menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Najlepší a najhorší zvuk rádií - jednotlivé vysielače i rádiá

443 príspevkov
Palo (neregistrovaný, 178.41.182.xxx)
Palo (neregistrovaný, 178.41.182.xxx)
10.03.2014 23:34
0
0
robo

Asi si mysles mna, tak pisem teda :) Nemam napocuvany Frontinus sa priznam, dlhsie som tam nebol.. Este k tomu co napisal Leo. Nie je pravda, ze Jemne mali Omniu, to by im tak rozhodne nehralo :) Maju IDTcko, tak isto ako aj Expres, Fun, FM, predtym dokonca aj radio Slovensko. To je pekne pocut, ktore radio ma aky procesor, kazdy ma svojsky zvuk.. Ked pojdem do Ziliny, tak si zoberiem potrebnu techniku s "ceknem" si ich zvuk :)

Palo (neregistrovaný, 178.41.182.xxx)
Palo (neregistrovaný, 178.41.182.xxx)
10.03.2014 23:30
0
0
Leo

Najskor zareagujem na teba, lebo nepises pravdu.. Odkial mas taky blud, ze Jemne pouzivaju Omniu, resp. pouzivali??? Dalej pises o Exprese, ze maju cast pasiem posunutych... To je v prvom rade sposobene prenosovym kodekom a nie procesorom.. A mimochodom, Expres a Jemne maju ten isty procesor.. Najlepsi, aky sa robil...

robo (neregistrovaný, 89.173.159.xxx)
robo (neregistrovaný, 89.173.159.xxx)
10.03.2014 09:21
0
0
zvuk fo Frontinuse

Ďakujem Leo - zvuk sa mi nezdá basový, dokonca je tam Low-Pass na 40Hz, ale viem, že bol dosť basový v minulosti, preto sa pýtam na súčasnosť, nakoľko FRN je asi prvý terestriál bežiaci na Softwarovom Processingu, ktorý som staval sám a nie je jednoduché uhádnuť ten zvuk, nakoľko tam neviem ani preemfázu nastaviť .. skrátka je to bieda. Reakcia Peťovi: Zrkadlo VKV1 k VKV2 nemá žiaden súvis so zvukom, čiže ak je niekto odborník vo zvukovej technike, nemusí ešte rozumieť tej vysielacej. Nič v zlom - môj názor.

Leo (neregistrovaný, 95.105.182.xxx)
Leo (neregistrovaný, 95.105.182.xxx)
08.03.2014 13:18
0
0
Robo

Ak mas pod palcom techniku vo Frontinuse, tak zvuk treba nastavit neutralne. Ja by som dal zvuk vyrovnany, na vsetky pasma. Jedine, co by som upravil, by bolo vyzsie natlacanie na vrchnych stredoch. Ale tazko ti to takto opisovat. Zalezi, aky prozesor pouzivas. Orban to ma velmi dobre premakane.
Pytal si sa, co pouziva Expres. Ak ma pamat neklame, tak maju nove IDTcko a cas pasiem maju posunutych. Celkom dobre to pocut. Jemne, mali OMNIU. Najlepsie, ak chces o tom cosi vediet viac, by bolo, aby si sa spojil, kto s tym robil. Ten ti presne vysvetli, ako sa sprava HW v danej hudbe. Frontinus hra halabala a zvuk je dost basovy.
Pripadne ta nakontaktujem na niekoho.

peto (neregistrovaný, 178.40.93.xxx)
peto (neregistrovaný, 178.40.93.xxx)
08.03.2014 05:11
0
0
@robo to snáď nemyslíš vážne

to máš namysli toho odborníka (napr Palo) zo Žiliny čo nevie že časť pásma VKV 2 je zrkadlovo preklopené do VKV 1 ???

robo (neregistrovaný, 89.173.159.xxx)
robo (neregistrovaný, 89.173.159.xxx)
07.03.2014 14:55
0
0
Otazka

Je tu ešte nejaký odborník (napr Palo) kto mapuje zvuk SVK rádii? Ideálne z okolia Žiliny, chcel by som sa spýtať na rádio Frontinus - či by to vedel niekto ohodnotiť - poradiť ... čokoľvek. Pozor, jedná sa o terestriál - na nete v súčasnosti žiaden processing nie je. A ešte jedna otázka .. nájde sa niekto, kto vie aké processory v súčasnosti používa Jemne? Oni majú skutočne napapkaný zvuk!

XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
27.05.2010 21:14
0
0
Suhlas

Nemozem inac nic ine povedat ako suhlas s Palom. Len sa ta Palo chcem opytat, vyraba firma orban aj bezne AUDIO procaky, ci iba pre FM a AM vysielanie?. Mam sice toho DYNACORDa a ZECKa ale uz by som vyzadoval viac viac mocnejsi zvuk. Nedavno som kupil novsi Crossover ElectroVoice a zacalo to chybat. Porad ak sa ti da, popripadne ma oprav. Vdaka

Martin (neregistrovaný, 89.173.107.xxx)
Martin (neregistrovaný, 89.173.107.xxx)
27.05.2010 20:03
0
0
Si mu dal!!!

No musim povedat,ze si mu dal ale na frak.Ked som cital ten jeho zvast,tak ma naozaj prekvapovalo,co za cloveka tu pise.Ale zas tak trochu na jeho obranu.On ma asi najradsej cisty zvuk,bez komprimacie a neupraveny korekciami a kompresiou.Avsak,to sa da pocuvat hadam v takomto stave hadam iba klasicka hudba a koncerty.Vlastna skusenost.Avsak ked som po prvy krat pocul zvuk cez procesor,bol som uchvateny,co ta masinka dokaze a co za zvuk to vlastne pocuvam.Bolo tam hadam vsetko!!!
Co sa tyka FM zvuku,tak kazdy ma predsa len to svoje.Ja osobne mam rad,ked su pasma vyvazene.Ked to jednoducho cinga.Nenavidim basovy zvuk a zahuhnane vysky.Ale ako hovorim,je to vec vkusu.Najradsej mam mimochodom americke radia,kde zvuk,i ked ho pocuvam cez internet, ma jednoducho krady!!!Dokonca vymysleli masinku,ktora dokaze pri streame 64 hrat ako CD.Mam pocit,ze niekde na zaciatku ich pouzivalo i ceske radio EXPRES.A len tak mimochodom,nezbavym sa dojmu,ze najlepsie zvukove procesory robi prave ORBAN!!!

Palo (neregistrovaný, 195.98.8.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.98.8.xxx)
27.05.2010 18:18
0
0
audio odbornik

Stacilo mi precitat Tvoju prvu vetu a hned som si urobil obraz :) Nic v zlom :) Prepac, ale ty absolutne nerozumies tomu, o com je zvuk FM radia, o tom svedci Tvoje porovnavanie zvuku CD a zvuku FM radia, co su dve absolutne odlisne roviny zvuku.. Vybudenie CD uz len z hladiska dynamiky ma cca 90 dB, zvuk radia nejakych 30 dB, tak uz len ked si CD pustis bez akejkolvek upravy cez FM vysielac to ma iny zvuk.. A ak zoberiem Tvoje vychvalovanie Polskych radii, tak uz naozaj to hovori o Tvojej odbornosti :) Ten jav okolitych statov svedci prave o tom ich neodbornom nastaveni, preto FM zvuk by mal byt z hladiska dynamiky nakomprimovany, aby jednak neskakal s vybudenim a v jednotlivych pasmach (ako to skace v okolitych krajinach) ale aj o tom, aby bolo radio co najviac hlucne, si vypocuj FUN radio, alebo EXPRES ako hlucne hraju a porovnaj si to s tymi tvojimi "Esami" .
A tvoj rebricek hodnotenia zvuku, kde si do popredia dal zvuk Europy 2 a nakoniec Jemne, Expres a dalsich, je totiz presne naopak... Absolutne FM zvuku nerozumies, lebo ak by si FM zvuku, este raz zdoraznujem slovo FM zvuk, rozumel, tak tvoj rebricek by bol opacny.. Totiz radia ako Jemne, Fun, Expres pouzivaju najlepsie zvukove procesory na trhu, ktore ked aj neviem ako zle nastavis, tak stale hraju dobre...
Prepac, ale nedalo mi nezareagovat na Tvoj prispevok.
P.S.: Nepise sa HRAJE, ale spisovne je HRA...

audio odbornik (neregistrovaný, 78.98.137.xxx)
audio odbornik (neregistrovaný, 78.98.137.xxx)
27.05.2010 17:20
0
0
dristate

