menu
predchádzajúce
nasledujúce
spustiť rotovanie
zastaviť rotovanie

Diskusia k téme Najlepší a najhorší zvuk rádií - jednotlivé vysielače i rádiá

443 príspevkov
Ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
Ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
17.08.2018 09:08
0
0
Ariely

Ariely ma pravdu. Dnes sa nezistuje povod nahravky. Nema kdo to zistovat a ako. Povodne si to strazili vydavatelstva same, pretoze mali monopol na hudbu, a dodavali radiam originalne CDcka. Dnes vydavatelstva dodavaju take iste mp3 ako najdete aj na nete. Najvacsi rozdiel je vsak ze velke vydavatelstva uz nezastupuju vacsinu hudobnikov. Tych zastupuju male vydavatelstva, alebo sa zastupuju sami. Vymozenost doby. Ti mali nemaju zastupenie v SK a tak poskytuju nahravky cez svoje weby. Ked to zhrniem je to gulas moznosti ziskavania nahravok. Dolezita vec su pravidelne platby do SOZA za pouzitie hudby a platby SLOVGRAMU pre vykonnych umelcov. Ti dostavaju od radii presne reporty, ktora piesen sa kolkokrat ako dlho casovo hrala za mesiac. Dufam, ze na otazku sme z arielym odpovedali zrozumitelne.

Ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
Ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
17.08.2018 08:55
0
0
Nahravky

My mame v archive 17.000 songov. Prve nahravky do systemu su z rokov 90 tych. Poziadavky na mastering songov v rokoch 90 bol iny ako v roku 2018. Len si pozriete charakteristiku masteringu v 90 a sucasne. Dnes je vsetko maximalne nakompresovane uz na originale.Snazime sa aspon tie veci , ktore rotujeme nahradit remasterovanymi verziami, ale nie vsetko bolo remasterovane. Takze tolko k nahravkam.

MAJAK
MAJAK
17.08.2018 08:55
0
0
mpeg I a II

a radia hraju mp3? to sa mi nezda...

Rasťo (z Prešova) (neregistrovaný, 93.48.240.xxx)
Rasťo (z Prešova) (neregistrovaný, 93.48.240.xxx)
17.08.2018 07:57
0
0
Skúsenosť z Talianska

Neviem ako teraz, ale keď koncom ´90-tych rokov / začiatkom milénia rádio prechádzalo na mp3, tak muselo byť v rádiu aj originálne CD. Graboval som CD-čka do mp3 ako študent na brigáde. Dnes to už neplatí, keďže vydavateľstva vydávajú albumy aj v mp3.

Palo (neregistrovaný, 95.102.130.xxx)
Palo (neregistrovaný, 95.102.130.xxx)
16.08.2018 23:44
0
0
playlist

Radia nie len ze posielaju zoznam odvysielanych pesniciek, ale ten vykaz je totalne podrobna zalezitost. Kazda odvysielana vec, obsahuje nie len nazov interpreta a skladby, ale kopu dalsich udajov.. Takze podla tohto zoznamu sa autorsky zvaz riadi.
A k tym nahravkam, tak co na tom nechapete? Ved radia prechadzaju vyvojom, tak ked sa tu bavite o Twiste, ktory predtym pouzival iny vysielaci system, ktory mal svoj kodek, tak logicky, ze ked teraz dane radio zmenilo tento system, tak muselo prekodovat aj archiv. O tomto pisal Ivan. Tak rastaman nevyvolavaj tu paniku, ako tu niekto stahoval nejake torrenty, ked mal veci na original cdckach.

rastaman
rastaman
16.08.2018 14:34
0
0
SME: Do sporu so SOZA ide málokto
rastaman
rastaman
16.08.2018 14:34
0
0
@Seth,

asi máš pravdu - "hlavní" väčšinou nerozhodujú, na čom a ako šetriť, oni len vydajú rozkaz: ŠETRIŤ!

