menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Najlepší a najhorší zvuk rádií - jednotlivé vysielače i rádiá

443 príspevkov
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
27.01.2010 15:05
0
0
@DJ Catman

Tie odpojovane bloky sa vsak neodbavuju nazivo, ale z digitalneho zaznamu. Vsetko to teda moze byt uz "predspracovane" v studiu, kde to vyrabaju a pripravuju.

XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
27.01.2010 11:50
0
0
Ani nie

Skor neviem ci sa niekomu, nechce ale ci nahodou tie procesory niesu na kazdy vysielac mo cvelka investicia. Len si predstav, expres viac ako 40 vysielacov. Teraz na kazdy procak, to mozu rovno povedat, ze krachujeme a mozeme to zabalit. Al mohli by si to aj tak viriessit, ze co ja viem dajme tomu ze odpajaju celkovo 10 blokov. Tak kupim 10 procesorovov na kazdy blok, ale aj to uz je pomerne dost vysoka a vniektorych pripadoch uplne zbytocna investicia.

DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 77.48.69.xxx)
26.01.2010 21:17
0
0
este pre XxX

inak ked sme pri tom procesingu, co sa tyka tvojho posledneho prispevku:
aj na slovensku to bezne funguje u mensich lokalnych a regionalnych stanic, v priestore stanice je na konci zvukovy procesor (co je kompletka zvukovy kompresor, limiter, niekedy aj vratane mux konverzie a rdska) a odtial sa uz "hotovy zvuk" distribuuje do vysielacov, kde je nejaky prijimac signalu (trasa, satelit, ...) a vykonovy vf zosilnovac.

pri celoplosnych staniciach sa to tak vsak pravdepodobne neda realizovat, nakolko regionalne odpajaju nejake programy, napriklad reklamy, ktore vtedy nehraju vlastne priamo zo studia, v takom pripade ak by pred kazdym vysielacom nebol zvlast procesor, tieto by sli nekompresovane a teda velmi nekvalitne zvukovo spracovane.
samozrejme nikoho by nezabilo aby vsetky procesory nastavili poriadne a rovnako, pripadne aby cez paralerny port spravili jednoduchy prepinac, ktory by procesor na vysielaci prepinal do bypassu, ak by sa prijimal centralny zvuk studia (kompresovany jednym procesorom v studiu), ale to sa asi "nikomu nechce".

DJ Catman (neregistrovaný, 87.197.130.xxx)
DJ Catman (neregistrovaný, 87.197.130.xxx)
26.01.2010 14:41
0
0
funradio

inac ako pise XxX, teraz tam hra Guetta, ta najnovsia, nazov neviem, a strasna kompresia... v tom "refrene" ci co to je, v momente ked do beatov zacne hlas, vytiahne to stredy a basy s vyskami uplne odreze.. kolise to pocutelne.

XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
26.01.2010 09:17
0
0
A este

Som pocul od nemenovaneho zvukoveho technika, ze v nemecku, to robia tak, ze vsetko co ide zo studia, ide do vedlajsej zvukovej miestnosti, kde je hlavny zvukar, na mixe nastavi korekcie (len mierne), za mixom je zapojeny Audio Processor, a za nim este Limiter. Cely zvuk sa vytvori tam, potom sa len distribuje na RR trasy a Druzicu, a kazdy vysielac ma rovnaku hlasitost, a rovnaky zvuk. Ze na vysielaci, je len prijimacie a modulacne zariadenie, medzi to ze niektory davaju este zvukovy filter, a putuje do vysieca. Preco sa to nerobi aj u nas, najma expres. Na kazdom vysielaci, nastavuju korekcie, to by ani najlepsi zvukar nenazvucil presne. Neviem nevyznam sa v tom, ale Expres-Net by to mal riesit jednoducho. Idem na jeden vysielac, nastavim korekciu tak, aby to bolo "ala tuti", odpisem na papier hodnoty,,,, co ja viem Vysky +3 db, Stredy -2 db a basy +1 db, a podla toho nastavit kazdy vysielac. Viem ze to asi nieje take jednosuche neviem. Ak viete, napiste vysvetlite rad sa zaucim

XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
26.01.2010 09:08
0
0
Re: PALO

Som si vcera len tak prechodom naladil FUNRADIO, a hrala ta pomala pesnicka od (neviem ako sa to pise napisem to hovorovo ak to spravne odhadnem) aniša kís myslím, tak v refréne, sú krásne perkusie v basovom tóne, a v druhej pasáži úplne zanikli frekvencie 20-30 Hz. Jednoducho tie perkusie vobec nebolo takmer vobec pocut. Ostatne pekne vyvazene. Je to procesorom vsak? Je to zaujmave, ze procesor ich vytlacil. Na inych radiach ich pocut (na exprese 88,4 MHz az moc :-)))) ). A moc to ide na nervy, ked pocuvas na aparature s vykonnymi bass bednami za to 99,5 MHz uz tak nehuci a neduni.

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
16.01.2010 14:44
0
0
@Marek

Ak chces pocut naozaj uhuhnane vysielanie, pusti so CRo 6 zo satelitu. :(

Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
16.01.2010 13:51
0
0
radia

No po dlhej dobe som pocuval radio Impuls z ciech a mam pocit,ze maju o nieco horsi zvuk ako nase stanice.
Inak,pocuval som vcera i Frontinus a tych basov co tam je.No ten kto im nastavoval procesor musel byt chluchy!!!

MAJAK (neregistrovaný, 62.168.125.xxx)
MAJAK (neregistrovaný, 62.168.125.xxx)
13.01.2010 23:27
0
0
re: Palo

radio? to je zaujimave hmm na facebook si ma pridaj napriklad alebo na icq zda sa mi ze ta nemam hm napis na mail. vdaka ti za uznanie ;) - aj ja som rad ze si tu (medzi nami :D)..

XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
XxX (neregistrovaný, 195.3.168.xxx)
10.01.2010 12:52
0
0
Re: *

Nechcem tunak nikoho rusit ani vytlacat, ale musim sa prihovorit aj za Pala. Vtedy ked o tom pisal mi to nedalo ist na oravu aj s antenov a zacat porovnavat. Polske stanice maju dobry zvuk? No mozno s korekcioveho hladiska (naozaj basy su pekne vyrovnane so stredmi a vysky len tak "cililinkaju"). Je to pekne, ale zachytil som par pesniciek zo Zetka PL a poviem ti hroza. Taku frekvencnu bitku som este nezacul. Frekvencie od 50 - 250 Hz lietali ako chceli (a boli aj najhorsie) stredy to bolo uz lepsie, ale tak ci tak ako sa vravi "idem podla toho ako vietor fuka" tzv. raz tak, raz tak a zase tak. Vysky tie som neregistroval, lebo vobec tam neboli co ich ta freq. bitka uplne zahltila. A odrazu prihovor moderatorky a setko vysuplo tak bleskovo do spicky, ze keby som pouzival zvukovy procak tak mi napise FATAL ERROR. A potom to uz islo normalne. Tak isto aj Katowice, len boli na to trochu lepsie. A pri slovenskych staniciach som taketo bitky este nezacul. Takze co s toho vypliva -- ze zvuk nie je len o korekciach a farbe zvuku ale najmä o kompresii, ktora zabranuje takymto konfliktom. Takze davam za pravdu Palovy, a to preto, lebo vie o com pise, a s tych jeho prispevkov ma aj tak trochu zaucil. Preto sa na diskotekach budem viac zaoberat na kompresiu procaku ako na korekcie. Len tolko, a nikomu som nechcel vybit nazor a ani ho obmedzovat.

Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
Robert (neregistrovaný, 89.173.42.xxx)
10.01.2010 11:39
0
0
@Pe3k

Vysielac Expresu na Dubni je, aspon pre mna, uz legenda.

* (neregistrovaný, 188.112.113.xxx)
* (neregistrovaný, 188.112.113.xxx)
10.01.2010 00:45
0
0
Poľské a maďarské vysielače mali vždy kvalitný zvuk.

Ja si myslím tiež, že poľské a maďarské vysielače majú kvalitný zvuk, keď ste si pustili také Rádió Sláger alebo RMF FM a Zet tak to sa nedalo a nedá porovnať s našími vysielačmi. A to isté bolo aj za socializmu, poľské a maďarské vysielače mali ešte aj vo VKV I oveľa kvalitnejší zvuk. Čítal som jeden článok v časopise, kde prešovský DJ Rudo Voit (ktorý má obchod s CD, DVD, svetelnou a zvukovou technikou) spomína ako nahrávali pre diskotéky ešte za socializmu pred 25 rokmi na kotúčový magnetofón B441 Lux (neskôr na B 58) prvé nahrávky a hudobné novinky z maďarského Rádia Kossuth a Rádia Petöfi, z poľských rádii a z našej vtedajšej stanice Hviezda. Vtedy bolo totiž na celom územi Slovenska možné zachytiť kvalitný signál z niektorých VKV I vysielačov z Maďarska (Tokaj, Kékes, Budapest, Kab-hegy) ale aj z poľských (Kraków, Krosno, Katowice...).