Ak tu robite chlapci rebricek kvality zvuku slovenskych radii, tak ste na iba na urovni obycajneho posluchaca typu: zvuk ide - zvuk neide ! Sorry, ale vazne, plne suhlasim s nazorom, ze okolite staty, najma madari a poliaci, maju vzorovy zvuk, aky my slovaci nikdy nebudeme mat, lebo asi nakupujeme, resp. mame lacnu meraciu techniku! A chcete si urobit sami dokaz? Najjednoduchsie a najlepsie by bolo pustit jednu dynamicku, frekvencne plne obsadenu skladbu z CD prehravaca, equalizer nastavit fiziologicky, nastavit primeranu uroven hlasitosti a zapocuvat sa do piesne. Zvuk z CD prehravaca je kvalitny, o tom niet pochyb. A taky isty zvuk, ako ide z CD prehravaca, by malo mat aj radio, cize POSLUCHAC BY NEMAL PRI PRVOM DOJME VEDIET, CI HRAJE CD ALEBO RADIO! Tento jav maju zvuky radii okolitych statov. Zvuk ich radii sa vyrovna zvuku CD prehravaca, t.z. maju kvalitne nastaveny equalizer, maju spickovu kompresiu, maju super rozlozenie energie spektra audio signalu, maju k tomu uzasne nastavene subtonicke filtre na mikrofony, kedze pri ich zvuku sa da uz bavit aj o nizkom sub pasme a mimoriadne jednoducho, ale kvalitne riesene RDS s dynamicky sa meniacimi spravami ako uz spominal jeden clovek (pre tych, ktori tu pisali, ze to RDS s dynamickymi spravami je zbytocnost, poviem len tolko: RDS obsahuje kopec funkcii, ktore nase slovenske radia bud nevedia aplikovat, alebo neviem preco to skratka nemaju, je to super vec, najma informacie o case, nazve interpreta a skladby a vela dalsieho, akoby taky ID3 tag; pri slovenskych radiach mi to pripada ako keby ste kupili televizor s teletextom a na teletexte vam fungovala iba obrazovka s logom televiznej stanice bez ziadneho menu s funkciami). A ktym slovenskym radiam - hotova katastrofa, az mi je luto, ze si nemozem dane piesne vychutnat tak ako by som chcel. Este raz vam musim pripomenut, ze ten kto o tomto tu zapochybuje, je obycajny posluchac typu: zvuk ide, zvuk neide! Ja som velmi narocny posluchac a co to o zvuku viem! A ak chcete moj rebricek kvalit zvuku slovenskych radii, tu ho mate, no ja budem uvadzat kvalitu od dobrej po tu najhorsiu: 1. SR1 - jedina slovenska stanica s dobrym zvukom, ale slabou hustotou energie audio signalu, 2. Radio HEY - dost kvalitny zvuk, no slabsia uroven signalu, 3. radio europa 2 - zalezi ktory vysielac, niektore idu zvukovo lepsie, ine horsie, ale celkovo slabsi zvuk, ostatne miesta tvoria vsetky slovenske radia, vratane jemnych melodii, expresu, fun, kiss, radio FM, a vsetky vsetky ostatne, zvukovo velmi slabe slovenske stanice. Osobitne miesto tvori radio LUMEN, nad ktorym sa netreba zamyslat o ,,kvalite,, zvuku, ale nad obsahom vysielania a i. ... Takze odbornici, mate sa co este ucit od nasich susedov, hned si ich aj idem vychutnat...

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
14.04.2010 12:34
0
0
Dusan

Tak pred touto zmenov boli pasma viacej vyrovnane.. Teraz im to peakuje, co predtym nerobilo.. Tym ze maju mensiu kompresiu. Je to pekne vidiet na kvalitnych spektralnych analyzeroch. Zvuk je teraz podobnejsi k nahravke, to suhlasim, ale nesuhlasim s tym, ako som uz napisal, ze je teraz viacej vyrovnanejsi, ako pred zmenou. Vtedy bol viac vyrovnanejsi, prave tou vyssiou kompresiou.

Dusan (neregistrovaný, ip-91.191.73.203.o2inet.xxx)
Dusan (neregistrovaný, ip-91.191.73.203.o2inet.xxx)
13.04.2010 23:58
0
0
Palo

Znamena to presne to, co pisem. Vsetky frekvencne pasma su vyrovnane, nic nie je pridane a prebudene. Zvuk nie je prebasovany, prevyskovany ani prestredovany. V reale, ked sa ozve kopak, nechyba mu spodok, aj cinel ma svoj spravny zvuk, spanielka hra ako spanielka, a slovo nie je skreslene. Ano, kompresia je o malo slabsia, ale vobec nie slaba.

Palo (neregistrovaný, 195.168.238.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.168.238.xxx)
08.04.2010 22:26
0
0
Dusan

Jedna vec, co znamena v tvojej interpretacii, ze je frekvencne vyrovnany?
Praveze kompresia uz nie je taka silna, aku mali. Neviem, mne osobne vyhovoval viacej ten z pred tyzdna, ale tym netvrdim, ze teraz je zly..

Dusan (neregistrovaný, ip-91.191.121.238.o2inet.xxx)
Dusan (neregistrovaný, ip-91.191.121.238.o2inet.xxx)
07.04.2010 23:40
0
0
Zvuk radia_FM

Zvuk radia_FM sa pred viac ako tyzdnom zmenil, je napriek kompresii cistejsi, menej skresleny a frekvencne vyrovnany...

Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 194.228.147.xxx)
Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 194.228.147.xxx)
21.02.2010 11:18
0
0
@x

Ale ani bych se nedivil, kdyby to byla fakticky chyba na vysílači. Viz. právě to 103.7 a 104.1, protože o 104,1 se tu dost mluvilo v tom smyslu, že frekvenční zdvih si lítá jak chce.

S tím přeladěním se mi to ale nezdá. To by bylo fakticky zajímavé, že by se rádio přeladilo z jedné stanice na jinou.

Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 194.228.147.xxx)
Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 194.228.147.xxx)
21.02.2010 11:14
0
0
@x

No, nevim, co máš za příjmač, ale odstup 0,3 MHz je naprosto normální, pokud ty vysílače nejsou od sebe. Natož 0,4 MHz, to je normální norma odstupu v jedné lokalitě. S jediným, s čím souhlasím je ten Poprad - Viva a Expres - Kotník. 0,1 MHz je málo, ale 0,2 MHz by tu mělo normálně stačit. Kup si normální příjmač nebo si stěžuj na Expresnetu, že jim frek. zdvih na 106,2 lítá až o 400 kHz na 105,8 ! A už vůbec je blbost, aby se z Expresu rádio pomocí RDSka přeladilo na Vivu. To by na Expresnetu nebo ve Vivě byli fakticky idioti, kdyby si špatně nastavili PI kód na vysílači.

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
21.02.2010 10:24
0
0
@x

Analog sa este predava?! Dnes kupis slusne digi za 100 E a to zvladne s prehladom 0,2 MHz odstupy. Teda, pokym nerusi vysielac cele pasmo :-)

x (neregistrovaný, 188.112.122.xxx)
x (neregistrovaný, 188.112.122.xxx)
21.02.2010 02:09
0
0
Blízke kmitočty - otrasný zvuk.

Frekvencie 105,7 MHz -Expres- Stará Ľubovňa + 105,8 MHz -Viva- Prešov - je tam rozdiel len 0,1 MHz + 106,2 MHz -Expres- Makovica sa na niektorých miestach Šariša (medzi Starou Ľubovňou až Košicami) riadne rušia na analógových tuneroch, občas i na autorádiách a walkmanoch a stalo sa mi už i to pri analógu, že Expres zo 106,2 MHz sa sám preladil na 105,8 MHz na Vivu, detto 103,7 MHz Prešov a 104,1 MHz a to si neviem predstaviť ako sa ruší aj taká 106,9 MHz -JM- Krížava a 107,2 MHz -Hit- Martin, kde je odstup len 3 desatiny MHz a vysielače sú úplne blízko seba. Pri prideľovaní frekvencií napr. 105,8 MHz -Viva- 2 kW a vopchať to medzi medzinárodné 10 kW GE-84 105,7 MHz Stará Ľubovňa a 20 kW (100 kW) GE-84 106,2 MHz Makovica na takom malom území a ešte s rozdielom 1 desatiny MHz medzi Starou Ľubovňou a Prešovom... Oni idú sami proti sebe na tých úradoch...

MAJAK (neregistrovaný, 188.167.7.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 188.167.7.xxx)
18.02.2010 03:06
0
0
re: Marek

a co si cakal, ze tu budeme vsetci stale pisat o tom istom? ved tato tematika v tomto threade ma uz aspon 300 rokov.. uz nie je k tomu co nove dodat... ja som sa uz k zvuku vyjadril x-krat.. som znechuteny z toho stereotypu a staroty, aka tu vladne na radia.sk.. byval to uplne skvely server. radsej sem dam offtopic prispevok dufajuc ze mi aspon na to dakto zareaguje ci uz pozitivne alebo negativne a som rad ze aspon daco mozem prispiet lebo vobec nie je uz co prispievat! kua

Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 194.228.147.xxx)
Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 194.228.147.xxx)
13.02.2010 23:48
0
0
@all

Teď budu za debílka asi já, ale mám na vás dotaz pánové. V oblasti zvukové techniky se moc nevyznám, ale mám 2 dotazy a jednu technickou.<br />
<br />
1) Je možné přenášet modulaci vč. RDS streamu pomocí internetu ? Někde jsem to myslím už viděl, ale nejsem si tím jistý. A pokud to jde, je to stejně kvalitní, jako RR trasa, např. pokud se použije dat. tok okolo 320 kbps.<br />
<br />
2) Je nutné, aby na každém vysílači bylo nějaké zařízení upravující zvuk ?? Nestačí pouze použít zvukový procesor ve vysílacím studiu a poté jedním distribučním kanálem přenášet signál na všechny vysílače ??<br />
<br />
A ještě ta technická. Můžete mi vysvětlit, proč se vlastně dnes ještě používají RR trasy, když jsou složité a drahé na výstavbu ? Proč se nepoužije satelit s několika mutacemi vysílání, jako to dělá Expres, a nedistribuje se satelitně na všechny vysílače ? A potom ještě taková faktická. Jak je možné, že každý vysílač má různé nastavení zvuku ? copak na každý vysílač cpou DSP procesor ? :-O Nestačil by pouze příjmací tuner, od něj 2x cinch a přímo do vysílače ???<br />
<br />
Opravdu se v tom nevyznám, tak kdyby mi to z Vás profíků někdo vysvětlil, byl bych jen rád. Díky moc.

novaczek (neregistrovaný, 62.245.69.xxx)
novaczek (neregistrovaný, 62.245.69.xxx)
13.02.2010 22:27
0
0
Zvukovy technik

Zdravim, omlouvam se za male odboceni od tematu, predpokladam ze v teto diskuzi bude nejeden odbornik z praxe - o jaky plat je mozne si rict v uspesnem radiu jako zvukovy technik na pul uvazku? Moc diky za rady, sorry za to odboceni.. Jinak zajimava debata, poucna ;]]

Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
30.01.2010 23:12
0
0
MAJAK

Ty si mi uz len za debilka....!!!Na tvoje saskovanie si najdi iny web.Najlepsie zive,alebo dsl....

MAJAK (neregistrovaný, 188.167.7.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 188.167.7.xxx)
30.01.2010 22:50
0
0
pokracovanie

..ale je nas tu ako nasratych na tom routeri :D ale lepsie ako spomalene EDGE o2 :D http://www.speedtest.net/result/700230027.png

MAJAK (neregistrovaný, 188.167.7.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 188.167.7.xxx)
30.01.2010 22:39
0
0
------testik------

hehe nejaky debil co nema zabezpecene wifi .. chello zadarmo :P ale skareda IP :/

union (neregistrovaný, 92.52.25.xxx)
union (neregistrovaný, 92.52.25.xxx)
27.01.2010 16:36
0
0
Zvuk

V nedelu doobeda hral expres asi najlepsiu hudbu aku som od nich pocul... ale ten odporny zvuk co maju... ale nie to som chcel
Davnejsie som bol na Levocskom vysielaci radia Kiss - v domceku skolska lavica na nej tuner, ktory to prijimal z ineho vysielaca, ekvalizer, a vysielac. K tomu technik menom Zirafa s walkmenom na usiach a tak nastavoval zvuk - no fasa ze. mam pocit, ze rovnako to robi aj expres, maju vysielace kde je uplne iny zvuk.

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over