Už sme viackrát informovali o tom, že rádio Anténa smeruje k finančnej skupine J&T. Tá ma u nás v mediálnom svete napríklad TV JOJ a jej sesterské stanice. Len nedávno sa skupina dostala i do rádiového biznisu, keď majiteľa zmenilo rádio Jemné. To kúpil Michal Holík, ktorý spolupracoval s J&T.
K finančným žralokom pláva i Anténa. Prvý evidentný signál o prechode z rúk podnikateľa Weissa k J&T vyslalo Rádio Anténa len nedávno, keď sa presťahovalo do priestorov rádia Jemné. Druhý a oveľa jasnejší signál vysiela teraz. Licenčná rada má už budúci týždeň na programe žiadosť o udelenie predchádzajúceho súhlasu s prevodom obchodného podielu držiteľa licencie. Novým vlastníkom má byť Ing. Peter Korbačka, spolumajiteľ J&T.
Do tretice pripomíname otvorený prípad Info rádia, ktoré by malo byť napojené na finančníkov tiež. Info rádio, ktoré získalo sieť frekvencií po Vive ale zatiaľ vysielať nemôže. Vo veci stále prebieha súd.
Prečo toto trio?
Synergia. Ak sa skupine podarí 3 stanice formátovo od seba vzdialiť aby sa nekanibalizovali ale dopĺňali a posilní ich - budú mocť v súčte vybudovať rozhlasovú jednotku, ktorá bude z trhu brať najväčší koláč. Ťažko tomu bude odolávať i Expres s jednou stanicou i obchodné spojenie Fun a Europy 2. Zatiaľ sú to ale dohady.
Expres je u nás stále silný aj so svojou jedinou stanicou. Jeho formát je široký a zasahuje masu. Tento vysielateľ dominuje i napriek tomu, že jeden subjekt priamo nemôže vlastniť viacero staníc. Jeden majiteľ - jedna stanica. Výsledok je, že celoplošky chcú byť čo najširšie, lebo chcú mať všetkých poslucháčov. A to deformuje trh. Už ale aj v prípade Expresu sa dlhšie hovorí, že by chcel druhú stanicu, keďže aktuálny stav nie je večný. Zrejme to bude musieť nastať skôr, než sa podarí zmeniť zastaralý zákon, ktorý umožní jednému subjektu prevádzkovať viacero staníc.
Ale späť k triu staníc z dielne J&T. Výhodou bude i spojenie vysielacích a produkčných pracovísk, ktoré zníži náklady. Taktiež z obchodného pohľadu budú môcť klientom predávať multikánálový TV i rozhlasový priestor naraz, a to popri weboch a billboardoch, ktoré už pod J&T patria. A to je veľmi silná zbraň a spôsob, ako pritiahnuť peniaze z trhu k sebe.