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
08.01.2010 19:27
0
0
pre pala

pretoze premna je to podstatnejsie ako kvalita zvuku radia ma byt pretoze pre mna je to podstatnejsie ako kvalita zvuku radia

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
08.01.2010 19:25
0
0
pre pala

myslim ten prispevok ja len pisem ze ho slovensko odstaranili koli vodicom ma byt ja len pisem ze ho slovensko odstranilo kvoli vodicom

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
08.01.2010 19:20
0
0
pre pala

odstaranili ma byt odstranilo

Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
08.01.2010 17:23
0
0
Palo

Pocuj Palo.Ty pracujes v akkom radiu?Lebo predpokladam,ze si aktuvny v nejakom mediu.Je jedno ci v radiu alebo tv.Ale mam pocit ze s tym pracujes neustale.Naozaj by som sa rad niecomu priucil a nedebatoval len tak na prazdno.Lebo aj ja mam nejaky nazor na zvuk i ty ho mas.No a keby sme sa stretli niekde uprostred nebolo by zle.

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
08.01.2010 17:19
0
0
Marek

Ano, viem co pises a suhlasim s tebou, ze je to na par rokov, dokonca desatroci.. Nastavenie ti verejne nenapise nikto, pretoze sa tym zapodievaju odbornici cele roky, v zahranici to vyvyjaju cele desatrocia a je to ich know how. Ale v tomto tvojom druhom prispevku sa s tebou plne zhodujem :)

Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
08.01.2010 16:31
0
0
Palo

Ale o tom presne hovorim..Chce to jednoducho prax,co ktory procesor dokaze.Napriklad na Slovensku nejaky mamlas rozsiril procaky Omnia3turbo.No podla mna ziadna slava.3 pasmovy ekvalizer.a z toho nevytrieskas to,co s 5 pasmom.Ja viem..Omniu pouzivala i Viva.Ale zas je to o tom,ze sa s tym hrali neskutocne dlho!Na starych procesoroch,priklad ta Omnia je co sa tyka starsej hudby tazke nastavovanie.Ale nova muzika hra na tom skvelo.Je jasne,ze ty mas iny nazor.Ono ja sa rad necham priucit,lebo nikdy neviem,kde sa mi to moze zist.A nebolo by odveci napriklad napisat par udajov,ktore zadavas do procesora,aby bol zvuk ako ma podla teba byt.Ale vratim sa k tym procesorom.Pred par rokmi prezentovali pri budove SRo Orbany.Pani,to bol zvuk.Myslim,ze hned si rozhlas objednal dva.Ono ja neviem,ale kazde radio by malo mat svoje vlastne nastavenia podla zanru , co hra.Napriklad nemecke a francuzske radia to maju zvladnute perfektne.Polske podla mna najmenej.Ale ako tu bolo pisane,kazdy ma na to ine ucho.

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
08.01.2010 16:20
0
0
Marek

Absolutne nesuhlasim, ze ked natlacis kompresiu na maximum, ze u starsich pesniciek sa ti stane zvuk nepocuvatelnym.. Jemne melodie su u nas radio s najvacsiou kompresiou a vypocuj si, ked hraju staru skladbu, co im to robi.. Krystalovo cisty zvuk, z ktoreho mi idu priam zimomriavky po chrbte, ako to ich procak genialne zahra.. Ja viem o com je kompresia, 8 rokov s tym dennodenne pracujem, si to asi necital. Opakom kompresie je expander, a ten ak je spravne nastaveny z kompresiou, ze je nastaveny na vysoku uroven vysok, resp. je na vyskach pouzity tzv. killer, ze ti od urciteho vybudenia zrusi vysky sposobi to, ze sum je uplne odfiltrovany, takze i stare nahravky zo sumom hraju nadherne.. A ak je zvuk vyborne sfazovany, napriklad ako to maju Jemne, tak vystup je pri kompresii tvrdy, co pre ludske ucho posobi tak, ze ani nema pocit silneho nakomprimovania.. Neviem ci ste poculi najvyssiu triedu digitalneho IDTcka, ale to som mal moznost pocut na maximlnej urovni kompresie a bolo to neskutocne, co to robilo pri kazdej hudbe, ci bola stara, alebo nova, alebo ci to bolo hovorene slovo s podmazom, alebo bez podmazom. Aj rozhlas ak by mohol kludne mat vysoku kompresiu s takym nastavenim, ako maju Jemne a bez akych kolvek problemov, by mohli fungovat. Nakoniec, tento rok, teda 2009 presli zvukovou zmenou, maju vyssiu kompresiu ako mali, co je oproti tomu staremu vyraznejsia zmena.. Ich kompresia je uz vyssia, ako si napisal ze 50%. Kvalitny procesor sa dokaze pohrat aj 96 kbps mp3jkou, nie len s 198 kbts. Takze ani v tomto s tebou celkom nesuhlasim :) Opakujem, dlhsia prax a studium, ma naucili tak jednoznacne tvrdit to, co pisem :)

Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
Marek (neregistrovaný, 95.105.142.xxx)
08.01.2010 15:48
0
0
Palo

Palo mam taku otazku.Ak natlacim kompresniu na ,povedzme,maximum..tak u strsik pesniciek sa mi jednoducho stane zvuk ako taky nepocuvatelny.Na procesoroch je este moznost kompresie na kazde pasmo zvlast.To znamena,ze ci chces alebo nechces,tak kazde radio sa hra i s tymto nastavenim.Plus este nastavuju ako posledne vystupny ekvalizer na procesore.To znamena,ze kazde radio ma iny zvuk.Nie z hladiska kompresie ale presne to o co tu asi kazdemu ide.Z hladiska korekcii.Slovensky rozhlas ma kompresiu na 50% je jasne,ze ked je tam ciste slovo,nemoze ju mat natlacenu ako sa da.Funko je presny opak!!!Takze podla mna,tu asi vacsine ide ako som uz hovoril o korekcie,lebo tie robia zvuk zvukom.Samozrejme stym je z casti spojena aj celkova kompresia!!!Vyrovnavanie hlasitosti.Neviem,ci som to tu napisal az tak presne.Ale tiez mam usi a viem porovnat zvuk jednotlivych radii.MImochodom,kazda pesnicka by sa mala pocuvat s co najmensim pouzitim ekvalizera.To tu malo byt poveda tiez.Este ma napada,ze to co jednotlive radia hraju je MP3 v kvalite 198,v lepsom pripade.To znamena,ze takuto MP3jku procesor nedokaze uplne adekvatne upravit..NIe pokial je to starsi procesor.Tie nove maju tolko nastaveni,ze sa s tym clovek moze natolko vyhrat,ze posluchc ma dojem,ako keby hralo CD.Mal som moznost pocut a pohrat sa s tv. bytovymi procesormi,kde CD hralo viac ako dobre.Zvlast pri koncertoch to bolo nadherne pocut.Ale je to otazka skusani a skusani.O vysielacich procesoroch to plati trojnasob.Poznam par ludi s radii,co sa so zvukom hrali v kuse dva roky,az kym ho nevymakali k dokonalosti.Ale to som len tak okrajovo povedal.Este jedna vec.Ked som bol na prezentacii procesorov od roznych spolocnosti,tak kazdy hral inak.A mal tie iste nastavenia.Omnia u mna dopadla pomerne zle.Bola to omnia 6 , ale Orban 8500 bol pre mna ako maly zazrak.Je to ale vec nazoru.Dufam,ze sa teraz na mna neznesie sprska kamenov za to,co som tu povedal...

jozef446 (neregistrovaný, 213.81.133.xxx)
jozef446 (neregistrovaný, 213.81.133.xxx)
08.01.2010 14:09
0
0
Kompresia

Kompresia môže byť nastavená aj na miestnom rozhlase v obci, je to už vtedy kvalitný zvuk??????

Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
Palo (neregistrovaný, 213.151.246.xxx)
08.01.2010 13:03
0
0
урвекґ

Ved to je jasne, ze kvalita zvuku zalezi aj od kvality vysielaca, o tom nied pochyb. Ale ta je rozdielna v korekciach, ktore mas moznost ovplyvnit na tvojom ekvalizeri. Kompresia je rovnaka, avsak tu si pri pocuvani neovplyvnis, pokial nemas zvukovy procesor. Ale to sa uz opakujem :)

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
08.01.2010 11:52
0
0
pre pala

pochdil som toho vela a mozem konstatovat ze co sa tyka zvuku aj jemne melodie maju rozdielny zvuk no omeskanie som zatial nespozoroval ak sme pri vychde ulozisko je na strednom slovensku aj na zapadnom a strednom slovensku mate rozdiely vo vysielacoch a aj pravidelne vypadky vysielacov kvalita zvuku radia zalezi aj od kvality zvuku vysielaca

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
08.01.2010 11:47
0
0
pre pala

a kto ti hovori ze ja dynamicke rds mam pozerat v aute ja len pisem ze ho slovensko odstaranili koli vodicom

урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
урвекґ (neregistrovaný, 213.108.125.xxx)
08.01.2010 11:43
0
0
pre pala

ale ja hovorim o kvalite zvuku vysielacov nie radii pretoze premna je to podstatnejsie ako kvalita zvuku radia

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over