Tak je? ;-)

Seth
Seth
16.08.2018 14:11
0
0
Re: rastaman

Áno, ak si dobre pamätám, rádia odosielajú zoznam (resp. štatistiky) o odohraných dielach

V prípade Twistu, to bolo tak, že o tom hlavný nerozhodoval a bolo mu to srdečne jedno, odkiaľ a čo mali. Najal zamestnanca, ktorý sa o to staral a hotovo. A potom prišla Viva. A tam to mohlo byť podobne.

rastaman
rastaman
16.08.2018 13:58
0
0
@Arieli,

a podľa čoho SOZA vypláca tantiémy? Hlásia jej vysielatelia playlisty?

Čo sa týka legality, môže byť skutočne jedno, odkiaľ vysielateľ nahrávku získal, pokiaľ zaplatí licenčné poplatky.

Mimochodom, aj na YouTube je ÚPLNE LEGÁLNE (všimnite si poznámky o licenciách) dostupných mnoho CELÝCH ALBUMOV. https://www.youtube.com/results?search_query=FULL+…

U fúzatého *IDa TWISTa to bolo zrejme skôr o šetrení na nákupoch CD či poplatkoch za prístupy do databáz. Darmo, torrent - či v tom čase Napster - je ZADARMO.

Arieli (neregistrovaný, 62.197.234.xxx)
Arieli (neregistrovaný, 62.197.234.xxx)
16.08.2018 10:32
0
0
@Majak

Neviem o žiadnom prípade v histórii, kedy by niekto preveroval pôvod hudby, ktorú rádiá hrajú. Väčšina rádií získava hudbu priamo od vydavateľstiev, autori a interpreti dostávajú tantiémy od autorských zväzov, takže sa vlastne ani nemá kto sťažovať...

MAJAK
MAJAK
16.08.2018 10:23
0
0
2: JaSomJa

niekde som davnejsie zachytil informaciu, ze pokial radio pusti skladbu, ktora je na internete volne dostupna k prehravaniu/stahovaniu, nevztahuje sa na to zakon a netreba to platit atd. ale mozno to je nejaky blud...

rastaman
rastaman
14.08.2018 22:37
0
0
@JaSomja,

to rádio (pod názvom TWIST) zakladal a dlhé roky vlastnil a viedol vypasený *ID, ktorý svoje luxusné autá PARKUJE NA CHODNÍKOCH (na ktorých nenechá ani 10 cm, tobôž 1,5 m) a MIESTACH PRE INVALIDOV a S VERITEĽMI, ktorým dlhuje nemalé peniaze, VYD*BE TYPICKY *IDOVSKY, vyhlásením osobného bankrotu - pritom sa i naďalej vozí na luxusných autách.

Potrebuješ k tomu ešte nejaké ďalšie vysvetlenie?

- https://www.google.com/search?q=ANDY+HRYC+PARKUJE&…

- https://www.google.com/search?q=ANDY+HRYC+OSOBNY+B…

rastaman
rastaman
14.08.2018 22:32
0
0
@SETH,

ale veď ja tu čítam, že VIVAu prevádzkuje INTERSONIC ( https://www.radia.sk/radia/viva) - to je chudobná firma?!

A predsa toto rádio, pod názvom TWIST, zakladal dnes veľmi bohatý *id, ktorý si LUXUSNÉ AUTÁ PARKUJE, KDE SA MU ZACHCE - VRÁTANE CHODNÍKOV ( http://www.pluska.sk/soubiznis/bohaci-diplomaticky… A s veriteľmi vyd*báva typicky *idovsky ( http://www.markiza.sk/clanok/1817386).

