menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Najlepší a najhorší zvuk rádií - jednotlivé vysielače i rádiá

443 príspevkov
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
08.01.2010 09:32
0
0
XxX

Tak som rad, ze aspon ty :) Tak tieto stanice by som zaradil do spicky: Jemne, Fun, FM, Viva, aj SRo1 a aj ked Expres ma svojsky zvuk, ale uz aj ten, aj ked s vyskami by sa mohli pohrat.. Inak rok dozadu ked vysielalo este Popradske RTI, tak oni mali vyborny zvuk.
Este by som rad poukazal na Rakuske stanice, tieto su vazne spicka. O3, FM4, Krone musik..

XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
07.01.2010 23:22
0
0
Palo

Plne stebou súhlasím s tým dynamickým RDS. Skôr by sa mal vodič dívať na tachometer, a na cestu ako na bežiace písmenká na display-i autorádia. Palo pochopil som o čo tu stále píšeš, a dávam ti za pravdu. Ale len tak z boku,,, keby si len tak mal posúdiť rádia podľa korekcií ktoré by si zaradil do špičky. Ja osobne by som zaradil Jemne, Expres (len z vysielača RK, neviem ako iné), EUROPA 2, Tour, a Funko tak na posledné miesto v špičke (LEN MOJ NAZOR !!!) Ale nemusíš reagovať.

Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
07.01.2010 22:49
0
0
урвекґ

Prosim ta, precitaj si POZORNE moje prispevky, hlavne tie najstarsie.. Ja neviem, ci si robis srandu, alebo je to seriozne z tvojej strany... Ja som aspon 5 krat napisal, ze to ci sa niekomu paci, alebo nepaci zvuk, je kazdeho zalezitost, kazdemu cloveku sa paci nieco ine.. Ja nenarazam na to, co sa niekomu paci. Iba som reagoval a zacali ste tu vy s tym, ze ste napisali, ze Madari a Poliaci maju kvalitnejsi zvuk, ako my. Ze sa mame z coho ucit.. Na toto reagujem, ze zhladiska kvality sa maju oni ucit od nas.. Uz to konecne chapes? Ci este stale nie? Ked sa ti nepaci nas zvuk, ja to plne respektujem, ale to neznamena, ze ked sa tebe nepaci nieco, ze je to NEKVALITNE... Toto je cela moja idea mojich prispevkov... Jednoducho slovenske stanice maju sfazovany zvuk, to je nieco, co Poliaci a Madari nemaju..
Ja nehovorim, ze u nas je to 100%, su u nas chyby, ktore by nemali byt... Hlavne Expres ich ma najviac.. Ale ked si zoberies take Jemne melodie, sadni do auta a prejdi Slovensko z jednej strany na druhy.. Kolkokrat si to urobil? Povedz mi, co maju trebars take Jemne nekvalitne, alebo kde maju posun, alebo ine vybudenie, alebo zvukovy zadrhel..?? Alebo aj dalsie stanice.. Asi mas smolu, ze zijes na vychodnom Slovensku, mate to tam zial zaostale vo viacerych segmentoch, tak asi aj v naladeni a synchronizacii vysielacov :)) Co uz..
Este ma zaujala jedna tvoja veta, citujem: "dynamicke rds u poliakov obsahuje dost dolezite informacie a to cas datum den nazov pesnicky ktoru prave hraju nazov relacie ktoru prave vysielaju nazov radia vysielac frekvenciu daneho vysielaca." Toto su podla teba dost dolezite informacie? Je dolezite v aute, aby som vedel co prave hraju, alebo aka relacia ide, ked to aj tak stale hovoria a opakuju? Neber to v zlom, ja sa vazne pytam.. Lebo "dost dolezite" informacie v aute podla mna vyzeraju inak, ako nazov pesnicky, alebo relacie.. Navyse ked u nas to vysielaju ako RDS PS informaciu.. Vodic za volantom sa ma plne sustredit na cestu a nie na to, ake informacie mu roluju na radiu..

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
07.01.2010 20:23
0
0
pre pala

co mam z toho ze z radia hey! vychadza dobry zvuk ked ho z 98,8 MHz ulozisko radio hey! 5,00 kW H ani nepocut ja si myslim ze vysielac toho moze so zvukom dost zleho aj dost dobreho narobit spominas madarsko a polsko pretoze som ho spominal ja antenna hungaria ma vsetky svoje vysielace zladene to znamena ze kvalita hlas a farba zvuku su pri tom istom radiu rovnake a nemaju navzajom casove oneskorenie to iste v polsku emitel zakazat dynamicke rds je hlupost zevraj to znervoznuje vodicov na autoradiu sa display meni aj bez dynamickeho rds dynamicke rds u poliakov obsahuje dost dolezite informacie a to cas datum den nazov pesnicky ktoru prave hraju nazov relacie ktoru prave vysielaju nazov radia vysielac frekvenciu daneho vysielaca

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
07.01.2010 20:10
0
0
pre pala

teraz si sa presne vystihol s tym jedlom ja nehodnotim kvalitu ale to co je pre mna vyhovujuce nebavime sa o najkvalitnejsom zvuku radii ale o najlepsom mne vyhovujucom a kazdy ho ma rad iny

Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
07.01.2010 18:13
0
0
jozef446

Ja len potom nechapem, ked nerozumiete tym pojmom a zaujima vas zvuk len zo sluchu, preco to potom hodnotite, ked ani zakladne pojmy zo zvukoveho procesingu radii nepoznate? Ja som sa Vam tu snazil priblizit, o com je radiovy zvuk, co je prvorade pri jeho hodnoteni. Ale nema to zmysel sa bavit s ludmi, z ktorych nakoniec vzide, ze tomu nerozumeju.. Ja napriklad nerozumiem vareniu, tiez sa mi moze zdat nejake jedlo nechutne, no to este neznamena, ze je NEKVALITNE, lebo v niektorej z krajin to moze byt kvalitna specialita a vacsiny ludom to moze chutit a takze ja nemam pravo ju posudzovat a oznacovat, ze je nekvalitna a ze niektory iny stat ma kvalitnejsie jedla.. Toto bol v principe taky isty priklad, ako ste vy hovorili o kvalite zvuku, ze v okolitych krajinach je kvalitnejsi zvuk.. A hodnotili ste to len na zaklade vaseho limitovaneho pohladu na vec.. Takze s mojej strany uz asi fakt nemam co pisat, lebo by som sa len opakoval. Takze len zopakujem hlavnu myslienku, ze: Madarske a Polske radia nemaju kvalitnejsi zvuk, ako vacsina Slovenskych celoplosnych stanic, je to skratka fakt, bez ohladu na to, ci sa to niekomu paci, alebo nie..

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
07.01.2010 15:23
0
0
@

V aute ide po Zbynov /od PD/ este PD, potom obcas PB, no viac Duben. U nasich Duben.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
07.01.2010 14:58
0
0
pre jozefa446

je to uplna pravda

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
07.01.2010 14:58
0
0
pre petrika

a ktory pocuvas hricov ci duben

Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
Pe3k (neregistrovaný, 80.87.209.xxx)
07.01.2010 14:34
0
0
zvuk

Tiez mi nic nehovoria tie pojmy a riadim sa sluchom. Hoci moc nepocuvam, celkom putavy je pre mna zvuk Fun. Pocuvam najma Slovensko, aj to cez net, no v aute hra slusne. Celkom ujde i Zet a Hey a katastrofou je Ex - asi to je vysielacom v ZA.

jozef446 (neregistrovaný, 213.81.133.xxx)
jozef446 (neregistrovaný, 213.81.133.xxx)
07.01.2010 11:56
0
0
zvuk v rádiách

Ahoj, bežného posluchača rádií na FM pásme zaujíma kvalita zvuku po stránke nastavenia prenášanych kmitočtov - 99% a kompresie, ak o tom vôbec bežný poslucháč vie, čo to je, a preženiem 1% tých, ktorí si pri FM rádiách potrpia aj na niečo také.Je to fakt, urob si menšiu anketu a zistíš, čo je podstatné pri zvuku hociktorého rádia.Toľko.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
07.01.2010 10:35
0
0
pre mateja vanatka

nemam tam nic

Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
07.01.2010 00:08
0
0
@урвекґ

Došly ti ty mapy ? mám tu malý problém se SMTP serverem, tak nevím, jestli to teď prochází. Přiblbé Win Server 2003, zlatý linux :D, jen není čas to předělat

Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
07.01.2010 00:08
0
0
@Palo

Jasné, takže to zase budou další vyhozené peníze za RDS kodéry. Pokud tedy RDSko nejde přenášet po internetu, což by se asi nechalo dělat. Modulace totiž na vysílače půjde ze satu nebo z nějakých internetových linek. Každopádně, bude to jen 1 z těchto zdrojů, aby při AF přepínání nedocházelo k tomu, že jeden vysílač bude o pár sekund posunut oproti jinému. To musí být pak hnus.

Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
06.01.2010 23:08
0
0
Matěj Vaňátko

Tento koder mam doma, ale je to urcene naozaj len na domace pouzitie, pretoze jeho nosna frekvencia, ktora z neho vychadza zacina v praxi cca okolo 8 kHz, co sposobuje to, ze ju je pocut aj eteri :) Takze posobi to dost rusivo.

Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
06.01.2010 23:06
0
0
урвекґ

Ano, aj ja sa bavim o zvuku co vychadza z vysialaca, ale vidim, ze sa bavim s niekym, co to nevie pochopit, o com je FM zvuk.. Neber to v zlom. Chapem, ze kazdy clovek sa rozumie v niecom inom a vnima veci inak, takze beriem to. Ked som chodil do skoly pred 15 rokmi, tiez som podobne vnimal zvuk radia, ako ty :) No zistil som, ze FM radio nie je CD prehravac, alebo repro bedna so zosilovacom, aby som posudzoval zvuk obmedzene, len na zaklade kompresii. Zvuk ma aj ine dimezie, ktore mozno raz objavis :)))) Drzim ti v tom palce.

Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
06.01.2010 15:08
0
0
@урвекґ

Nedošly ? Tak to se omlouvám, asi problém se SMTP serverem. Prověřím to a odešlu znova ;)

@Robert- A vyžaduje např. TUSR nějaké speciální homologované kodéry nebo by tam mohl být např. tento http://www.pira.cz/minirdsc.htm , protože dávat takové peníze za RDS kodér na každý vysílač, to se mi moc nechce.

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
06.01.2010 15:03
0
0
pre mateja vanatka

zatial tam este mapy pokrytia nemam

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
06.01.2010 15:01
0
0
pre pala

my sa tu bavime o celkovom zvuku radia a mne je jedno co vychadza zo studia ked je pre mna rozhodujuci vysielac

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
06.01.2010 13:33
0
0
@Matěj Vaňátko

Nutnosť použiť RDS kodér priamo pri vysielači závisí od toho, akým spôsobom sa na vysielač dopravuje modulácia. Použitie digitálnej distribučnej trasy (napr. cez satelit) vyžaduje samostatný RDS kodér.

Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
06.01.2010 13:05
0
0
@Palo

Diky :-)

Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
06.01.2010 13:04
0
0
Matej

Napisem ti mail na tu adresu, co mas v mene.

Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
06.01.2010 13:02
0
0
este jedna vec

Davam ti za pravdu, ze Hit a Impuls maju hrozny zvuk. Ale takto by sa presne spravali aj tvoje Madarske a Polske radia, keby si pridali na kompresii. Lebo ked das makky zvuk do kompresie, tak ti z toho vznikne huhlanica.. A makky zvuk maju Polske a Madarske stanice.
Nesuhlasim, ze ceska Europa 2 ma nekvalitny zvuk, je to presne ako napisal prispievatel z Ciech, ich kolorit. Tak isto je to u nas z Fun radiom, aj oni maju svojsky zvuk, no v ziadnom priapade nie nekvalitny..

Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
Matěj Vaňátko (neregistrovaný, 90.183.67.xxx)
06.01.2010 13:02
0
0
@Palo

Prosím tě, nemohl bys mi napsat takový krátký e-mail o tom, jak se přesně upravuje zvuk v rádiích ? Ať vím, co mě za 14 dní čeká, protože si jedu prohlédnout nějaká ukázková rozhlasová studia. Dost mě zajímá, jak se vlastně upravuje zvuk a jak se na vysílač dostává RDSko. Jestli musí být u každého vysílače speciálně RDS kodér, nebo stačí centrálně ve studiu či jestli musí být u vysílače ještě něco na úpravu zvuku apod. Díky

Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
Palo (neregistrovaný, 195.98.14.xxx)
06.01.2010 12:56
0
0
pre урвекґ

Tak po prve, pisem o velkych, celoplosnych radiach, menovite o tychto: Jemne, Viva, FUN, Radio FM, Expres, SRO 1, mimo Europy 2.
Ano, chcem povedat, a za tym si stojim, ze maju JEDNOZNACNE kvalitnejsi zvuk, ako Polske, alebo Madarske radia. A to tvrdim po mojich 8 rocnych skusenostiach, kedze so zvukovymi vysielacimi procesormi dennodenne pracujem. A ako mozem vediet, na akej frekvencii to pocuvas ty? Je to jedno, pretoze aj ked ma niektory vysielac iny zvuk ako pises, (to sa tyka hlavne Expresu) tak je to iny zvuk len z hladiska KOREKCII, nie KOMPRESIE, lebo ta ide zo studia zo zvukoveho procesora. To ci uz niektory vysielac ma vacsie stredy, alebo vacsie basy je jedno, na to mas ekvalizer, aby si si to naladil. Takze uz konecne pochop, ze ja pisem o KOMPRESII, nie o korekciach. Pretoze je to prave kompresia, ktora je dolezita pri FM radiu. A ta je rovnaka bez ohladu na to, na akom vysielaci to pocuvas. Je to kompresia, ktoru maju vymenovane Slovenske radia vyborne nastavenu, pretoze ich zvuk je sfazovany, co je zaklad ich zrozumitelneho, tvrdeho a nepoposuvaneho zvuku v jednotlivych pasmach, resp. frekvenciach. Jednotlive vybudenie danych frekvencii vo zvukovom spektre je z casoveho hladiska presne tam, kde maju byt, a tym je ich zvuk ako pisem sfazovany. A toto tie tvoje Polske a Madarske radia nemaju.. Mozeme tu do nemoty pisat, ked ty hovoris o korekciach (o tom zase hovori to co si napisal, ze kazdy vysielac ma iny zvuk) a ja o kompresii. Vies je velmi jednoduche ked si nastavia Treshold na vysoku uroven, ze im to dobre hra korekciovo, ked tam podstate nedochadza k ziadnej kompresii. Nastavia si este ekvalizer a sup, maju kvalitny zvuk.. Ale v com je kvalitny? No jedine v korekciach, pretoze z kompresneho hladiska je podstate nulovy.. A toto tie Polske a Madarske stanice maju. U nas je to ale nastastie inak, Slovenske vymenovane radia maju velku kompresiu, ktora prechadza vsetkymi pasmami a na vystupe sa strava tak, ze hlasitost vybudenia je rovnaka, netreba stale pridavat a uberat hlasitost na tuneri, alebo nestane sa ti, ze niektore z frekvencii prebije tie ostatne. A o tomto FM zvuk je. Ak niekto chce pocuvat orchester, kde je dolezite kolisanie hlasitosti, tak rozhodne z FM radia to robit nebude, kedze tam mu to vyrovna procesor. Ja uz neviem, ako to mam vysvetlit, aby sme sa konecne pochopili..

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over