Diskusia k téme Rádio Best FM
Technici nikde neštartujú, na správu vysielačov majú iné spoločnosti. Napr. na východe im zabezpečuje servis vysielačov Rádio Košice.
Koniec to nebude, ale súčasný majiteľ nevie toto rádio posunúť ďalej. Chýbajú im dvaja moderátori na poobede. Tí ktorí sa teraz pýtajú prečo, tak preto dvaja, aby jeden mohol v prípade potreby (dovolenka, choroba) zastúpiť toho ráno. Je treba myslieť aj dopredu, nemôže poobedňajšia show padnúť na tom, že nie je moderátor (alebo ranná show)......
Snáď tu je niekto, kto má insiderské informácie, ale moderátori majú vlastného technika na obsluhu mixpultu, alebo je to one-man-show, čiže DJ/Moderátor to zvládne aj sám?
Možno zajtra ráno technik rádia Best naštartuje svoju zaprdenú Škodovku a pôjde to rad za radom opravovať......
Prešove stále aktuálne šum na 94.0 MHz pre best fm od 31.10.2024 večer čo vypli lebo je výpadok, no dúfam že nevypli na 1 mesiac opravte to alebo zapnite frekvenciu.
Iné projekty vynášajú viac ako Best....
Pokiaľ bude nezmyselne investovať do relácie pre záhradkárov namiesto do kvalitných moderátorov, tak to rádio sa neposunie nikam....
A to nehovorím o hnusne škaredej web stránke, ale na kvalitného grafického dizajnéra asi nemá. Navyše tomu dizajnérovi čo to zrealizoval by som dal doživotný záujem podnikať v tej branži.....
Na druhej strane jeden príspevok z minulého roka "Predstavujeme jesenné knižné hity" ktorý tam svieti už vyše roka je znova aktuálny.....
Hudobne si myslím,že Netušil by to mal zabaliť s inými projektami a venovať sa best fm toto rádio má zmysel a potenciál
Téma je o Best FM, celá stránka tejto témy je však dialóg dvoch ľudí, kde sa Best FM takmer vôbec nerieši... Úplne zbytočne zamorená téma...
Čím viac hudobníkov, tým komplikovanejšia aparatúra, je tam potrebný technik => vysoké náklady
Hudobná relácia nie je zlý nápad, ale potrebuješ moderátora s mikrofonickým hlasom, Valihora je skôr hudobník ako prezentátor. Toho moderátora treba aj zaplatiť a bez ohľadu či by sa to robilo naživo alebo formou podcastu, musel by byť schopný ovládať mixpult. Relácia by musela trvať aspoň hodinu, musela by sa vysielať každý deň v pravidelnom čase - povedzme o 8:00 alebo 16:00. K tomu si prirátaj čas potrebný na prípravu podkladov, keďže nemôžeš 60 minút len kecať, ale hovorené slovo prekladať aj hudbou, takže musíš mať veľmi dobré vedomosti v jazzovej hudbe. Takže časovo by to boli najmenej 2 hodiny denne aj s vysielaním. A teraz si polož otázku, koľko by si moderátorovi/moderátorke mesačne zaplatil, vynásob si to x12. Na to aby si získal sponzora, musia ľudia tú reláciu počúvať, čiže reklama na billboardy a cityboardy (v Bratislave) a nejaká bannerová kampaň. Napríklad jeden billboard ťa vyjde na 400€ mesačne.....
Tak môže prípadne zavolať nejakých ďalších hudobníkov, ktorý by mohli live hrať niečo spoločne. Nejaký koncert pre rádio. Reklama nie je problém vsunúť, len pred a po danej relácii, čo by nebolo veľmi časté, zaujímavá jazzová relácia s informáciami z oblasti jazz music by bola dostatočná kompenzácia za nejaký reklamný blok pred a po danej relácii, samozrejme v inom čase by sa reklamy nevysielali rovnako ako teraz, skôr by som povedal, že by to bol reklamný sponzoring danej relácie.
Nie každý chce počúvať v rádiu reklamu....