Seth (neregistrovaný, 95.103.174.xxx)
Seth (neregistrovaný, 95.103.174.xxx)
14.08.2018 22:00
0
0
Rastaman

Nie. Veľké stanice disponujú väčšinou Flac-mi (resp . Majú prístup do takej databázy na serveroch). Malé rádia to majú rôzne, koľko krát aj tak "čo zoženú", keďže peňazí majú pomenej. Viď. Ivan písal že čo zdedil po starej Vive, je v kadejakej kvalite

JaSomJa (neregistrovaný, 84.47.29.xxx)
JaSomJa (neregistrovaný, 84.47.29.xxx)
14.08.2018 21:55
0
0
Ivan

Tak to ani mne nejde do hlavy, ako sa v archíve môžu nájsť nahrávky kadejakej kvality. Žeby toto rádio získavalo hudbu z nelegálnych pirátskych zdrojov? Tam je tá kvalita totiž rozdielna. Ale ako môže seriózne rádio používať pirátske zdroje, to je pre mňa záhada

rastaman
rastaman
14.08.2018 21:54
0
0
@SETH,

tak také "PROFESIONÁLNE" zdroje slovenské "PROFESIONÁLNE" rádiá využívajú?

Prečo ma to vôbec neprekvapuje?

Hm, pred časom som uvažoval, ako asi vysielatelia zostavujú FONOTÉKY... predpokladal som, že CD/DVD/SACD to už väčšinou nebudú, ale veril som, že ich nahradili nejaké databázy (vydavateľstiev).

Napr. DIGITALIZOVANÉ KINÁ a TV pre premietanie/vysielanie používajú DCP (Digital Cinema Package), v ktorom obraz je kódovaný v JPEG 2000 a zvuk v PCM - bežný celovečerný film má v tomto formáte veľkosť aj 150 - 200 GB (nie, to nieje preklep - sú to gigabajty)! Len výnimočne - ak distribútor/producent DCP neposkytuje - využijú BD.

No a naše "profesionálne" rádiá s aj tu prítomnými "profesionálnymi" zvukármi vysielajú MP3, a to ešte ani nie max. 320 kb/s.

BRAVO!

:-D

Seth (neregistrovaný, 95.103.174.xxx)
Seth (neregistrovaný, 95.103.174.xxx)
14.08.2018 21:43
0
0
Re: rastaman

Napr. mp3 zdanlivo z relatívne dobrou prenosovkou (ktorá bola vytvorená, resp. Prekodovaná, prípadne prevzorkovaná z horšej mp3) a pri jej enkodovaní bol použitý zlý zdroj, alebo zlý kodek.
HOLD.. Kadejaké zdroje, kadejaký výsledok

rastaman
rastaman
14.08.2018 19:46
0
0
@IVAN,

a čože sa stalo s tými nahrávkami - CDčka majú vydraté drážky? :-D

A nemôže to byť zodratými hlavami prehrávača? :-D

PS: Nie, že by sa ma to týkalo, ale ARIELI má všetky 3 i mäkké. Tu je jasný dôkaz: https://finstat.sk/36409448 ;-)

Seth (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
Seth (neregistrovaný, 85.237.234.xxx)
14.08.2018 19:15
0
0
Re: Ivan

Môže byť aj tými nahrávkami. Uvidím, momentálne som rozlietaný, neviem kedy sa dostanem domov, potom popočúvam lepšie ;)

PS: Píšem z tabletu, zas ma neprihlásilo :D

Ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
Ivan (neregistrovaný, 109.230.4.xxx)
14.08.2018 18:55
0
0
Seth

Dakujem za pochvalu. Si druhy po arielym. :). Chcem len pripomenut, ze to prelievanie basov moze byt sposobene tym, ze v archive Vivy som zdedil nahravky vseliakej kvality. Alebo to treba este donastavovat. :)

rastaman
rastaman
14.08.2018 18:41
0
0
Všetkým ZLEPŠOVATEĽOM a NAJLEPŠÍM ZVUKÁROM,

ktorí nevedia odolať obsedantnému nutkaniu zlepšovať výsledky práce (aj NAJLEPŠÍCH) ZVUKÁROV (i NAJZNÁMEJŠÍCH) NAHRÁVACÍCH ŠTÚDIÍ (SVETA), odporúčam:

Páni, neseďte doma za pecou, NEMRHAJTE TALENTOM v lokálnych, slovenských rádijkách - VYRAZTE DO SVETA! Ponúknite VAŠE SLUŽBY TÝM, KTORÍ ICH najviac POTREBUJÚ!

