meno Eva Babitzová sa s rozhlasom spája už 20 rokov. Presne toľko času uplynulo odvtedy, čo si sadla za mikrofón Internátneho rozhlasového štúdia MD-1. Prešla všetkými typmi médií, ale vrátila sa tam, kde začínala. Šéfkou marketingu a reklamy momentálne najúspešnejšieho Rádia Expres je od jeho začiatkov. Ako vidí rozhlasový trh na Slovensku dnes a aký bude jeho vývoj?

„Najbližší pol rok až rok neočakávam žiadne zmeny. Momentálne mu dominuje Expres a v ostatných parametroch sa istým spôsobom hľadá, vyčkáva. Niektoré rádiá majú problémy, ale očakávam, že trh sa začne postupne meniť, že sem vstúpia zahraniční investori, budú používať iné nástroje, ktoré doteraz používané neboli. Čiže z krátkodobého horizontu je situácia jasná: odstup Expresu od konkurencie je veľmi vysoký, z dlhodobého hľadiska nám budú pribúdať konkurenti,“ hovorí Eva Babitzová, ktorá už viac krát na tému kopírovania Expresu povedala, že vidí ešte niekoľko iných formátov, ktoré by mohli byť na našom trhu úspešné.

Prečo teda doteraz nikto s niečím takým neprišiel? „Naformátovať stanicu sa dá viacerými spôsobmi. Na Slovensku sa to doteraz robilo na základe vlastných skúseností a pocitov manažérov jednotlivých staníc. My sme ukázali trhu, ako formátovať stanicu inak, na princípe prieskumov a know-how. Pre mňa je prekvapením, že doteraz sa na trhu nikto nesnažil okopírovať náš spôsob, ale len výsledok, ktorý nie je tak ľahko kopírovateľný,“ premýšľa Eva Babitzová.

To, že základnou ingredienciou „expresáckeho“ receptu na úspech je mapping study nie je žiadnym tajomstvom. Podľa Evy Babitzovej sú však financie jednou z najväčších optických prekážok pre rozhodnutie použiť tento nástroj: „Táto prekážka je však prekonateľná - hoci ťažšie - pretože mnohé rádiá riešia základné existenčné problémy. Tento problém sa však týka aj iných oblastí trhu, ak sa má firma posunúť niekam ďalej, prekonať kritický bod, vyžaduje si to investície, či už do technológii, alebo silnejšej marketingovej podpory. Otázkou je, či na to nájde odvahu, vôľu a peniaze. Ja však práve túto investíciu považujem za jedny z najlepšie investovaných prostriedkov v Rádiu Expres.“

Čo by spravila Eva Babitzová, keby sedela na manažérskej stoličke niektorého z konkurenčných rádií? Určite by nerobila kópiu hitového formátu: „Pretože by to vyžadovalo veľa úsilia, dostať odtiaľ Expres.“

A čo ju prvé napadne pri vyslovení mena rádio Twist? Čo si myslí o ostatných konkurentoch a ako hodnotí nedávne zmeny jednotlivých okruhov Slovenského rozhlasu? Predaj Rádia Expres americkému investorovi bol v mediálnej brandži označený za dobre načasovaný obchod. Hovorí sa, že Expres už dosiahol maximum a že v najlepšom ho treba predať. Neodporučila by ale akcionárom pri pohľade na mimoriadne pozitívne - aktuálne výsledky počúvanosti, aby s predajom počkali? Aj na tieto otázky odpovie v rozhovore v marcovom čísle mesačníka Stratégie Eva Babitzová.

Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

pridať príspevok  Diskusia k článku: 4 príspevky

Anonym (neregistrovaný, 84.47.43.xxx)
Anonym (neregistrovaný, 84.47.43.xxx)
28.03.2005 18:12
0
0

...lenze legrace s nizkou pocuvanostou:)

XXL (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
XXL (neregistrovaný, 0.0.0.xxx)
28.03.2005 17:29
0
0

Bylo yb azjiamve, kdyby nekdo pouzil stejne metody jako Expres, ale zameril se na jinou cilovou skupinu. Treba na ty co nejsou spokojeni s Expresem a udelali stejnym zpusobem protiformat. To by byla legrace:-))

NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
26.03.2005 03:09
0
0

Rádio Expres je podľa mňa kombinácia rádia Slovensko a klasického komerčného rádia zameraného na reprodukciu súčasných hitov. Oproti rádiu Slovensko je však omnoho dynamickejšie, nové jingle a publicistika je krátka, dynamická a určená pre masy. Možno by stálo za zmienku zaradiť do vysielania viac blokov s telefonickými a e-mailovými súťažami. Určite to zatraktívni rádio viac. Expres síce komunikuje s poslucháčmi, a hoci na nich zarába ťažké prachy (väčšia počúvanosť, viac reklamy za viac peňazí) nechce rozdávať. Všetky súťaže, ktoré doteraz prebiehali na exprese boli v spolupráci s reklamnými partnermi a patričnou kampaňou. 20 korunáčka –HVB bank, lístky na superstar-STV, rodina fešákovcou-Orange. Čo tak však niečo ako kilečko alebo hetrik. Veľmi dobrý bol ťah „najlepší dopravný servis na rádiu expres“. Ozývajú sa hlasy, že aj fun rádio má dobrý dopravný servis a bolo prvé. Lenže expres predviedlo masívnu reklamnú kampaň a pracovne vyťažený ľudia nemajú čas a ani chuť riešiť a hľadať, ktoré rádio má najlepší dopravný servis a tak logicky naladia rádio, ktoré má „najlepší dopravný servis“. Aj to je sila reklamy. Expres dokázal to čo ostatné rádiá nedokázali. Priblížili sa počúvanosti rádiu Slovensko a možno ho aj predbehnú. Možno samotný zamestnanci rádia sú prekvapený čo sa to vlastne deje. Hana Rapantová po nepríjemnom vyhadzove z STV musí byť skutočne rada, že sa jej podarilo dostať sa do Expresu. Dievča sa snaží a možno až príliš lebo pôsobí neprirodzene. Expres je silný mediálny hráč na trhu a TV Markíza možno začne uvažovať o novom mediálnom partnerovi. Nuž povedzte pani Babitzová či neboli z Markízi kurizovať? Zatiaľ však asi stačí Expres a STV v najúspešnejšom projekte STV „Slovensko hľadá SuperStar“ a rádio Okey má od twistu ďaleko.

NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
NoName (neregistrovaný, 213.81.170.xxx)
26.03.2005 03:09
0
0

Rádio Expres je podľa mňa kombinácia rádia Slovensko a klasického komerčného rádia zameraného na reprodukciu súčasných hitov. Oproti rádiu Slovensko je však omnoho dynamickejšie, nové jingle a publicistika je krátka, dynamická a určená pre masy. Možno by stálo za zmienku zaradiť do vysielania viac blokov s telefonickými a e-mailovými súťažami. Určite to zatraktívni rádio viac. Expres síce komunikuje s poslucháčmi, a hoci na nich zarába ťažké prachy (väčšia počúvanosť, viac reklamy za viac peňazí) nechce rozdávať. Všetky súťaže, ktoré doteraz prebiehali na exprese boli v spolupráci s reklamnými partnermi a patričnou kampaňou. 20 korunáčka –HVB bank, lístky na superstar-STV, rodina fešákovcou-Orange. Čo tak však niečo ako kilečko alebo hetrik. Veľmi dobrý bol ťah „najlepší dopravný servis na rádiu expres“. Ozývajú sa hlasy, že aj fun rádio má dobrý dopravný servis a bolo prvé. Lenže expres predviedlo masívnu reklamnú kampaň a pracovne vyťažený ľudia nemajú čas a ani chuť riešiť a hľadať, ktoré rádio má najlepší dopravný servis a tak logicky naladia rádio, ktoré má „najlepší dopravný servis“. Aj to je sila reklamy. Expres dokázal to čo ostatné rádiá nedokázali. Priblížili sa počúvanosti rádiu Slovensko a možno ho aj predbehnú. Možno samotný zamestnanci rádia sú prekvapený čo sa to vlastne deje. Hana Rapantová po nepríjemnom vyhadzove z STV musí byť skutočne rada, že sa jej podarilo dostať sa do Expresu. Dievča sa snaží a možno až príliš lebo pôsobí neprirodzene. Expres je silný mediálny hráč na trhu a TV Markíza možno začne uvažovať o novom mediálnom partnerovi. Nuž povedzte pani Babitzová či neboli z Markízi kurizovať? Zatiaľ však asi stačí Expres a STV v najúspešnejšom projekte STV „Slovensko hľadá SuperStar“ a rádio Okey má od twistu ďaleko.

Aktuálne články

Počúvanosť
streda, 20.11.2024
1.
22,10%   + 3,79%
2.
13,76%   + 3,09%
3.
13,26%   + 1,65%
4.
8,79%   + 0,88%
5.
7,70%   - 12,96%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 20.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over