On má inú robotu, ako sedieť za mikrofónom, navyše je bubeník, asi by bolo blbé tam hrať bubnové improvizácie - skús uvažovať logicky. Keď máš v ruke paličky, nevieš ovládať mixpult. Navyše hrať tam na bubnoch vlastnú tvorbu by bolo príliš narcistické a skôr by to poslucháčov odpudilo.....
Ak by mal výkonnejšiu frekvenciu s pokrytím BA kraja, možno by malo význam robiť aj niečo viac. Ale nezabúdaj, že jazz je veľmi špecifická hudba, ktorá na začiatok neosloví veľa ľudí....
Jazzové rádio by mohlo fungovať, ak by patrilo do skupiny s jedným silným multiregionálnym rádiom, ktoré by mu zabezpečovalo predaj reklamy, priestory, spoločné zázemie, soundlayout alebo správu web stránky
Pridať do tej relácie ešte live nejakú svoju tvorbu a môže to byť ešte lepšie. Nápady ako to vylepšiť sú, tak nevidím kde by mohol byť problém.
On sám to študoval a je odborník v danej oblasti, tak aj on by tú reláciu mohol moderovať a nemusel by potom ďalších moderátorov platiť, aj to je riešenie.
Tak keď to počúvajú ľudia v Bratislave, tak pred a po moderovanej relácii by si nezarobil na reklame? Keď to niekto počúva a má aj stálych poslucháčov, tak prilákať ich na túto moderovanú reláciu a ešte viac zvýšiť počúvanosť práve počas tejto relácie a následne pred a po nej zaradiť reklamu prípadne sponzoring by mohlo mať význam.
Martin Valihora je špičkový bubeník a vyštudoval v Bostone na hudobnej škole. V New Yorku hrával v rôznych kluboch so známymi jazzmanmi. Napríklad keď na Slovensku vystupovala skupina Mezzoforte, tak tam hosťoval ako bubeník. On to rádio prevádzkuje len preto, lebo je fanúšik jazzu. Nezáleží mu na tých pár tisíc eur ročne čo ho stojí prevádzku. Ale zasa nebude nalievať do rádia ďalšie peniaze, aspoň nie zatiaľ. Navyše v Bratislave sú ľudia, ktorí radi počúvajú jazz, ak pôjdeš na Bratislavské Jazzové Dni, zistíš že tam chodí veľa ľudí, on sám organizuje One Day Festivaly
Potom otázne, či sa mu to oplatí vysielať vôbec. A ak to niekto počúva, tak počas tejto moderovanej relácie by sa mu počúvanosť zvýšila podľa mňa aspoň u fanúšikov daného hudobného žánru, kde by sa aj niečo nové z oblasti danej hudby dozvedeli a reklamy pred a po danom programe by mali snáď vyššiu hodnotu z ešte spraviť promo na danú moderovanu reláciu, napríklad billboardy alebo letáky prípadne aj dať to do iného lokálneho rádia či televízie alebo rozdávať tričká a podobne.
Tak nech pred aj po danej relácii pustí nejaký blok reklám prípadne sponzoring a zarobí mu to niečo.
Žiaden podnikateľ nebude prevádzkovať rádio, na ktorom nezarobí nič a len mu bude generovať ročnú stratu milión eur....
Lobbying súkromných rádií je silný, najbližších 15 rokov nebudú veľkí vysielatelia vysielať v DAB+.....
Zabúdaš na jednu dôležitú vec, peniaze.
Jazzové rádio na Slovensku patrí Martinovi Valihorovi, ktorý si jeho prevádzku platí z vlastného vrecka, teda lepšie povedané, z aktivít jeho firmy. Je určené pre úzky okruh ľudí, ktorí túto hudbu majú radi. Má jeden počítač, na ktorom je nainštalovaný odbavovací software, nie je tam žiadna reklama. Hodinová relácia je pre neho ekonomický nezmysel - aspoň zatiaľ......
To nie je ako verejnoprávny rozhlas, ktorý dostane určitú sumu peňazí bez ohľadu na to, či to niekto počúva, alebo skôr nikto.....
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň