menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Licenčné výberové konania

1125 príspevkov
Peter_BB (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
Peter_BB (neregistrovaný, 81.161.60.xxx)
26.10.2014 14:25
0
0
Žiadatelia o frekvencie v JeLVK

Už by mali byť známi.

DXer (neregistrovaný, 213.160.163.xxx)
DXer (neregistrovaný, 213.160.163.xxx)
02.10.2014 10:44
0
0
LVK by sa mali robiť priebežne počas celého roka

Tak ako je to napr. u našich západných susedov v ČR.

DXer (neregistrovaný, 213.160.163.xxx)
DXer (neregistrovaný, 213.160.163.xxx)
30.09.2014 10:51
0
0
Už je info aj v dnešnej Pravde (denník)

Dole napravo na strane 30, jedná sa o 6 frekvencií.

Základné podmienky konaní:
1. lehota na podanie žiadosti o udelenie licencie/zmenu licencie: do 24.10.2014
2. miesto podania žiadosti: sídlo RVR, Dobrovičova 8, 811 09 Bratislava
3. dátum verejného vypočutia v konaniach: 1.12.2014

Pali (neregistrovaný, 188.167.57.xxx)
Pali (neregistrovaný, 188.167.57.xxx)
28.09.2014 21:13
0
0
88,6

Ako som slubil, v piatok okolo 13:00 som si presiel nizsie spominane oblasti v ZA a poskusal 88,5 a 88,7 MHz.
88,5 ani tuk, nula bodov, zanedbatelne urovne intenzity. Pokial nemala v tom case vypadok, tak v ZA ziadny problem. Nevylucujem, ze je prijimatelna na X-prvkove vonkajsie zostavy, ale to nema nic spolocne s beznym prijmom, na urovne ktoreho sa koordinuju frekvencie. V ZA teda ziadny problem. Este raz, 88,5 je 150 Wattov utopenych na nizkej kote v meste, navyse 60 km daleko. tj v ZA a na Kysuciach ide o dialkovy prijem. Ak ho ina miestna frekvencia zarusi, stazovat sa da tak akurat na lamparni. Hawk.

88,7 je silnejsia a meratelna, miestami hra stabilne. Ako napisal David, lokalna frekvencia vzdialeny vysielac spolahlivo zgumuje. Ak Radio Rock zgumuje Javorinu, ktora je v ZA silnejsia ako Magurka a zgumuje ju dokonca na rovnakej frekvencii, tak o 88,6 nemam obavu, Rebeca to v pohode uhra. Nepredpokladam, ze chcu pokryt viac ako mesto a najblizsie okolie a to sa im urcite s 500 Wattmi hravo podari.

Power 150 (neregistrovaný, 91.127.59.xxx)
Power 150 (neregistrovaný, 91.127.59.xxx)
28.09.2014 18:21
0
0
...

Nemyslím si, že pásmo je ešte preplnené. Ešte je tu dosť voľných frekvencií.

Pete (neregistrovaný, 188.167.135.xxx)
Pete (neregistrovaný, 188.167.135.xxx)
28.09.2014 17:20
0
0
...

Pozri, z financnych dovodov vypinaju vysielace, kazdu chvilu menia formaty, tak co si o takom radiu mysliet. Mozno o pol roka este skusia Country, potom nejake Ethno a nakoniec to aj tak zabalia. Sorry, takto naozaj nie.

... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
28.09.2014 01:58
0
0
@Pete

podla coho sudis ze je na odstrel... vsetko im funguje ako ma aj TA3 nevysiela nonstop... je to ich vec /niekde bola zmienka ze zmena je na 3 az 6 mesiacov/ a na radu si podali zmenu v licencii tak sa tu zbytocne cudujes... a ozaj vlastne ani nevies preco islo godj z frekvencii prec... lebo tu v SR do 31.12.2013 boli zakony na prd. Na ich podnet na Min. Kult. SR zmenili zakon ze v radiach sa od 1.1.2014 moze aj po anglicky, nemecky ale to musi rada dat do licencie... FM pasmo je uz preplnene pokial to tu neuprace reg. urad ako v zahranici tak tu budu vznikat iba dalsie rusicky signalu...

