Diskusia k téme DAB/DAB+ na Slovensku
RTG, SONO všetko Philips. Philips je excelentné aj v bielej technike. Prvý holiaci strojček.
Dnes sa tie firmy spájajú JVC ma Sanyo Sony robí audo do Fordu, Samsung kúpil podiel v Renaulte. LG robí do chemického priemyslu. LG a Philips spolu rozbiehali LCD panely. LG komponenty išli do iPhonov, dnes aj Samsung. Sony domáce kiná, mali v sebe Jamo repraky. Je toho veľa a veľa. Mohol by som tu písať ešte ďalej. Mam ale 50 rokov skoro, nepotrebujem to všetko vysvetľovať.
Ja mam oboje, aj aj. Filmy uprednostňujem v angličtine. Pre seba mi stačí import. Filmy, ale nepozerám sám a ti pozerajú s dabingom.
Ja viem ze je Sony lepšie, nie som včerajší. Aj tak Sony u mňa nie. Inak aj Foťáky a Sluchátka majú výborne, ale ja nie. Nič Od Sony. Keď chce niekto Sony, budem ich chváliť, videl som ich TV, majú vynikajúci obraz, poznám ich. Určite ich nechcem za seba.
Sony ma v zakladnych nastaveniach neutralnejsi, prirodzenejsi obraz.
Panasonic ma (aspon pri vyssich modeloch) lepsie vybavenie: 2x tuner, 2x CI+, podpora UniCable... - robia to "nemeckejsie".
Sony prevzalo CBS/Epic v r. 1987.
Jackson v r. 1985 kupil ATV (katalog The Beatles), ktore v r. 1995 zlucil so Sony.
Dangerous aj HIStory (90. roky) nahraval pod Epic-om (Sony).
Neskorsie kompilacie a reedicie (vratane posmrtnych) vysli pod Sony.
Motown (pod ktorym nahravali Jacksonovci, aj mlady Michael) patri Universal-u.
na co potrebujes? Chyba Ti infantilny gay rychlodabing? :-)
Vyrobcovi, ktory ako hlavny parameter udava "vykon" vo Wattoch, sa radsej oblukom vyhnite! Je to podvodnik.
Hlasitost reproduktora zalezi od jeho citlivosti a prikonu (zo zosiku).
Vykon zosilnovaca pritom kolise v zavislosti od impedancie pripojenej zataze (repro + kabel + prip. konektory).
Ak by si velmi hladal a nasiel toto
https://www.dvdbest.sk/dvd/10780/krotitele-duchu-2
Nema to cesku zvukovu stopu. BTW mam to doma asi rokov. Na BD sa vypredal aj Titanic od James Cameron, este sa dali zohnat posledne kusy napr aj Avatar na BD. Mozno spravia reedicu na 4K, asi sa aj na to caka. Predava sa momental Import. Tak isto je vypredany aj Pulp Fiction, ale predava Import. Ako zakaznik som obvolaval predajcov. Cakam mesiace na reediciu. Erin Brockowich viem zohnat na endisc.cz, ale zas je to iba import, asi z UK.
Pri kupe reproduktorov sa udava vo W. dB su udavaju aj pri antenach, zisk anten a pod.
Ja som isiel este dalej, pocuval som zvukovu stopu z filmov v sluchatkach, samozrejme original stopu. Nechaval som 48kHz. Zazitok, ked ti presla zvuk helikopteri z L do P.
Ghostbuster II nie je v slovenskej distribucii, Jednotka sa da zohnat aj DVD aj BD. Erin Brockowich tak isto nie je uz distribucii, jedine ze spravia reediciu.
Tu su lable, ktore patria pod Sony Music. Tak ako DefJam, alebo Geffen patri pod Universal a pod.
Viem o com pisem, bol som predajca hudobnych nosicov, poznal som distributorov z katalogov. Mute pod EMI a pod.
Hlasitosť repro sa udáva v dB, nie W. Vo wattoch sa udáva povolený príkon - rozlišujú sa trvalý a krátkodobý (ak toto nie je uvedené, je to nič nehovoriace číslo).
