Diskusia k téme Rádio Best FM
Ja zas hovorím že jingle treba nechať ale určite treba zmeniť web a ako hovoríš spraviť reklamnú kampaň.
Čiže zmena jinglov, nová web stránka a reklamná kampaň je nezmysel?
Po polnoci ako už po novom býva, chodia exkluzívne pesničky.
Ale neviem či to tak je schválne, ale akoby to nie je priradené k časti Párty Night.
Nemal tam byť jingle z Párty Night?
Lebo to Classic Hits Best FM som tam nečakal...
Link na výber po polnoci: https://jmp.sh/s/hHSz7XstMFZQSzIoJswJ
Myslím že aj ten chlapík má viac rozumu ako ty....
Došli argumenty? Začínajú urážky? Typický Laik.....
Ja som krutý kapitalista....
Počúvaj, ako to robíš? Na počítači napíšeš príspevok a na mobile si ho lajkneš?
Zjavne patríš medzi nich.....
Ale kľudne choď na Tea at Five s Netušilom. Každý sa bude na tebe rehotať.....
Biznismani sú úzko špecializovanou cieľovou skupinou. Takéto špeciálne rádiá majú v Holandsku. v Londýne a vo Francúzsku a v týchto krajinách sa biznis robí na inej úrovni. Dokonca ani Frankfurt, z ktorého sa po brexite stalo ekonomické a finančné centrum, nemá zvlášť rádio pre takýchto ľudí. Takíto ľudia vyžadujú úplne iný typ hudby ako je oldies, iný druh informácií s absolútnym vylúčením bulváru a správy skôr analytickejšieho typu....
To je projekt už dopredu odsúdený na zánik....
A vieš o tom, že takéto kumulované funkcie sú aj vo švajčiarskom Radiu 1, kde Dani Wüthrich je moderátorom rannej show a zároveň je aj šéfom hudby. Aj to sú amatéri?
Zobuď sa už konečne chlapče, nepatríš medzi ostrú ceruzku v peračníku.....
"Takže ak by moderátor spustil niečo o krpciach a žinčici, cudzinec by bol mimo."
Krpce, žinčica, dereš a grifeľ sú bežné konverzačné témy slovenského ľudu.
Túto funkciu môže zastávať napríklad moderátor rannej show, to znamená, že po skončení moderovania si o 10:00 zasadne za počítač a zostavuje playlist, nastaví rotácie, pridá nové skladby, odoberie tie menej zaujímavé alebo obohrané - samozrejme využíva výsledky z call-outov. Len toto samozrejme vyžaduje vynikajúci prehľad v oldies hudbe a pochybujem že súčasní moderátori ho majú.....
Ľudia počúvajú rádio Vlna len preto, lebo Best je ťažko naladiteľné. Ak ideš autom do Košíc, tak majú často výpadky signálu, čo poslucháča naštve a tak ladí inde. O ceste do Banskej Bystrice, alebo južnej trasy ani nehovorím - nula bodov. Okrem toho, Vlna a Melody nie sú klasické oldies rádio, ale šláger rádiá.
Tvoja snaha okopírovať hudbu z rakúskeho verejnoprávneho rádia je hlúposť a znamenie toho, že bez internetu by si bol bezradný.
Čo sa týka žánrov, tak by to mali byť klasické hity a klasický rock, možno by sa dal zaradiť aj funk a R&B (Tony Braxton, Janet Jackson alebo Boyz II Men), aj keď to druhé skôr opatrne. Takzvané "golden oldies" roky 50'-70' už nie - a ak áno, tak len veľmi výnimočne.....
Best v okolí Nových Zámkov nikdy nebolo a asi ani nebude. A keď som v Bratislave, radšej si ladím internetové rádio, lebo nič zo Slovenska nie je počúvateľné. Zvykol som počúvať Rádio Jazz, ale keďže to bola samohrajka, časom ma to začalo nudiť....
Tvoja fixácia na cudzincov je smiešna. Vzhľadom k tomu, že ich znalosť slovenčiny nie je bohvieaká, mali by problém s pochopením rôznych nuansí Slovenského jazyka. Takže ak by moderátor spustil niečo o krpciach a žinčici, cudzinec by bol mimo. Vzhľadom k tomu, že je už doba internetová, tak cudzinec nemá problém si naladiť vlastné obľúbené rádio z krajiny z ktorej prišiel.....
sa dnes uz nerobi "za jazdy" - to je AMATERska neznalost problematiky. CD is dead.
Je to oldies rádio, tým pádom je cieľová skupina jasná - a majú ju aj zadefinovanú 30-50 rokov. Inteligenciu a cudzincov môže vymyslieť len nula....
Reklamná kampaň - Best sa nemôže vrátiť do povedomia, lebo žiadne nikdy nemalo. Minimálne aspoň v prvej etape virálna kampaň, neskôr pouvažovať na billboardoch a citylightoch v mestách kde sa nachádzajú vysielače. Best si musí svoje corporate identity vybudovať od základov - to znamená aj možnú zmenu loga, lebo nápadne pripomína Libanonské rádio Best, patrí k tomu aj zmena jinglov, lebo sú nemoderné a zaostalé, kvalitná webstránka je potrebná, lebo to čo majú teraz je neaktuálny odpad....
Programový dramaturg je zbytočná funkcia pre takéto malé rádio. Keď už, tak nejakého produkčného/produkčnú ktorý/á by podporil/a ranné a popoludňajšie moderované vysielanie. Funkcie sa dajú aj kumulovať, takže výber hudby môže robiť aj moderátor rannej show - pokiaľ na to má....
Takže sa Laický Profesionál neteš, z Bestu ti nič nekvapne - budeš musieť pracovať na stavbe ako doteraz....
Najdôlešitejšími prvkami rádia sú webstránka a džingle.
Výber cieľovej skupiny poslucháčov, programová dramaturgia, hudobná dramaturgia, reklamná kampaň a ďalšie sú irelevantné.
AMATÉRI mudrujú!
Za svojimi slovami si stojím. Pokiaľ viem, tak Netušil má vo svojom tíme človeka - Branislava Stančíka - ktorý už pracoval v rádiách ako Rock FM alebo B1, takže by mal poznať všetky procesy v rádia, mal by vedieť identifikovať problémy. Ak niečo nefunguje, tak prídem za majiteľom a poviem mu: "Počuj Oldo sú sťažnosti na web stránku, treba s tým niečo robiť" alebo "Tie jingle ktoré používame majú už 13 rokov, sú nemoderné - urobme s tým niečo". Pokiaľ nič z toho neurobil, tak ten človek je zbytočný a len páli hodiny a peniaze....
Okrem toho, predpokladám, že keď Netušil kúpil Best FM, tak asi mal nejaký biznis plán, kde identifikoval pozíciu svojho rádia s ohľadom na konkurenciu. Vedel presne o slabinách rádia a vypracoval si stratégiu ako Best posunúť ďalej. Rádio už vlastní 11 mesiacov a jediné čo som sa o ňom dozvedel, že si buduje obchodný tím, spustil moderované vysielanie a somarinu o záhradkárstve....
Tu nepomôže nijaká diskusia pri kofole a čipsoch. Stačí keď som si prečítal príspevok akéhosi Profesionála a rehotal som sa pol dňa nad jeho návrhmi a samozrejme očakával ešte mu za tie hlúposti niekto zaplatí....
Ak nevie ako ďalej, nech si zoženie kreatívneho manažéra so skúsenosťami v médiách......
podiel [%] celkovej počúvanosti
2. + 3. vlna 2024 (kĺzavé dáta)
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval včera
% populácie SR vo veku 14-79 rokov, počúval minulý týždeň