Pete (neregistrovaný, 188.167.135.xxx)
Pete (neregistrovaný, 188.167.135.xxx)
27.09.2014 19:36
0
0
Slager

Heh, takze Slager je na odstrel. Ono sa to dalo aj cakat, vsak tolko formatov kolko sa tam vystriedalo v priebehu par rokov, to nema nikde obdoby.
Zatial som nevidel clanok o frekvenciach pre jesenne konanie, takze zatial to treba brat s rezervou. Ale ak sa tam naozaj objavi 88,6 skoordinovana radiom Rebeca, tak byt na mieste Slagru cusim niekde v kute a dufam, ze ma nikto nenabonzuje a urcite neprovokujem a neprihlasujem sa o cudzie frekvencie. Lebo v 21. storoci vypinat vysielace na 6 hodin denne, to sa cloveku rozum zastavuje.

Inak zaujala ma tam aj frekvencia pre Rockovu republiku v BB. 1 kW sa dnes len tak nevidi. Gratulujem.

david (neregistrovaný, 212.89.230.xxx)
david (neregistrovaný, 212.89.230.xxx)
24.09.2014 10:52
0
0
re...

Miestna frekvencia spolahlivo zgumuje priamo v meste ďialkový príjem.Overené v Bratislave a okolí ,kde je tých kolízií najviac. Môžte si to vyskúšať na totožnej frekvencii 98,5 BA rádio SiTy a Európa 2 Javorina. V Bratislave samozrejme jedine SiTy no po dialnici smer Senec miestami ide jedno alebo druhé.

... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
24.09.2014 07:31
0
0
@Pali

kludne jazdim pravidelne tadial. Smer PU - MT. Este jedna pikoska Pe3k ma pravdu 88,7 DEVIN mi hra v PU a aj po ceste do Bytce. Tak zreme na juznej strane sidliska v Ziline bude rusenie z 88,7MHz a je to este H. v domacnostiach bude hrat skor 88,7 H ako 88,6MHz V.

evosonic (neregistrovaný, 91.219.133.xxx)
evosonic (neregistrovaný, 91.219.133.xxx)
24.09.2014 07:23
0
0
@Pali

Suhlasim s Tebou. A uz si zoberme len tu logiku, ze dochodcovia v ZA montuju na strechy spolocnu antenu kvoli Radiu Slager :D (Ano, viem, nie oni sami, ale ich vnukovia, synovia :D ) Nechce sa mi verit co tu dotycny(i) spomina(ju). Koniec koncov, dana frekvencia Slager radia nie je urcena pre mesto Zilina, pokial maju zaujem, nech si tam nieco skoordinuju. Myslim, ze Rebeca moze byt v pohode ;)
PS: ked uz budete davat staznost na RVR, mam pre Vas ovela viac tipov, kde dochadza k podobnemu ruseniu - prekrytiu frekvencii. Ked im doteraz nic podobne nevadilo, nebudu to riesit ani tentokrat. Prajem pekny den!

Pali (neregistrovaný, 188.167.57.xxx)
Pali (neregistrovaný, 188.167.57.xxx)
23.09.2014 22:41
0
0
@...

Nehovorim, ze to vypinaju o 18:00 ale ze vysielaju 18h denne. A teda porusuju licenciu. K tomu tvojmu "busines je busines": radio je busines na zaklade licencie pri vyuzivani narodneho bohatstva, ktore je limitovane. Ak ho niekto nedokaze vyuzivat podla pravidiel, treba to riesit. V zastupe uz stoji x subjektov, ktore dane frekvencie vedia vyuzit.

A pre informaciu, koncom tyzdna idem do Ziliny, dam si tu pracu a overim tvoje tvrdenie "v ZA mi 88,5 hra v oblasti po starom obchvate ul.Salezianska a Suvorova". Okrem autoradia beriem aj merak, aby to bolo zaujimavejsie. Nieco mi hovori, ze bude prekvapko...

... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
23.09.2014 18:19
0
0
@Pali

preco spominas 18:00 ved su az od 23:00 do 05:00 OFF a to v Ned az Pia. a Pia az Ned Nonstop...
Dam ti otazku? Keby mas bager a mas zakazky iba cez den budes ho mat nastartovany aj v noci? Asi nie...
Busines je busines cas ukaze.

Pali (neregistrovaný, 188.167.57.xxx)
Pali (neregistrovaný, 188.167.57.xxx)
23.09.2014 16:01
0
0
@...

No praveze viem, niekolko krat sa tym chvalili, ze mozu mat vysielace pomaly na polovici Slovenska, lebo tam maju "svoje" budovy. Len netusim, preco to spominas. To, ci je vysielac v prevadzke cely den alebo iba niekolko hodin, nema na nakladovu polozku "Najom" ziadny vlyv, platis tak ci tak.
Ale vlastne ked to uz spominas, nepride ti to este smutnejsie, ze vysielace maju na "svojich" budovach a napriek tomu ich nie su schopni prevadzkovat cely den?
Som zvedavy, co na to Rada. Licencia je udelena na 24h vysielanie. Ak sa vysielace vypinaju po 18h, je to jednoznacne jej porusenie. A samozrejme neefektivne vyuzivanie spektra. Niekto by sa mal na to pozriet.

A len tak na okraj, zacinam mat velmi silne podozrenie ohladne niektorych prispievatelov k tejto teme...

xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.247.xxx)
xxxxxxxxxxx (neregistrovaný, 85.135.247.xxx)
23.09.2014 14:17
0
0
88,6 ZA pre Šláger

Zišlo by sa im napísať do rádia alebo na FB, že či ju budú žiadať. Na 1 strane pre šetrenie s tým moc nepočítam, zato na druhej strane by si ich mohli naladiť desaťtisíce ľudí, veď ZA a okolie stoja za to.

Aj 88,3 PU bola vhodná ešte v tom čase jedine pre Rádio Go Deejay.

Len mi prídu zbytočné tie dve frekvencie v Trenčíne, veď 92,8 v pohode pokrýva aj smer na Dubnicu, tak 89,8 by mohli kľudne preložiť inde.

Milan Mišík ZA (neregistrovaný, 91.127.139.xxx)
Milan Mišík ZA (neregistrovaný, 91.127.139.xxx)
23.09.2014 12:27
0
0
Žilina

Môžem potvrdiť, že počúvame rádio Šláger cez spoločnú anténu z frekvencie 88,50MHz. To bude koniec a doma zlá atmosféra. Čo bude počúvať naša starká a jej susedky. Kvôli tomu sme dali namontovať anténu na strechu. Rebecu určite nebudú počúvať. Kde sa môžeme sťažovať?

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
23.09.2014 07:41
0
0
@simonides

Neviem v akom azimute vysiela, no kedze mam okolie prechodene a eter preladeny dostatocne dobre, viem, ze v praxi vsetky frekvencie z tejto koty idu v meste a min. V a JV casti v stereu. V akom rozsahu sa to bude rusit ukaze az realita...

evosonic (neregistrovaný, 91.219.133.xxx)
evosonic (neregistrovaný, 91.219.133.xxx)
23.09.2014 07:15
0
0
efektivnost

Akoze o akej efektivnosti sa tu bavime?! Ak Expres mohol dostat v CA inu frekvenciu a nepouzitelnu 95.4 vratil (ktora je mimochodom pouzitelna opat iba pre Expres)... Ukazkove zlyhanie v RVR!

... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
23.09.2014 06:31
0
0
@Pali

odkial mas take info ze to ma problem utiahnut... co ked je to zamer? Ved nevypinaju to na cely tyzden iba 5 dni v noci. Vysielace maju az na jeden "TN Hrad" "skoro" na vlastnych budovach... Vidis to nevies. Vsade maju novu technologiu spravovanu na dialku o com niektore lokalky a regionalky mozu len snivat.
Ale suhlasim o efektivnosti spektra ze by to mal dostat Slager ale treba podotknut ze nikde v zakone nie je napisane ze kto si skoordinuje frekvenciu ju musi dostat. Preto je lic. vyberove konanie.

Pali (neregistrovaný, 89.173.48.xxx)
Pali (neregistrovaný, 89.173.48.xxx)
22.09.2014 21:57
0
0
88.6

Nie som zastanca zahlcovania spektra, ale, v zasade, lokalny mestsky par wattovy vysielac priamo v Dubnici nad Vahom nie je urceny na pokrytie Kysuc alebo Ziliny. Ulohou takychto vysielacov je pokryt mesto a jeho okolie 15-20 km. Naozaj nikto sa nemoze stazovat, ak mu iny vysielac zarusi prijem 60 km daleko. Proste treba si zvyknut, ze spektrum je zaplnene a kazdy novy vysielac niekomu zrusi nejaky dialkovy prijem. V podstate su uz len dve moznosti: uplne zastavit nove koordinacie alebo ozeliet dialkovy prijem. Co by ste radsej? BTW moze byt aj daleko horsie, vid u nasich bratov.

Ak by sme sa mali bavit o efektivnosti vyuzitia spektra, tak ano, vdaka blizkosti kmitoctov by bolo vhodne, aby na 88.6 vysielal Slager. Potom tu vsak mame gentlemansku dohodu o tom, ze koordinator by mal frekvenciu aj dostat. No a najma, Slager ma problem finacne utiahnut aj terajsie vysielace, to ich nocne vypinanie je v dnesnej dobe nonsens. 500 W naviac ho kludne moze polozit a odrhovacky nebudu nikde...

simonides (neregistrovaný, 91.127.98.xxx)
simonides (neregistrovaný, 91.127.98.xxx)
22.09.2014 20:03
0
0
Pe3k

Nemas pravdu Magurka nevysiela v azimute na Zilinu a okrem toho je tam vela morfologických prekažok prekazok a je to horizontal.

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
22.09.2014 18:35
0
0
doplnim

Nezabudajte na silny signal z Magurky v okoli Ziliny na 88,7! Tam je to Terchovskou dolinou otvorene presne v tom smere... Na tom TU uz nacisto osprosteli :-x V regione zarusia teda 3 radia naraz...

Ta 104,4 je v meste zrejme (na menej citlivych radiach) rusena Sportom a Frontinusom, resp. aj Pradedom/Kralovou holou, ktore idu lokalne vcelku dobre a vzhladom na silu signalov sa budu urcite bit... :-(

... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
... (neregistrovaný, 62.197.243.xxx)
22.09.2014 18:03
0
0
@Milan1985

mas pravdu ale ten signal po dialnici pri Bytci z PB konci ale po starej ceste ide smer Kotesova - Velke Rovne. 88,5 dopada za hricovsku priehradu co mam v aute z PU po ZA odskusane a v ZA mi 88,5 hra v oblasti po starom obchvate ul.Salezianska a Suvorova znami to v pohode pocuva doma na kus drotu. Urcite sa Slager prihlasi do konania...

Milan1985 (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
Milan1985 (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
22.09.2014 17:46
0
0
@...

Ohľadom Šláger rádia, skúsiť preladiť si prijímač na Považskú Bystricu (kóta: Hotel Manín) na 104,4 MHz v Bytči ide bez problémov, bez šumu, stereo. Ja osobne počúvam len rádio Best FM, ale keď občas skúšam ladiť tak na nie je problém so Šalágrom aspoň teda v Bytči (centrum mesta). Milan, Bytča.

Pepo (neregistrovaný, 77.234.224.xxx)
Pepo (neregistrovaný, 77.234.224.xxx)
22.09.2014 17:12
0
0
Prežitý analóg (?)

Vidím, že analóg už na Slovensku zjavne stráca dych a je asi najvyšší čas začať u nás riešiť rozhlasové vysielanie v digitále - okrem toho, že výberové konania sú u nás raz za uhorský rok, tak aj počty nových frekvencií v nich sú čoraz žalostnejšie. Takýmto tempom už v analógu s rozhlasovým vysielaním (čo sa kvality a množstva staníc a ich pokrytia) veľa vody nenamútime.
Ešte by to chcelo "zoficiálniť" možnosť vlastniť viacero staníc jedným vlastníkom, a možno by sme sa mohli dočkať v terestriáli aj viacero nových a žánrových staníc, ako je tomu napr. v zahraničí.

Počúvanosť
štvrtok, 21.11.2024
1.
18,70%   + 11,00%
2.
18,31%   - 3,79%
3.
12,16%   - 1,10%
4.
11,13%   - 2,63%
5.
7,98%   - 0,81%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 21.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over