Tí najslávnejších z najslávnejších sa Vás už nevedia dočkať:

https://www.abbeyroad.com/#playlists
http://www.westlakestudios.com/about/

Zarábať budete 10-, 20-, ba možno i viac-NÁSOBNE!*

*Neplatí pre @ARIELI-ho ( https://finstat.sk/36409448).

rastaman
rastaman
14.08.2018 18:23
0
0
KOMPANDOVANIE (Dolby FM, High Com FM)

Škoda, že princíp kompandovania, ktorý našiel široké uplatnenie pri analógových magnetických záznamoch (PRO aj HiFi) nenašiel pozitívnu odozvu a široké uplatnenie v rozhlasovom vysielaní - to napriek tomu, že vyvinuté boli prinajmenšom 2 takéto systémy (a to už začiatkom 1970. rokov) a bola spustená i výroba vysielacích a prijímacích zariadení.

Jedna z hlavných chorôb dnešného rozhlasového vysielania (KOMPRESIA DYNAMIKY) vôbec nemusela existovať.

Dolby FM
https://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_noise-reductio…
https://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_Laboratories#A…
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=1861
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=1969

High Com FM
https://en.wikipedia.org/wiki/High_Com#High_Com_FM
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=11794
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=5206

Hm, škoda... ;-(

rastaman
rastaman
14.08.2018 17:52
0
0
RADOSŤ POČÚVAŤ
rastaman
rastaman
14.08.2018 17:15
0
0
@Seth

1) Porovnáva sa s REFERENCIOU, nie s HALUCINÁCIAMI - a ľudskému sluchu a zvukovej pamäti je NAJBLIŽŠOU REFERENCIOU práve ĽUDSKÝ HLAS.

3) Nepomýlil si sa - použil si SLOVO, ktorého významu nielenže nerozumieš, ale nevieš ani len, ako sa píše.

4) Zrejme ANI TY NEVIEŠ, ČO JE (ZÁKLADNÝ) MASTERING - ak by si to vedel, napísal by si to (namiesto opakovania iracionálnych invektív, dokazujúcich TVOJE nízke sebavedomie - KOMPLEXY).

5) Ani jediné z Tvojich LAICKÝCH/DILETANTSKÝCH tvrdení si NEPODLOŽIL ODKAZOM (LINKOM/URL) NA (ODBORNÝ) ZDROJ. Doteraz si neuverejnil ani jediný odkaz (link/URL) - ak tvrdíš opak, uveď dátum a čas príspevku.

6) "STEREO STOPA" NEEXISTUJE, súdruh "odborník" - na STEREO záznam sú potrebné 2 (slovom: DVE) STOPY! Chápeš, pupáčik? :-D)

6a) STEREO nahrávka (MASTER) môže vzniknúť 2 cestami:
1. STEREO záznam
2. MULTITRACK záznam => STEREO master

PS: VÝZVA. Fajn, tak daj, ako by si to nahral TY! K dispozícii máš:

- 6 stôp záznamu (v 2 kamerách)
- STEREO ruchový mikrofón (2 stopy)
- 2 klopové (mikroportové) mikrofóny
- 2 ručné mikrofóny (kardioida alias "ľadvina")

Podmienky:

- šírka rozloženia hudobníkov je neobsiahnuteľná 1 alebo 2 mikrofónmi
- spevák je síce takmer uprostred, avšak vo väčšej vzdialenosti a oproti hlučným nástrojom tichý
- husle sú najďalej od stredu
- kontrabas, husle, akordeón, spev, husle, gitara, bicie
- tvar miestnosti a stola: obdĺžnik

Seth
Seth
14.08.2018 09:41
0
0
Re: rastaman, ivan

--rastaman
1: Áno je. To je síce pekné že si mal na mysli hlas speváčky, lenže ja som hodnotil všeobecný dojem zo zvuku. Znova. Všeobecný dojem zo zvuku
3: Mne je jedno kedy si to zistil. Pomýlil som sa, a čo.
4: Nie, naozaj nevieš čo je Mastering (hoc i základný)
5: Asi určite, pretože som toho naodkazoval pomerne dosť, lenže Ty si s toho lama, nechápeš, nevieš alebo sa len robíš.
6: "AHA", nič. Stereo stopa neznamená že to nahrá Stereo. Podstatné je to, čo do vstupu privedieš (zvyčajné). A čo je Multitrack ak nie technika? .. V Podstate, Nič iba viac stopový záznam
PS: Výzva? .. Určite. No rozhodne by pri tom každý Slovák nekapituloval
Ty sa priučovať vôbec nemusíš, lebo všetko vieš najlepšie. Myslím to asi tak, že debatujeme o zvuku rádií, potom sa dostaneme k porovnávaniu zvuku iNet a FM vysielania (pre iNet vysielanie, platí jediné pravidlo a to neprebudiť vstup do streamu, pre FM, platí úplne niečo iné, a pravidiel je omnoho viac), potom tu drístaš o tom že sa u Nás vysiela Dual-Mono, potom sa debata spletie okolo "techník" nahrávania a zároveň o Stereu (o čom nemáš ani páru) a dokonca, tu potom ešte spletieš aj Surround .... a dokonca ešte aj 22.2 ch a nakoniec sa ešte spýtaš prečo sa nikto nevyjadrí ku zvuku STREAMU "akýchsi" iNet staníc. (lebo lama nepochopí, že téma je ohľadom FM terestrického vysielania) A viac sa nevyjadrím

--ivan
Máš tam nastavený veľmi pekný zvuk hoc sa mi miestami zdá, že sa basy kde tu "rozlejú" (rozumej tak, že sa z pekného uceleného tónu, chce urobiť " duniaca guľa", čo sa v prípade Fun, nestáva, ale mohlo sa jednať o subjektívny pocit, popočúvam to doma poriadne). Na prvý posluch je za mňa rozhodne sto a jeden ako v prípade Expresu (vieme prečo tak znie), Vlna, E2 alebo SRO :)

Počúvanosť
sobota, 23.11.2024
1.
19,97%   + 1,03%
2.
14,75%   - 4,19%
3.
14,21%   + 1,19%
4.
8,06%   + 0,56%
5.
6,44%   - 4,80%
Počúvanosť cez web a aplikáciu Radia.sk - 23.11.2024
podiel [%] celkovej počúvanosti
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
1.
15,90%   - 0,17%
2.
13,48%   - 0,58%
3.
9,99%   + 0,14%
4.
8,77%   + 0,25%
5.
7,42%   - 0,20%
MEDIAN SK - Market & Media & Lifestyle - TGI
4. vlna 2023 + 1. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
VII. - IX. etapa 2024
1.
30,1%   - 0,1%
2.
21,0%   - 0,2%
3.
20,9%   - 0,3%
4.
18,9%   + 0,5%
5.
15,1%   - 0,3%
MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, VII.-IX./2024
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň
Hranosť
46. týždeň 2024 11.11.2024 - 17.11.2024
1.
Album
Mark Ambor
Belong Together
2.
Album
Disturbed
The Sound Of Silence (Cyril Remix)
3.
Album
Hozier
Too Sweet
4.
Album
Eminem
Houdini
5.
Album
Shaboozey
A Bar Song (Tipsy)
34. týždeň 2019 26.08.2019
1.
Album
Shawn Mendes & Camila Cabello
Señorita
2.
Album
Daddy Yankee & Katy Perry Feat Snow
Con Calma
3.
Album
Billie Eilish
Bad Guy
4.
Album
Lil Nas X feat. Billy Ray Cyrus
Old Town Road
5.
Album
Katy Perry
Never Really Over