- repráky s citlivosťou 87 dB napájané 32 W "tlačia" 105 dB*
- repráky s citlivosťou 90 dB napájané 16 W "tlačia" 105 dB*
*Ak toľko vôbec (konštrukčne) zvládnu.
Mimochodom, repráky sa dajú "spáliť" aj príliš slabým zosíkom v limitácii.
Ty máš doma bezdozvukovú komoru? Ak Ti chýba "atmosféra" SF, mal by si si k Bachovi púšťať električku. :-)
Niektoré DSP ponúkajú simulácie koncertných sál (La Scala, Sydney...) - podľa mňa je to blbosť. Musel by si totiž najprv skompenzovať/ANULOVAŤ akustiku vlastnej posluchovej miestnosti, čo je nemožné (v časovej doméne určite). Takto len MIXUJEŠ akustiku priestoru, v ktorom nahrávka vznikla s akustikou miestnosti, v ktorej počúvaš.
Klasické operné sály pritom majú dozvuky minimálne - vďaka štruktúre hľadiska: Oblúkové balkóny s priečkami plné sedadiel s ľuďmi.
Kvalitné stereo poskytuje 3D zvuk - viac než 2 repráky sú zbytočné; čistý biznis.
Nie je, náhodou, PlayStation pre Sony stratová?
Sony patrí k špičke v Digital Cinema, TV, je (pokiaľ viem) stále svetovo najväčším výrobcom obrazových snímačov (nájdeš napr. v Nikon-och, iPhone-och...), chystajú sa (cez akvizície) do oblasti medicínskych technológií atď.
Ghostbusters? I. aj II. v 4K BD "za facku": https://www.amazon.com/Ghostbusters-1-and-2-Blu-ra…
Kedy M. Jackson nahrával pre Sony? Neboli to Motown a Epic?
Dakujem xnxx za nazor,asi pojdem do tej yamahy rs202d,pisu ze vraj je dobra,citlivost tunera neviem,cena je myslim velmi dobra,len repraky musim poriesit,teraz mam panasonic original od veze,ale maju len 70W,co inak staci na moju obyvacku cca 20 metrov stvorcovych,len si musim davat pozor,aby som ich neodpalil,maju 6 ohmov,az tak sa v tom nevyznam,snad sa to podari zapojit,receiver ma 2x100W,povodne som chcel ist do toho cisto tunera onkyo,T-4030,ale nemam chut davat len za tuner tolko penazi a zase si nemyslim,ze by tam bol co sa tyka citlivosti tunera taky markantny rozdiel,no mozno sa mylim,este raz dakujem za nazor
Kamarat sa rozhodoval tak isto dlho, Yamaha vs Onkyo a kupil Yamahu okolo 400€. On je fanatik a zivi sa zvukom. Dal ale prednost zosilovacu ako Receiveru. Vraj audofeeli davuju prednost zosilovacu bez tuneru z USB.
Moj nazor, som obycajny clovek a mal som Receiver od Sony. Dnes by som isiel znovu do Receiveru ale od Yamahy. Len mam problem, byvam v panelaku. Na Sony som mal 5.1 kanal 100W a bolo to brutal, dost casto mi buchali susedia. dnes by som to pocuval cez sluchatka skor, no mam uz 44 rokov a inak rozmyslam. A uvazujem, ci nehladat radsej kvalitnejsie sluchatka, daju sa kupit za par supov. Nemam namysli teraz 10€.
Bol si niekedy vo Filharmonii, alebo v Opere. Jedno kde. Miestnost je obita drevom, varhany odrazaju zvuk. Priestorovy zvuk, do toho operny spev.To drevo tak odraza zvuk, ze mas zimomriavky. Tie basy ani nehovorim, ano basy v klasickej hudbe a predstav si to vsetko priestorovo, ako v Kine Dolby Atmos. Je to brutal. Ja ked som pocul nazivo klasiku, nebol som fanusikom, ale odvtedy mam Respekt, moja oblubena sopranistka je Anna Netrebko. Prave Klasika ma siroky zvuk. Tenor, Sopran, Bariton.. je to brutal, taky chorus. Ked pocujes zadny background. Dufam ze som trosku navnadil.
sú formáty, s ktorými sa počíta pre 8K a 16K TV. Teba asi poteší 22.2 zvuk. Podľa mňa by do vývojového tímu mali prizvať psychiatra.
AAC používa Tidal (popri FLACu a MQA), Spotify zas Ogg.
Prečo by "ste" nedosiahli? Môžeš si založiť rádio a vysielať 5.1 320 kb/s.
Každopádne, vysielanie klasiky v 5.1 mi príde divné - pre klasiku je stále štandardom klasické stereo.
Ja sa rozhodujem medzi receiverom yamaha rs202d,cca 200 eur,alebo samostatnym tunerom onkyo T-4030,mam tesco dab radio s upravenou koncovkou a je prepojene so starou vezou panasonic,pravdu povediac neviem sa rozhodnut,ci dat cca 260 eur len za tuner a ci je tak zasadny rozidel medzi receiverovym tunerom yamaha a tym onkyo,tazko sa vyjadrit,dosiel clovek to nema doma az vtedy to vie porovnat,ci je vobec lepsi ten tuner ako v tescu radiu,niekedy davno tu v diskusiach niekto spominal,ze ma yamahu receiver,ak niekto ma nieco podobne,prosim o skusenost,dakujem
Sony jedine zo živí, je Playstation. V tom sú jednička. Microsoft sa môže roztrhať pri XBOXe, nevie dobehnúť Playstation. A to ma Xbox podporu aj 4K v slabšej Xbox One S, spätná podpora 360. Stále ma lepšiu predajnost Sony Playstation.
Sony ma dobru profesionálnu televíznu techniku, asi Markíza pouziva stále aj dnes.
Ja som mal od Sony všetko, Receivier až po DVD prehrávač, sluchátko. No skrátka všetko.
Dnes keď vidím Sony aj TV, áno obraz nadupany, ale radšej by som išiel do Panasonicu. Od Sony nechcem už nič, ani ten Playstation. Sony ešte za čias MP3 prehrávačov malo aj to ze MP3 išlo iba cez ich program. Za Čas mobilov Sony-Ericsson a ich predražený MemoryStick bol ďalší pruser, keď už vtedy všetci používali SD karty.
Hudobné vydavateľstvo Sony, patrí sem aj lebel Columbia, ďalší pruser. Prečo odišiel Michael Jackson, Mariah Carey do Universalu. Naťahovali sa dlho. Sony ma tak blbe podmienky pre interpretov. Skladby ktoré idú von z albumov rozhodovalo SONY a nie interpret. Od Sony by som utekal od všetkého.
Napr. Obľúbené staré filmy prečo nejdu zohnať na BluRay, Ghostbuster II, Erin Brockovich. No lebo Sony. Tých negatív je ešte viac, ani ma to nenápadne všetko hneď teraz.
Aj MP3 lame kóduje JoinSteteo ako 2x mono, spoločne audio L+P sú MONO, kóduje zvlášť iba rozdielne audio. MPEG1 vrstva 3. Nič nové v tomto.
Na Opus a Ogg by som nešiel, náročnosť na CPU. Opus používa WhatsApp, možno aj Skype. Z mojej skúsenosti. Pri počúvani MP3 8h, poravnam OGG, tak pri OGG vydrží 5h iste. To potom radšej flac, na bezstratovy formát nikto nepôjde kvôli veľkosti.
AAC je nejlepsi kompromis, je to vlastne MPEG4 Audio a možnosť aj viac kanálový zvuk.
Niekde v Nemecku som videl klasickú hudbu rádio aj 5.1kanal. Na tu úroveň my nedosiahneme. DTS už ani nehovorím. My jednoducho nechceme u nás ani len MPEG4, čomu ja osobne nerozumiem. V MPEG4 je možnosť kódovania obrovská a slušná podpora. MPEG4 audio používa aj Apple, vlastne AAC, ako ho ľudia pozname. Keby naemal DAB štandard AAC, tak ho ani nemáme.
Myslim, ze Sony si v podobnych "chybach" pestuje istu "tradiciu": BETA, DAT...
Aj ked u BETA vs. VHS sa k tomu, myslim, pridala aj podpora JP vlady pre JVC a jeho VHS.
Jo, zaujimavym pripadom bola ponuka Steva Jobsa priatelovi - vtedajsej "hlave" Sony na licencovanie Mac OS pre Vaio PC.
Japonci uz ale vtedy mali vyvinute Win modely, a tak sa za ponuku podakovali.
V SK DAB+ najvyssi datovy tok ma R Slovensko, zatial co R Devin (klasicka hudba) ho ma najnizsi - SK "logika" a la Towercom.
V AT DAB+ aj KLASSIK R vysiela 72 kb/s, co je trapas a hanba.
SK DAB+ ma o nieco transparentnejsi zvuk nez AT DAB+, ale priepastny rozdiel to nie je.
Treba povedat, ze AAC+ ma k dispozicii aj Parametric Stereo - je to nieco ako FM MPX, kde L+R sa zmiesaju do mono signalu, pricom 2 - 3 kb/s sa nechaju na "rozdielovu" informaciu.
Vo vysledku teda 72 kb/s s PS by malo dosahovat kvalitu ca. 140 kb/s. Teoreticky. DAB+/AAC+ este ponuka aj SBR na "obnovu vysok" (brrr).
Obe su to volitelne funkcie - zalezi len na vysielatelovi, ci ich pouzije.
Paradoxom "digitalnej" ekonomiky DAB+ je, ze na zvysenie datoveho toku zo 72 kb/s na 320 kb/s (pripustne maximum) staci prenajat si 90 CU namiesto 54 CU, t. j. priplatit si 66 %.
Snad so zvysenim penetracie, dostupnych MUX a trzieb z reklamy budu aspon niektori ochotni priplatit.
Stale su vyvijane aj nove formaty - pri zvuku je najcastejsie spominany OPUS, pri obraze zas DIRAC.
Baterky sa menia, sú silnejšie. Dlho mi to trvalo, to sú mesiace a roky skúšania. Od 2006. Vtedy som fical na MP3 prehrávačoch a museli sme robiť kompromis. SanDisk 512MB aby ti niečo vošlo, najlepšie bolo tam dat 128kbps. Ja som vtedy dal WMA s tak som zistil, že to zralo viac baterku, preto bolo lepšie riešenie MP3. Výborný kodek bol WMA10, ten išiel iba na PC a v pohode bol slušne pocutelny na 64kbps. Používal som ale WMA9, ako každý. WMA sa zakopal sám, lebo pýtal licenčné poplatky. Microsoft neskôr uvoľní licenciu, ale sfukol ich AAC. Tu istú chybu spravil, čo Sony a ich Atrac na Minidisk.
Dlhá kapitola, bola exktrahovat audio stopu z DVD. Aby som co najmenej mal artefakty, najskôr som vždy všetko extrahoval do WAV a až potom MP3. Ak som chcel MONO, aj WAV muselo byt mono najskor. WAV používa ako Master formát aj Slovenský Rozhlas. Všetky hry a relácie co počuješ vo vysielaní sú vo WAV aj teraz.
Zacal to byť aj koníček neskôr. Nie som technik, iba domáci kutil v tom, ktorý do toho sprta roky.
Dobre že sa takto s tým ,,hrᚡˇ a vieš roydiely. Len to že MP3 rozkoduje uplne všetko. Dnes sa zariadenia ako mobily, laptopy, pc strašne rýchlo menia a podla mna by to nemalo taký postih, že zrazu by nešiel stream na polovice alebo dokonca 1/3 zariadení. To je ako napríklad keby streamy išli doteraz v nejakom 32 kb/s, koli internetu. Ja v tomto zatial rozdiel poznatelne necítim. Radia počuvam vyhradne cez internet, kde používam equalizer, inak mam spominaný Spotify.
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň